تکنولوژی نرم افزار و اپلیکیشن

نوکیا Here Maps را می‌فروشد

نوکیا Here Maps را می‌فروشد

آنطور که گزارشات اخیر نشان می دهد، یک سال پس از آنکه نوکیا واحد موبایل خود را به کمپانی مایکروسافت فروخت، حالا در نظر دارد کسب و کارش در زمینه نقشه را نیز که در حال حاضر روی پروژه Here Maps فعالیت دارد، به شرکت دیگری واگذار نماید.

براساس گزارش بلبومبرگ، این شرکت فنلاندی ممکن است برای تمرکز نمودن روی کسب و کار شبکه بیسیم خود اقدام به چنین کاری نماید.
بلومبرگ گزارش داده که این شرکت اخیرا با برخی از خریداران احتمالی نظیر اوبر و برخی از کمپانی های خودروساز آلمانی (مانند BMW، مرسدس بنز و Volkswagen) ارتباط برقرار کرده و به نظر در تصمیم خود مصمم است.
در حال حاضر ارزش این کسب و کار برابر با ۲٫۱ میلیارد دلار برآورد شده که به مراتب از رقم ۸٫۱ میلیارد دلاری که این شرکت در سال ۲۰۰۸ میلادی برای خرید کمپانی Chicago-based Navteq و آغاز پروژه Here Maps پرداخت کرده بود، پایین تر است.
همانطور که احتمالا می دانید سرویس Here Maps از قبل برای تلفن های هوشمند لومیا در نظر گرفته شده و سال گذشته ۲٫۵ میلیون کاربر هم اپلیکیشن آن را دانلود کردند. ناگفته نماند که از ماه مارس تاکنون نیز نسخه مخصوص iOS آن ارائه شده است.
طبق گزارش بلومبرگ، آنطور که افراد مطلع خبر داده اند، اگر قیمت پیشنهادی برای خرید این سرویس از نظر نوکیا قابل قبول نباشد، احتمالا از فروش آن (که علاوه بر اهمیت بالایش برای مایکروسافت، اطلاعات مورد نیاز شرکت هایی چون آمازون، یاهو و چهار سیستم رهگیری خودرو را نیز فراهم می کند) منصرف خواهد شد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل