تکنولوژی

بررسي دقيق تر 2015 MacBook Pro

بررسي دقيق تر 2015 MacBook Pro

اپل مک بوک پرو 2015 را به پردازنده چهار هسته‌ای قوی تر، 8 گیگابایت رم، حافظه سریعتر و ترک پد Force Touch مجهز کرده است، اگر تصمیم دارید یک مک بوک پروی جدید بخرید و دوست دارید با این محصول اعجاب انگیز و جادویی بیشتر آشنا شوید ما در ادامه نگاهی نزدیک به مدل 13 اینچی خواهیم داشت. 

اپل برای MacBook Pro همانند قبل بدنه‌ای آلومینیومی انتخاب کرده، رزولوشن نمایشگر و پردازنده باز هم ارتقا یافته و عمر باتری به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر شده است، اهالی کوپرتینو این محصول را به حافظه فلش soldered-in مجهز کرده است.

مک بوک

 

اولین مک بوک سال 2006 از سوی اپل به جهان معرفی شد، لپ تاپی تازه نفس به عنوان جایگزینی تمام قد برای iBook G4 و پاوربوک 12 اینچی این کمپانی انتخاب شد. مک بوک همانند نیاکان خود به پردازنده اینتل مجهز شد و بازار آموزش را هدف قرار داد.

برند مک بوک از سال 2008 به عنوان پرفروش ترین لپ تاپ های آمریکا همچنان مطرح بوده است، طراحی اولیه پوشش پلی کربنات داشت و دومین سری با بدنه‌ای آلومینیومی و سخت افزاری عالی توانست بازار فروش را قبضه کند.

تفاوت مک بوک ایر و پرو در چیست؟

 

هرچند که در این بررسی توجه ما به مک بوک پرو معطوف است. ولی بد نیست در ابتدای کار به تفاوت ایر و پرو بپردازیم.

در مک بوک ایر همواره از پردازنده ضعیف تری نسبت به پرو استفاده می‌شود. ایر ابعادی کوچک و دلبرانه دارد اما برای کارهای گرافیکی و سنگین توصیه نمی‌شود.

اگر کارهایی مانند وب گردی و تماشای فیلم را از لپ تاپ انتظار دارید مک بوک ایر مناسب است اما اگر دانشجوی گرافیک و یا خوره تکنولوژی هستید باید بیشتر هزینه کنید و به فکر خرید یک مک بوک پرو باشید.

 

مک بوک پرو 2015:

پردازنده:

 پردازنده‌های جدید قوی تر از گذشته بهترین کارایی را رقم می‌زنند و برای مک بوک عمر باتری بالاتر را به ارمغان می‌آورند، از سال 2014 مک بوک همواره بهترین عمر باتری را داشته‌ است. 

مدل‌های مختلف پردازنده در این محصول:

        

صفحه نمایش:

 

میلیون‌ها پیکسل در نمایشگر جمع شده‌اند تا کیفیتی خارق العاده را امکان پذیر کنند، اکنون می‌توانید تصاویر را با کیفیتی بالاتر از قبل تماشا کنید: نمایشگر رتینا با رزولوشن 1440 × 2304

روشنایی زننده حذف شده و بالا نگه داشتن کیفیت تصویر و رنگ حس می‌شود. نرخ کنتراست بالا، رنگ ها را طبیعی تر از قبل نمایش خواهد دارد، تکنولوژی IPS زاویه دید 178 درجه‌ای را به همراه جزئیات کامل امکان پذیر می‌کند.

ترک پد:

سری جدید مک بوک با انقلابی در ترک پد همراه شده است، طراحی ترک پد جدید ظاهرا همان مدل‌های قبلی را نشان می‌دهد اما در واقع به فناوری Force Touch با پشتیبانی از لمس چند انگشتی (Multi Touch) مجهز شده است.

در پد جدید محور بالا حذف شده است و چهار سنسور زیرین و یک سنسور در گوشه دارد. چهار سنسور برای کلیک راحت و نتیجه یکسان از هر نقطه ترک پد فعال می‌شوند. سنسورها با دو موتور haptic یا taptic ترکیب شده و نتیجه لمس علاوه بر نمایشگر در زیر انگشتان با لرزشی خفیف به اطلاع کاربر می‌رسد.

با فشاری بیشتر بر ترک پد می‌توانید کارهای دیگری انجام دهید، Multi-Touch با حسگرهای فشار باز خورد لمسی عالی و حرکاتی واقع گرایانه تر مانند سوییچ کردن میان برنامه‌ها و محتوای آنها را امکان پذیر می‌کند.

کیبورد:

 کیبورد همانند مدل‌های قبلی در سبک island به همراه بک لایت ظاهر شده است.

صدا، میکروفن، حرکت!

اسپیکرهای استودیو: صدایی واقعی، اعجاب انگیز  با بهترین کیفیت ممکن. وضوح و تفکیک صدا به دلیل طراحی بی نقص آن شما را شگفت زده می‌کند. اسپیکرها با رنج وسیعی از نرخ صداهای قابل پخش بالانس و بهینه شده‌اند.

میکروفون Dual: اگر دوست دارید با FaceTime و دوستی تماس بگیرید، قدرت میکروفن داخلی مک بوک را از نزدیک ببنید. نویز صدا در مک بوک عبارتی بی معناست. 

باتری: 

این مک بوک دارای باطری لیتیومی با  ظرفیت 39.7 وات‌ساعت است. این سری از مک بوک از پردازنده مرکزی سری U استفاده می کند تا باتری دوام بیشتری داشته باشد. در سیستم عامل  OS X  نیز ترفند هایی به کار گرفته می‌شود تا مصرف باطری تا 50% کاهش پیدا کند.

باتری این مک بوک در تست سنگین Quick Play حدودا 9 ساعت دوام آورد.

سیستم عامل:

سیستم عامل مک بوک جدید مکینتاش یا Apple OSX Yosemite 10.10.2 نام دارد، یکپارچگی سیستم عامل به همراهی سخت افزار قدرتمند راندمان کاری بالا و مصرف باتری ناچیز را نتیجه می‌دهد.

شما در مک بوک پرو می‌توانید انواع نرم افزارهای سنگین مانند اتوکد و طراحی سه بعدی را به آسانی اجرا کنید.

اتصالات و عملکرد:

 مک بوک پرو سه خروجی ویدئو، پورت‌های Thunderbolt 2/Mini DisplayPort و HDMI را دارد، اتصال SD و USB نیز وجود دارد. در مدل 12 اینچی تنها یک پورت USB-C به چشم می‌خورد.

پورت MagSafe 2 برای شارژر دستگاه اتصال مگنتی دارد.

پهنای باند سریع: به کمک Thunderbolt 2 خروجی بی نظیر 20 گیگابایت بر ثانیه 

طراحی: 

 طراحی محصول نقصی ندارد و جای حرفی باقی نمی‌گذارد. مک بوک جدید سبک، نازک و بدنه‌ای مقاوم از جنس آلومینیوم دارد.

ضخامت مک بوک جدید تنها 18 میلی‌متر و وزن آن حدود 1.6 کیلوگرم است، قاب آلومینیومی و شیشه محافظ نمایشگر edge-to-edge: سبک تر و باریک تر از همیشه.

قیمت مک بوک پرو 2015 در ایران

قیمت مک بوک پرو طبق آخرین آماری که از بازار پایتخت گرفته‌ایم: مدل پایه مک بوک رتینا 4.450.000 تومان و مدل پیشرفته آن حدود 5.500.000 تومان قیمت دارد. 

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت و طراحی خارق العاده
  • پردازنده جدید اینتل: سریع تر و مصرف باتری کمتر
  • کیبورد استاندارد و عالی، ترک پد جدید مجهز به فناوری فورس تاچ
  • صفحه نمایش خارق العاده Retina با رزولوشن بالا
  • هیچگونه صدایی ندارد
  • اضافه شدن رنگ طلایی به مدل جدید
  • اسپیکر استریو و میکروفون پر قدرت

نقاط ضعف:

  • فقدان درایور نوری

 

منبع : وب سایت اپل

 

 

 

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل