تکنولوژی معرفی سایت

تولید بیت‌کوین با uTorrent جدید

تولید بیت‌کوین با uTorrent جدید

uTorrent در آخرین آپدیت خود اختلالات بسیاری را در سیستم کاربران ایجاد کرده است؛ با شکایات و فیدبک‌هایی که از طرف کاربران گزارش شده، این نرم‌افزار تورنت مورد بررسی قرار گرفته و متوجه شدیم که همراه با آپدیت، نرم‌افزار «Epic Scale» را در کامپیوتر نصب می‌کند.

 

بیت تورنت در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین ابزارهای پروتکل به اشتراک گذاری فایل تورنت است؛ قبلا این شرکت در ایجاد محصولات ضد جاسوسی با چت بیت‌تورنت گام برداشته بود، این چت یک برنامه پیام‌رسانی متکی بر سرور‌های متمرکز نبود. بیت تورنت که سرویس چت خود را در چند سال پیش اعلام کرد، هدف آن ایجاد سرویسی به کاربران بود که امکان این را فراهم می‌کرد تا بدون ورود به یک سرور مرکزی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

چت بیت تورنت با استفاده از رمزنگاری کلید عمومی برای محافظت از مکالمات در نظر گرفته شده بود. کاربران کلید‌های عمومی خود را برای برقراری چت بدون آشکار شدن هویت خود رد و بدل می‌کردند، در حالی که یک کلید خصوصی مخفی برای هر کاربر وجود داشت.

حال بیت تورنت از روشی متفاوت برای سواستفاده از سیستم کاربران می‌پردازد؛ نرم‌افزاری که از طریق میکرو‌تورنت نصب می‌شود «Epic Scale» نام دارد و هدف از آن استفاده از پردازش‌های بلااستفاده‌ی سی‌پی‌یو به منزله‌ی تولید و توزیع بیت کوین یا «BitCoin Mining» است. بیت کوین نوعی واحد پول دیجیتال و در واقع واحد پول رایج در شبکه است که با سیستم کنترل‌کننده‌ی غیرمتمرکز، بدون سرور مرکزی یا تکیه بر نهادهای‌ اعتباری کار می‌کند.

فرآیند Mining و نقش آن در تولید بیت‌کوین

در واقع هر بیت کوین به جای این که توسط بانک مرکزی ایجاد شود، توسط عده‌ای به نام «Miner» ایجاد می‌شود که در یک شبکه غیر متمرکز بر سر یافتن جواب یک مساله یا «Hash» پیچیده با هم رقابت می‌کنند. اولین کسی که بتواند هر مساله را حل کند، مالک آن مساله است و در نهایت صاحب یک بیت کوین می‌شود.

حل هر مساله و اعلام عمومی آن، به معنای اعلام عمومی شروع مساله بعد است و کامپیوترهایی که حل مساله را دریافت کرده‌اند، می‌توانند شروع به حل مساله بعدی بر سر تصاحب بیت کوین جدید کنند. بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده است که مشکل چاپ بی‌پشتوانه پول توسط دولت‌ها را حل کند.

پیچیدگی مسائل به صورتی تغییر می‌کند که میزان بیت کوین‌ها به طور مداوم کاهش یابد که هر چهار سال یک بار میزان بیت کوین‌های جدید نصف شود، بدین صورت تعداد بیت کوین‌ها تا سال ۲۱۴۰ در مرز ۲۱ میلیون ثابت خواهد شد. صرافی‌های آنلاین بسیاری به وجود آمدند تا مردم بتوانند بیت کوین‌ها را با پول‌های رسمی مثل دلار و یورو تعویض کنند. هر کسی قادر به خرید بیت کوین است؛ قیمت بیت کوین در ابتدا کمتر از یک پنی بود، اما کم کم با پذیرش آن در پایان سال ۲۰۱۰ افزایش قابل توجهی پیدا کرد و در ژانویه سال ۲۰۱۱ هر بیت کوین ارزشی بیش از ۲۹ دلار داشت.

راه‌های به دست آوردن بیت کوین

به طور کلی چند راه مشخص برای دستیابی به این پول وجود دارد. اولین راه همان روش ماین کردن است که شرح داده شد اما می‌توان بیت کوین را خریداری هم کرد؛ یعنی به ازای پول‌های رایج بیت کوین دریافت کرد. به این عمل در اصطلاح «Exchange» گفته می‌شود. برای این کار می‌توان به صرافی‌های آنلاین بیت کوین مراجعه کرد.

راه دیگر جمع آوری قطره ای است؛ در این روش کاربر با داشتن یک آدرس بیت کوین می‌تواند از طریق سایت‌های تبلیغاتی درآمد بیت کوینی کسب کند. این سایت‌ها به ازای بازدید شما از تبلیغات به شما مقدار اندکی پول می‌دهند که در صورت تداوم می‌تواند منبع درآمد بیت کوین به حساب بیاید.

به طور کلی نرم‌افزار بیت کوین قابلیت‌های قابل توجهی مانند تراکنش‌های بی‌واسطه به هر نقطه‌ای از جهان و نداشتن کارمزد یا بسیار کم بودن آن برای این تراکنش‌ها است.

از دیگر خصوصیات نرم‌افزار این است که مردم می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای انتقالات مالی انجام دهند، به علاوه هیچ کس از خارج سیستم قادر به تولید پول بیشتری نیست. بانک‌های مرکزی و دولت‌ها نقشی در تولید بیت کوین ندارند. در بیت کوین همه چیز بر پایه رمزنگاری است نه بر پایه اعتماد.

بیت‌ تورنت چگونه از سیستم کاربران به تولید بیت کوین می‌پردازد؟

 اگر اخیرا نسخه‌ی جدید نرم‌افزار uTorrent را نصب یا بروز کرده‌اید، احتمالا متوجه اخطار آن شده‌اید، خطایی که به طور ناخواسته رخ داده و خبر از عملکرد «Epic Scale» می‌دهد. حین بروزرسانی این نرم‌افزار هم به کاربران هشدار زیر داده می‌شود:

اگر به این خطا بی‌توجهی کنید، تکه کد مخرب همراه با آخرین نسخه‌ی میکروتورنت «3.4.2» نصب شده و از کامپیوتر شما به عنوان بخشی از فرآیند تولید بیت کوین استفاده خواهد شد. این مشکل نخستین بار در انجمن بیت تورنت از طریق کاربران گزارش شده بود، سپس با افزایش شکایات کاربران و بررسی مدیران انجمن، این مشکل تایید شد.

یکی از مدیران گفت که بدون اجاره‌ی کاربر این نرم‌افزار نصب نخواهد شد اما عده‌ای از کاربران صحت این امر را رد کرده و اعلام کردند که در ابتدا هیچ هشدار و درخواست مجوز در رابطه با نصب صورت نگرفته بود.

 زمانی که این برنامه نصب شود از چرخه‌های (Cycles) پردازنده جهت تولید بیت کوین استفاده خواهد کرد؛ در نتیجه سرعت سیستم کاهش می‌یابد. تمامی این فرآیندها باعث می‌شود کامپیوتر کاربر کند شده و انرژی و توان بیشتری نیز مصرف شود. این نرم‌افزار از چرخه‌های آزاد پردازنده برای پردازش Hashهای بیت کوین و حل آن‌ها استفاده می‌کند؛ به همین دلیل تولید این واحد پولی نیز افزایش خواهد یافت.

 پشتیبان‌های بیت تورنت گفته‌اند که Epic Scale به آسانی قابل حذف شدن است اما برخی کاربران برعکس این مساله را گزارش کرده‌ و اعلام کردند که حتی در لیست برنامه‌های موجود در بخش «Programs and Features» هم چیزی مشاهده نکرده‌اند.

بیت تورنت مدعی است که بدون اجازه‌ی کاربر هیچ نرم‌افزار اضافی نصب نمی‌شود

بیت تورنت در بیانیه‌ای گفت:

ما مشکل را به طور دقیق بررسی کردیم و تایید می‌کنیم که این نرم‌افزار به طور مخفی نصب نمی‌شود؛ زیرا کاربران حین نصب گزینه‌ی «تایید» را تیک زده‌اند.

بیت تورنت مدعی است که بدون اجازه‌ی کاربر هیچ نرم‌افزار اضافی نصب نمی‌شود. همچنین کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی آنتی‌ویروس با بررسی‌های Epic Scale گفتند که هیچ فعالیت مخربی از این نرم‌افزار مشاهده نشده است؛ هرچند عملکرد آن تاثیر بسزایی در کاهش سرعت سیستم دارد.بعد از ماجرای سوپرفیش در لپ‌تاپ‌های لنوو، این دومین مورد از نصب نرم‌افزارهای ناخواسته در سیستم کاربران محسوب می‌شود.

منبع : ENGADGET

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل