تکنولوژی خودرو

طرح تایر مفهومی Goodyear برای شارژ خودرو الکتریکی

طرح تایر مفهومی Goodyear برای شارژ خودرو الکتریکی

تایر اتومبیل نقش مهمی در راحتی و عملکرد خودروهای سواری دارد اما زمانی که صحبت از خودروهای الکتریکی می‌شود تایرها فقط وظیفه حرکت را بر عهده ندارند.

شرکت Goodyear طرح اولیه تایر جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند گرمای تولیدشده از اصطکاک با سطح زمین و یا گرمای ناشی از انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند کاری که تا چندی پیش فقط سلول‌های خورشیدی قادر به انجام آن بودند.

این تایر جدید در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شده و توجه زیادی را به خود جلب نموده است. نام تجاری این تایرBH-03 است و متفاوت‌ترین و خلاقانه‌ترین طرح تایر تا به امروز بوده است.


BH-03 برای جمع‌آوری انرژی گرمایی در لاستیک از راه‌های مختلفی استفاده می‌کند. اولین راه برای جذب انرژی گرمایی، استفاده از نوارهای سیاه‌رنگ روی لاستیک برای دریافت گرمای حاصل از تابش نور خورشید است. در طول روز خودروها برای مدتی در نور آفتاب قرار می‌گیرند که می‌توان با استفاده از این روش، از لاستیک‌ها به‌منظور تولید انرژی الکتریکی استفاده کرد.

بهترین روش برای تبدیل انرژی گرمایی به انرژی الکتریکی توسط لاستیک‌ها، استفاده از گرمای حاصل از اصطکاک لاستیک و تماس سطحی می‌باشد. با توجه به اینکه خودروها روزانه مسافت زیادی راه می‌پیمایند، ازاین‌رو می‌توان با این روش انرژی الکتریکی زیادی تولید کرد. فعلاً این طرح در مراحل آزمایشی است و تا زمان مشاهده ان در خیابان‌ها زمان زیادی مانده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل