تکنولوژی

عرضه PC در سه ماه اول سال 2015 با کاهش رو به رو بود

عرضه PC در سه ماه اول سال 2015 با کاهش رو به رو بود

بر اساس گزارشی که مؤسسه تحقیقاتی Gartner به تازگی منتشر کرده، مشخص شده تقاضا برای کامپیوتر های شخصی با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ تنها ۷۱.۱ میلیون PC به بازار عرضه شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۵.۲ درصد کاهش داشته است.

کارشناسان امیدوارند عرضه ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵، به کمک بازار PC بیاید و بار دیگر تقاضاها را برای آن افزایش دهد. راجانی سیگ، محقق مجموعه آماری IDC در این رابطه می گوید:

«با توجه به اینکه ویندوز ۱۰ بهترین قابلیت های ویندوز های ۷ و ۸.۱ را ترکیب کرده می توان امیدوار بود که واکنش بازار به این سیستم عامل بسیار مثبت باشد. همچنین نباید فراموش کرد که مایکروسافت امکان به روز رسانی رایگان را فراهم کرده است؛ همین موضوع می تواند سبب شود کاربران سرانجام دستی به سر و گوش کامپیوتر های قدیمی خود کشند و تکانی را در بازار PC به وجود آورند.»

تبلت های ویندوزی و دستگاه های هیبریدی متنوع در طول سال گذشته محبوبیت بسیاری را در میان کاربران پیدا کردند و بسیاری از کارشناسان همین موضوع را یکی از دلایل افت آمار PC می دانند.

ویندوز ۱۰ ساختار یکپارچه ای را میان محصولات مختلف ایجاد می نماید و همین موضوع می تواند باعث شود کاربران به PC نیز در کنار دستگاه های همراه خود، توجه ویژه ای داشته باشند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل