تکنولوژی نرم افزار و اپلیکیشن

پشتیبانی مایکروسافت آفیس از آیکلاد در iOS اپل

پشتیبانی مایکروسافت آفیس از آیکلاد در iOS اپل

بسیاری از کاربران محصولات اپل از سرویس آیکلاد، برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود بهره می‌برند. در این راستا مایکروسافت نیز  پشتیبانی از آیکلاد را برای نسخه iOS آفیس فراهم کرد.

تاکنون کاربران iOS امکان ذخیره مجموعه نرم‌افزارهای آفیس شامل وُرد، پاورپوینت و اکسل را در آیکلاد نداشتند. در ابتدا مایکروسافت فقط امکان ذخیره فایل‌ها را در سرویس ابری خود یعنی وان‌درایو فراهم می‌کرد، اما با تغییرات جدیدی که این کمپانی اعمال کرده می‌توان فایل‌ها را در آیکلاد نیز ذخیره کرد. 

کاربران باید از طریق منوی "موارد بیشتر " به اسناد iCloud دست یابند، ضمن اینکه محدودیت‌هایی هم در زمینه‌ی نوع فایل‌ها وجود دارد، برای مثال امکان ویرایش فایل‌های متنی که توسط سایر اپلیکیشن‌ها مانند iWork کار شده وجود ندارد.

مایکروسافت در وبلاگ خود اعلام کرد:

این تغییرات ممکن است خیلی ناچیز به نظر بیاید، اما ویژگی‌های جدیدی که اضافه می‌شود گامی بزرگ برای یکپارچه سازی سیستم اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی است که کاربران از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنند.

 در حال حاضر، پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث فقط برای پلتفرم iOS فراهم شده است، اما مایکروسافت امیدوار است در آینده‌ی نزدیک تغییراتی در اپلیکیشن‌های اندروید و ویندوز ۱۰ ایجاد شود. بعلاوه، این کمپانی یک برنامه مکمل برای ذخیره‌سازی ابری خود ارائه کرده است، در این راستا برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند سازگاریِ سرویس خود را با آفیس یکسان کنند.

این تغییرات تنها چند ماه بعد از اینکه مایکروسافت اعلام کرد کاربران می‌توانند فایل‌های خود را از داخل دراپ‌باکس ویرایش کرده و ذخیره کنند، انجام شد.

منبع : mashable

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل