تکنولوژی مقالات

هفت آرم سابق شرکت های تکنولوژی و فناوری

هفت آرم سابق شرکت های تکنولوژی و فناوری

نماد یک شرکت، بخشی مهم از قدرت هر برند است. یک لوگوی خوب، نشان دهنده ی هویتی است که در پس آن قرار گرفته.

برخی از برندهای معروف کنونی در ابتدا بسیار ناشناس بوده اند. در سال ۱۹۷۵ کارولین دیویدسون مبلع ۳۵ دلار را برای ایجاد لوگو های Nike و Swoosh هزینه کرد و اکنون پس از ۴۰ سال می بینیم که هنوز هم تغییری در آنها به وجود نیامده است.

در سال ۲۰۰۸ شرکت پپسی یک میلیون دلار به گروهی موسوم به Arnell پرداخت کرد تا لوگوی شرکتش را به روز کنند. حتی شرکت هایی وجود دارند که ده ها میلیون دلار را برای طراحی لوگو هزینه کرده و می کنند.

اما شرکت هایی که لوگوی آنها به تنهایی به یک برند تبدیل شده است چگونه اند؟ برای مثال شرکت اپل با نماد نقره ای صیقل خورده اش.

لوگوهای مربوط به فناوری اغلب تاریخچه ای طولانی، و گاهی نامشخص دارند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با تاریخچه ی مختصری تعدادی از لوگوی های شرکت های تکنولوژیک معروف دنیای فناوری آشنا نماییم.

 

اپل (Apple)

اولین نماد اپل در سال ۱۹۷۶ ایجاد شد. این لوگو از چیزی شبیه به نسخه های خطی صفحات قرن ۱۷ میلادی الهام گرفته است.

این لوگو اسحاق نیوتون را نشان می دهد که در زیر درخت سیب نشسته است. این لوگو توسط Ronald Wayne که یکی از موسسان اپل بود، طراحی شد.

مایکروسافت (Microsoft)

لوگوی مایکروسافت به قرن ۲۰ تعلق داشت ولی حداقل شبیه به آن بود. نما و حس این لوگو دیسکوهای دهه ی ۱۹۷۰ را یاد آور میشد. همچنین لوگوی مورد بحث بر این نکته تاکید دارد که مایکروسافت یک شرکت نرم افزاری و میکروکامپیوتری است. اولین نام انتخابی این شرکت Micro-Soft بود.

آی بی ام (IBM)

قبل از ظهور اپل و مایکروسافت، شرکت آی بی ام با تولید سیستم های نگهداری زمان، مقیاس وزن، دستگاه برش گوشت و پانچ کارت معروف شده بود. آی بی ام در ابتدا به عنوان یک شرکت ثبت زمان در سال ۱۸۸۸ تاسیس گردید. اما در سال ۱۹۲۴ نام شرکت یاد شده به International Business Machines (ماشین های بین المللی تجاری) تغییر یافت و این موضوع دلیلی برای طراحی لوگویی جدید به شمار می رود.

کانن (Canon)

در سال ۱۹۳۴ دو مخترع ژاپنی دوربینی را در سایه ی لابراتوار Precision Optical Instruments تولید کردند. دوربین یاد شده در ابتدا Kwanon نام گرفت. کلمه ی Kwanon با شعله های آتش و چندین نوع اسلحه در این لوگو نمایان بود. مخترعین دوربین مورد بحث در هنگام ثبت نشان تجاری خود برای ساده تر کردن اسم دوربین آن را Canon نامیدند.

موتورولا (Motorola)

در سال ۱۹۳۰ گالوین شیکاگویی، رادیوهای مخصوص خودرو محبوب موتورولا را تولید می کرد. این نام از ترکیب دو کلمه ی Motor و Ola ایجاد شد.

رادیو جدید تولید شده توسط پائول گالوین دلیلی بود تا وی نام شرکت خود را به Motorola تغییر دهد. خط تولید این شرکت با گذشت هر سال به خوبی تکامل یافت.

نوکیا (Nokia)

به لطف خرید شرکت نوکیا توسط مایکروسافت، نام نوکیا باز هم بر سر زبان ها جاری شد. اما مانند شرکت آی بی ام، آغاز فعالیت این شرکت نیز به قرن ۱۹ میلادی بر می گردد.

کنوتفردریک یک آسیاب چوبی را در فنلاند تاسیس نمود و نام یکی از شهرهای نزدیک را برای این آسیاب انتخاب کرد. نوکیا نام فنلاندی یک حیوان است. شرکت مدرن نوکیا پس از ادغام با یک شرکت فنلاندی دیگر در سال ۱۹۶۷ متولد شد.

این شرکت تولید محصولات مختلف خود را متوقف کرد و پا به دنیای ارتباطات راه دور و تلفن ها گذاشت.

زیراکس (Xerox)

زیراکس در سال ۱۹۰۶ به عنوان تولید کننده ی کاغذ و تجهیزات عکاسی تاسیس شد. بیست سال بعد، چسترکارلسون مخترع پروسه ای که الکتروفتوگرافی نام گرفت، وارد شرکت زیراکس شد تا اگر این شرکت تمایل داشت بر روی تکنولوژی جدید او سرمایه گذاری نماید.

در سال ۱۹۵۹ اولین دستگاه فتوکپی توسط شرکت مورد بحث تولید و روانه ی بازار گردید. نام این دستگاه Xerox 914 بود و موفقیت بسیار بزرگی را برای شرکت زیراکس به ارمغان آورد که این شرکت تا آن زمان به خود ندیده بود. زمانی کهعصر دیجیتالعکاسیفرا رسیذ، شرکت مورد بحث نیاز به یک نماد جدید را احساس کرد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل