نسخه‌ی اندروید واقعیت مجازی گوگل

نسخه‌ی اندروید واقعیت مجازی گوگل

در سال‌های گذشته علاقه‌ی کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری برای ارائه‌ی محصولاتی در حوزه‌ی واقعیت مجازی بیشتر شده است. حال گزارش‌هایی منتشر شده که نشان از فعالیت‌های گوگل بهمنظور توسعه‌ی نسخه‌ای از اندروید برای واقعیت مجازی دارد.

براساس گزارش منتشر توسط وال‌استریت‌ژورنال، گوگل در حال توسعه‌ی نسخه‌ای از اندروید برای واقعیت مجازی است. این نسخه از اندروید را می‌توان به عنوان پلتفرمی تعریف کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی را مبتنی بر آن توسعه دهند.

گوگل پیش از این نیز اندرود اتو را برای خودروها، اندروید وِر را برای ابزارهای پوشیدنی و اندروید تی‌وی را برای تلویزیون‌ها ارائه کرده بود.

اچ‌تی‌سی آخرین کمپانی است که هدست واقعیت مجازی خود را در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی کرد. هدست واقعیت مجازی Vive VR توسط اچ‌تی‌سی و با همکاری والو توسعه یافته است.

وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع آگاه در داخل گوگل که البته اسمی از آن‌‌ها به میان نیاورده، به این موضوع اشاره کرد که گوگل احتمالا همچون گذشته سیاست عرضه‌ی رایگان اندروید را در این حوزه نیز در پیش خواهد گرفت.

غول جستجوگر اینترنتی موفق شده با استفاده از این سیاست دنیای گوشی‌های‌هوشمند را در اختیار بگیرد، حال آنکه چنین موفقیتی در مورد ساعت‌های‌هوشمند حاصل نشده و شماری از تولیدکنندگان بزرگ بازار در پی استفاده از پلتفرم اختصاصی خود هستند.

گوگل برای توسعه‌‌ی سیستم‌عامل اندروید برای استفاده در گجت‌های واقعیت مجازی از حضور متخصصانی نظیر کلِی باوِر،قائم مقام محصولات گوگل استفاده می‌کند. باوِر نقش کلیدی در توسعه‌ی اپلیکیشن کاردبورد گوگل داشته است. همچنین باید به حضور افرادی نظیر جرمی دویگ نیز در این پروژه اشاره کرد.

در حال حاضر بازار خاصی برای گجت‌های واقعیت مجازی وجود ندارد و محصولی بصورت رسمی روانه‌ی بازار نشده و اغلب تولید‌کنندگان در حال بهبود محصولات خود از طریق ارائه‌‌ی کیت توسعه‌دهندگان هستند. هنوز بسیاری از فاکتورهای موثر در موفقیت هر گجتی نظیر قیمت، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم مورد استفاده مورد بحث نیست.

در حال حاضر مایکروسافت با هولولنز به‌همراه ویندوز ۱۰، سامسونگ با هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر و گوشی‌های مبتنی بر اندروید خود و سونی با هدست مورفئوس و اتکا به کنسول پلی‌استیشن در حال آماده‌ شدن برای نبرد در دنیای واقعیت مجازی هستند.

در این بین، تعدد پلتفرم‌های مورد استفاده بسیاری از توسعه‌دهندگان را مجبور به انتخابی سخت می‌کند. گوگل سعی دارد تا با ارائه‌ی پلتفرمی واحد، خیال توسعه‌دهندگان را از بابت توسعه و فروش اپلیکیشن‌های خود در محیطی امن راحت کند. البته در این بین نباید سیاست‌های اپل در جهت توسعه‌ی نسل نوین گوگل‌گلس و سرمایه‌گذاری در کمپانی مجیک‌لیپ را نیز از یاد برد.

منبع : BUSINESSINSIDER

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل