پیشگاموبیل: LG تکنولوژی خودروهای برقی را به ایران خودرو می آورد

پیشگاموبیل: LG تکنولوژی خودروهای برقی را به ایران خودرو می آورد

پیشگاموبیل: LG تکنولوژی خودروهای برقی را به ایران خودرو می آورد

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ و صحبت هایی که میان هاشم یکه مدیر عامل ایران خودرو و شرکت ال جی قرار است قرار دادی میان این دو شرکت در حوزه تولید خودرو های برقی تا پایان پاییز سال 95 بسته شود.هدف شرکت ایران خودرو تولید حدود 60 هزار خودروی الکتریکی تا سال 2030 است. 

نقش شرکت ال جی در این قرار داد تولید باتری و توسعه زیر ساخت های فنی که در این خودرو ها استفاده می شوند خواهد بود. رقبای اصلی این شرکت پاناسونیک و سامسونگ هستند که برای شرکت هایی مانند بی ام و و تسلا باتری تولید می کنند.

در راستای این خبر باید دید که تولید این خودرو ها که دارای پلتفرم ساده تری نسبت به نمونه بنزینی است توسط ایران خودرو چه نتیجه ای خواهد داشت و در حوزه خدمات پس از فروش چه نتیجه ای را دریافت خواهد کرد.

در این حوزه ارزان ترین خودرو های تولید انبوه از شرکت های نیسان و شورلت است و حداقل قیمتی حدود 100 میلیون تومان داشته اند و بدیهی است که عرضه این گونه خودروها پایین تر از این قیمت غیر ممکن خواهد بود. بنا براین خودروهای برقی با توجه به سطح درآمد عموم مردم ایران هنوز وسایل نقلیه ارزان قیمتی نیستند و ایران خودرو علیرغم لزوم برای سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه در این امر، اساسا نمی تواند معجزه ای را در قیمت گذاری انجام دهد.

این مسئله نه تنها شامل حال LG بلکه شامل حال سایر خودروهای برقی ابتکاری موجود در کشور نیز می شود که در سال های اخیر توسط تیم های دانشجویی یا تحقیقاتی مستقل توسعه یافته اند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل