تکنولوژی نرم افزار و اپلیکیشن

نرم افزار ForcePhone به زودی لمس سه بعدی را به گوشی شما می آورد

نرم افزار ForcePhone به زودی لمس سه بعدی را به گوشی شما می آورد

پس از اینکه اپل برای اولین بار در گوشی های آیفون از فناوری جدیدی با نام لمسی سه بعدی یا 3DTouch بهره گرفت، شایعات زیادی منتشر شد که نشان میداد شرکت های بزرگ دیگر نیز به زودی صفحات نمایش حساس به فشار یا همان لمس سه بعدی را به محصولات خود خواهند آورد. اگرچه این اتفاق تاکنون رخ نداده است اما شاید دستاورد جدید محققان دانشگاه میشیگان بتواند این ویژگی عالی را بسیار ساده‌تر و با قیمتی کمتر به گوشی‌های هوشمند بیاورد.

محققان دانشگاه میشیگان آمریکا امروز اعلام کردند که موفق به طراحی نرم افزاری شده اند که می تواند صفحه نمایش موجود در تمامی گوشی‌های هوشمند را به فناوری لمس سه بعدی مجهز کند. این نرم ‌افزار که با نام ForcePhone معرفی شده است نیازمند هیچگونه قطعات سخت افزاری جدیدی نیست و به همین دلیل می‌تواند بر روی همه گوشی‌های هوشمند امروزی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

اساس کار ForcePhone بر روی عملکرد میکروفون و اسپیکر گوشی‌های هوشمند است. این برنامه با هر بار لمس صفحه نمایش توسط کاربران، یک موج صوتی با فرکانس 18 کیلوهرتز که توسط گوش انسان قابل تشخیص و دریافت نیست را تولید می‌کند. با توجه به مدت زمان و میزان فشار کاربران بر روی صفحه نمایش، زیر و بم این موج صوتی تغییر پیدا می‌کند و میکروفون با دریافت آن قادر خواهد بود دستورات مختلفی را به گوشی‌ منتقل کند.

در مقایسه با فناوری کنونی لمس سه بعدی که نیازمند استفاده از سنسورهای گران قیمت است این نرم‌افزار مبتنی بر موج‌های صوتی به هیچگونه قطعه سخت‌افزاری جدیدی احتیاج ندارد. نرم افزار ForcePhone هنوز برای استفاده به صورت تجاری آماده نشده اما قرار است در آینده‌ای نزدیک برای استفاده در تمامی گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار بگیرد.
نظر شما در این باره چیست؟

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل