امنیت و هک

واتس اَپ طلایی،ترفند هکرها برای سرقت اطلاعات کاربران

واتس اَپ طلایی،ترفند هکرها برای سرقت اطلاعات کاربران

اخیرا بسیاری از کاربران واتس اَپ پیامی را مبنی بر امکان استفاده از اپلیکیشن WhatsApp Gold دریافت کرده اند که نسخه ای اختصاصی از اپلیکیشن ارتباطی شناخته شده ی تحت تملک فیسبوک است. این اپلیکیشن هیچ یک از قابلیت های گفته شده را ندارد و تنها هدف طراحانش، ورود به گوشی های کاربران از طریق نصب برنامه است.

پیام ارسال شده برای کاربران حاکی از آن است که  اپلیکیشن واتس آپ طلایی قبل از این فقط برای افراد مشهور در دسترس بوده و توانایی هایی را مانند ارسال صدها تصویر همزمان، اموجی‌های جدید و تماس ویدیویی در کنار ویژگی‌های پیشرفته‌ی امنیتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که اکنون با دریافت این نسخه می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

تمام وعده‌ها و ویژگی‌های عنوان شده در پیام‌ ارسالی برای دریافت نسخه‌ی طلایی فریب است و دریافت واتس‌اَپ نسخه‌ی طلایی گوشی هوشمند را تحت کنترل برنامه مخرب قرار خواهد داد که راهی را برای سرقت اطلاعات برای سارقان آنلاین باز خواهد کرد. البته توسعه دهندگان اخیرا نام‌های زیادی را برای بدافزار خود انتخاب نموده اند تا  کاربران بیبشتری را گمراه نموده و برنامه مخرب خود را روی گجت‌های بیشتری نصب کنند.

برای مثال می‌توان به انتخاب نام واتس‌اَپ پلاس نیز اشاره کرد که بعضا این برنامه مخرب با این نام معرفی شده و روی گوشی‌های هوشمند کاربران نصب می‌شود. در صورتی که واتس‌اَپ به استفاده از این بدافزار توسط کابرانش پی ببرد، این کاربران را بن کرده و دسترسی آن‌ها را به خدمات واست‌اَپ متوقف می‌کند. واتس‌اَپ در وب‌سایت خود نیز به این موضوع اشاره می‌کند که واتس‌اَپ پلاس توسط این کمپانی توسه نیافته و توسط این کمپانی شناخته شده نیست.

واتس‌اَپ به کاربرانش تذکر می‌دهد که استفاده از این برنامه مخرب می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات بدون اطلاع کاربر شود، بطوریکه داده‌های خصوصی کاربران در اختیار سارقان قرار می‌گیرد. پیشنهاد واتس‌اَپ پاک کردن هر چه سریع‌تر بدافزار و صبر کردن برای ۲۴ ساعت است تا پس از آن بتوانند با اطمینان به استفاده از سرویس اصلی واتس‌اَپ بپردازند. برای اطمینان از اینکه گوشی هوشمند هیچ گاه در معرض چنین بدافزار‌هایی قرار نخواهد گرفت، باید اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از منابعی مطمئن نظیر گوگل پلی یا فروشگاه‌های معتبر دیگر دانلود کرد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل