تکنولوژی

خبرهایی از گوشی تاشو سامسونگ و صفحه نمایش منعطف اپل

خبرهایی از گوشی تاشو سامسونگ و صفحه نمایش منعطف اپل

طی اخباری که از گوشی هایی با قابلیت خم شدن به گوش میرسد دو خبر توجه عموم را به خود جلب می کند: یکی در ارتباط با گوشی خم شدنی سامسونگ و دیگری استفاده ی کمپانی اپل از تکنولوژی نانوسیم میباشد. در اطلاعاتی که از این مدل سامسونگ فاش شده است، اولا احتمال این میرود که این گوشی از سری گلکسی باشد و ثانیا سنسور اثر انگشت و قرنیه را نیز داراست. به طور خلاصه می توان گفت سامسونگ در تلاش برای به دست آوردن دوباره سهم خود از بازار است و صفحه تاشو نقطه قوت منحصر به فردی برای فروش این شرکت ایجاد خواهد کرد و این گوشی را از هر گوشی دیگری در بازار جدا خواهد کرد.و به عنوان یک امتیاز اضافه، اندازه صفحه بزرگتری که این گوشی خواهد داشت باعث می شود که سامسونگ بازار تبلت ها را نیز به دست بگیرد.

در سال ۲۰۱۵، سامسونگ با عرضه S6 اشتباهی کرد. این شرکت این گوشی را در دو مدل S6 و S6 Edge که گرانتر و دارای صفحه خمیده است، عرضه کرد. طبق یک گزارش چاپ شده در The Wall Street Journal در جولای ۲۰۱۵، کارشناسان سامسونگ تصور می کردند که درخواست برای این دو مدل گوشی با نسبت چهار به یک به نفع S6 معمولی باشد. اما نتیجه این بود که مدل Edge محبوبیت بیشتری پیدا کرد؛ به طوری که نسبت درخواست آن نزدیک به یک به یک بود. با وضعیت جدید، شرکت دچار سردرگمی اساسی شده بود؛ به طوری که با موجودی اضافه S6 و کمبود موجودی برای تامین نیاز مدل گران قیمت تر S6 Edge مواجه بود.البته داشتن این مشکل آرزوی هر شرکتی است اما این مشکل می توانست بهتر مدیریت شود چرا که این موضوع بر میزان فروش سامسونگ آسیب وارد کرد. حال سامسونگ با این وجود میتواند بازار فروش گسترده را دوباره ازآن خود کرده و با نقطه قوتی که با این محصول دریافت کرده باز محبوبیت خود را در بازار جهانی گوشی بیش از پیش بدست آورد.

حالا که حرف گوشیهای منعطف شد، بد نیست به گزارشی هم اشاره کنیم که دوشنبه منتشر شد مبنی بر اینکه اپل میخواهد از نانوسیمهای نقرهای (silver nanowire) در صفحه نمایش خود استفاده کند. نانوسیمها سیمهایی با قطری در ابعاد نانومتر هستند که به خاطر خواص منحصر به فردشان انعطافپذیری و رسانایی بالایی دارند. اپل برای استفاده از آنها قرار است با TPK کار کند، یعنی همان شرکتی که پشت فناوری تاچ سهبعدی بود. با این تکنولوژی صفحه نمایش آنقدر انعطاف پیدا میکند که در اثر زمین خوردن صدمه نبیند. انتظار میرود اپل دو تا پنج سال دیگر از نانوسیم در صفحه نمایش محصولات خود استفاده کند. نظر شما درباره گوشیهای منعطف چیست؟ به نظر شما می توانند آینده گوشیهای هوشمند را تغییر بدهند؟

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل