معرفی پردازنده Zen توسط AMD برای رقابت با اینتل

معرفی پردازنده Zen توسط AMD برای رقابت با اینتل

پس از انتظار های فراوان بالاخره شرکت معروف AMD پردازنده قدرتمند خود را با نام Zen معرفی کرد. این پردازنده ی 16 تردی بر روی 8 هسته پردازشی فعالیت خواهد کرد و علاقه مندان بسیاری در انتظار رونمایی از این پردازنده بودند. هم چنین اعلام شد این پردازنده از اواخر سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید و به کاربران عرضه خواهد شد.

مدیر عامل کمپانی AMD ، لسل سو، در مورد پردازنده جدید این کمپانی چنین اظهار نظر کرد:

پردازنده‌ی زن حیات یافته و ما از این مساله و قابلیت‌هایی که این پردازنده در اختیار کاربران قرار خواهد داد، هیجان زده هستیم.

در سال های اخیر شرکت AMD شکست های بسیاری را از سری Core خود متحمل شده و از اینتل باز مانده بود و به همین دلیل پردازنده زن را از پایه طراحی کرد به گونه ای که بتواند با اینتل رقابت کند.

پردازنده‌ی زن مبتنی بر سوکت AM4 توسعه یافته که می‌تواند از حافظه‌های رم DDR4 نیز پشتیبانی کند. این پردازنده قادر است تا با مادربوردهای مجهز به سوکت +AM3 نیز کار کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی پردازنده‌های زن قادر هستند در مقایسه با نسل کنونی پردازنده‌های سری Vishera در هر کلاک ۴۰ درصد دستورات بیشتری را پردازش کنند. AMD معماری پردازنده‌های سری Vishera را کنار گذاشته و از این پس از قابلیت مولتی تردینگ همزمان خود که به هایپر تردینگ اینتل شباهت دارد، بهره خواهد برد.

اِی اِم دی اطلاعاتی را در خصوص قیمت محصول جدیدش ارائه نکرده، اما بسیاری انتظار دارند تا برچسب قیمت این محصول به گونه‌ای باشد تا اِی اِم دی دست بالا را در اختیار گرفته و اینتل را تحت فشار قرار دهد.

 

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل