کدام عوامل روی عدم شارژ صحیح باطری گجت شما اثر گذارند؟

کدام عوامل روی عدم شارژ صحیح باطری گجت شما اثر گذارند؟

عدم شارژ صحیح در گجت های اندرویدی، مشکلی است که اکثر کاربران این دیوایس ها با آن آشنا هستند. تفکر اشتباهی که در مورد این مشکل وجود دارد، این است که ایراد در کابل شارژ و یا باطری، تنها مواردی هستند که می توانند به این معضل دامن بزنند، در حالی که موارد بسیار دیگری هم وجود دارند که می توانند به نحوی فرایند شارژ شدن گجت شما را خدشه دار کنند. در این مقاله 7 مورد از این عوامل و نحوه برطرف نمودن آن ها را آورده ایم. با پیشگام آی تی همراه باشید

charge-android-smartphone-005

درگاه USB

عدم تماس صحیح سطح فلزی درگاه USB با کابل شارژ به دلایل گوناگون، می تواند از جمله علت های عدم شارژ صحیح گجت شما باشد. خوشبختانه خود شما می توانید با صرف کمی وقت این مشکل را بررسی و برطرف کنید. به این منظور اسمارت فون تان را کاملا خاموش و باطری آن را خارج کنید و با استفاده از شیئی نوک تیز و باریک همانند خلال دندان، سطح و ارتفا درگاه USB را تنظیم نمایید. طی این فرایند کاملا جوانب احتیاط را رعایت کنید تا بیشتر به درگاه USB آسیب وارد نکنید.

ممکن است درگاه USB به دلیل نفوذ گرد و خاک و یا هرگونه عامل خارجی دیگری کثیف شده باشد. در این صورت دمیدن هوای فشرده به درگاه USB این عوامل خارجی را می زداید و وضعیت اتصال USB به درگاه و شارژ شدن گجت شما را به وضعیت عادی بازمی گرداند.

کابل شارژ

کابل ها از جمله ظریف ترین بخش های شارژر هستند و به دلایل مختلف ممکن است کارایی شان را به مرور زمان از دست بدهند. با تعویض آن ها و آزمودن دیگر کابل ها، می توان کابل مشکل دار را شناسایی کرد و فهمید که آیا واقعا مشکل از کابل بوده یا خیر.

آداپتور شارژر

دیگر بخش شارژر یعنی آداپتور هم می تواند موجب عدم شارژ شدن صحیح دیوایس شما شود. ممکن است درگاه USB آداپتور به دلایل مختلفی مانند نفوذ شی خارجی به آن توانایی اتصال صحیح به کابل شارژر را از دست بدهد. سعی کنید کابل خود را به آداپتوری دیگر متصل نمایید و یا در صورت ممکن بدون استفاده از آداپتور، گجت را مستقیما از طریق کابل به دیگر دیوایس های الکترونیکی فقط به منطور آزمایش متصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل باز هم پا بر جا است یا خیر. البته باید تذکر دهیم که حتما سوکت برقی را هم که آداپتور را به آن متصل می کنید بررسی کنید، ممکن است که مشکل از آن نشات گرفته باشد.

شرایط محیطی

محیط های فوق مرطوب می توانند به باطری گجت تان آسیب وارد کنند. در ثانی بیش از حد لازم دیوایس تان را در شارژ نگه ندارید، زیرا اتصال بیش از حد باطری به برق کارایی آن را خدشه دار می کند. در صورتی که لازم می دانید شارژر خود را تعویض کنید، حتما از کابل و آداپتوری با کیفیت و دارای استاندارد های لازم استفاده کنید. شارژر های بی کیفیت می توانند آسیب شدیدی به باطری دیوایس تان وارد کنند.

باطری

عمر باطری محدود است و به مرور زمان و با گذشت چندین ماه و یا سال، کارایی اش را از دست خواهد داد. هرچه هم بیشتر آن را شارژ کنید، عمر آن زودتر به پایان خواهد رسید. در صورتی که باطری اسمارت فون شما با مشکل روبرو شده باشد، علاوه بر عدم شارژ صحیح، به سرعت هم انرژی اش را تخلیه خواهد کرد و یا ظاهر فیزیکی اش به هم خواهد ریخت و باد خواهد کرد. باطری خراب می تواند به دیوایس شما هم آسیب وارد کند، پس سریعا برای تعویض آن اقدام کنید.

منابع تامین برق

شارژ از طریق سوکت برق همواره بهتر از پی سی یا لپ تاپ است، زیرا این گونه دیوایس های الکترونیکی لزوما نمی توانند برق مورد نیاز را تامین کنند. سوکت برق تقریبا می تواند دو برابر برقی که درگاه های USB لپ تاپ و یا پی سی به گجت شما می رسانند را تامین کند. از شارژر دیگر دیوایس های الکترونیکی هم استفاده نکنید، شارژر یک هدست بلوتوث ممکن است قادر به تامین برق مورد نیاز اسمارت فون شما نباشد.

اپلیکیشن های باطری خوار

در برخی شرایط اپلیکیشن ها هستند که باطری دیوایس شما را به سرعت می بلعند. آپدیت های جدید نرم افزاری اپلیکیشن ها، گرچه می توانند برای دیوایس های جدیدتر مفید واقع شوند، اما از آن جایی که برای دیوایس ها و یا سیستم عامل های قدیمی تر بهینه نشده اند، می توانند باطری آن ها را با مشکل روبرو سازند.

شما دیگر چه عامل هایی را که روی باطری گجت ها تاثیر می گذارند می شناسید؟ آن ها را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل