تکنولوژی مقالات

ثبت و توسعه بیش از 11هزار چت بات برای فیسبوک

ثبت و توسعه بیش از 11هزار چت بات برای فیسبوک

حدود سه ماه از معرفی پلت فرم جدید توسعه چت بات های مختلف از سوی فیسبوک گذشته است که در برنامه ی پیام رسان این شبکه اجتماعی فعال هستند.به گفته ی فیسبوک ایده رونمایی پلت فرم چت بات ها ،ایجادارتباط مستقیم میان مردم و کمپانی های تجاری و نیز رسیدن به هدف های اطلاعاتی و تبلیغاتی بوده است.

مدیر پیام رسان فیسبوک دیوید مارکوس (David Marcus) می گوید توسعه دهندگان بیش از 11 هزار بات توسعه داده اند و 23 هزار توسعه دهنده دیگر نیز برای استفاده از ابزار فراهم شده از سوی Wit.ai (از زیرمجموعه های فیسبوک که روی ایجاد ارتباط میان مردم و صاحبان کار و تجارت فعالیت دارد) ثبت نام نموده اند.

توسعه دهندگان به نسبت مردم عادی، تمایل بیشتری به بات های پیام رسان فیسبوک دارند و هیچ آمار مشخصی از میزان استفاده از این بات ها توسط فیسبوک انتشار نشده است.کاربران زیادی که اولین بات های توسعه یافته را استفاده کرده بودند از سرعت پایین آنها انتقاد می کردند، برای مثال یکی از بات های مربوط به آب و هوا بعد از یک ساعت به کاربران جواب می داد.

اما پاسخ فیسبوک به کاربران ناراضی این است که پیشرفت بات ها با سرعتی قابل توجه در حال انجام است و توسعه دهندگان بیشتری هم به ساخت آنها روی خواهند آورند. رونمایی مارکوس از چند ویژگی جدید برای بات ها، که از جمله آنها می توان به امکان فرستادن فایل های GIF، صوتی و ویدیویی از سوی بات ها اشاره کردد.

از دیگر قابلیت های جدید بات ها نیز می توان به پاسخ های سریع اشاره کرد که با نشان دادن گزینه های خاصی به کاربران، سرعت ارسال پاسخ را سریع تر می سازد. ضمناً از این پس امکان امتیازدهی به بات ها و ارائه گزارش برگشتی به توسعه دهندگان هم فراهم شده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل