خودرو

پیشگاموبیل:معرفی انواع مختلف مسابقات خودرو

پیشگاموبیل:معرفی انواع مختلف مسابقات خودرو

مسابقات درگ:

دو خودرو در مسیر مستقیم 400 متر را در کمترین زمان ممکن طی می کنند
آنها برای دستیابی به بیشترین سرعت در کمتری زمان، با دور موتوری که حداکثر توان را ارائه میدهند استارت می کنند
ترکیب دور موتور و گشتاور است که توان را بوجود می آورد. با دور موتور بالا که شروع به حرکت می کنیم اگر گشتاور لازم را داشته باشیم بجای شلیک خودرو به جلو، دور موتور افت کرده و مسابقه را از دست می دهیم.
به همین دلیل است که از توربوشارژر و یا سوپرشارژر هایی با عملکرد بالا استفاده می کنند چرا که سیستم های پرخوران گشتاور ساز هستند

مسابقات ناسکار:

پست بیضی شکل که رانندگان با حداکثر سرعت در آن می چرخند!!
در این رقابت اتومبیل ها یک بار شتاب گیری کرده و با حداکثر سرعت مسیر را طی می کنند پس توان زیادی را می طلبند و نیازی به گشتاور بالا نیست.

مسابقات دریفت:

در مسابقات دریفت نیاز به گستره گشتاور است یعنی گشتاور بالا در تمامی دورها باید ثابت بماند مثالی که قضیه را واضح تر می کند:

در دور 3000 وارد پیچ می شویم بدون آنکه بتوان دنده را تعویض کرد دور را بالا می بریم و وقتی از پیچ خارج می شویم دور تا 8000RPM رفته است. پس نیاز داریم گشتاور در این رنج دورموتور ما را ساپورت کند تا دریفت اصولی و بی نقصی را اجرا کنیم
با کمی دقت متوجه میشویم که اکثرا اتومبیل های دریفت از سیستم پرخوران استفاده می کنند مخصوصا توربوشارژر. چرا که توربو قوس گشتاور در نمودار توان و گشتاور را باز می کند و به خط صاف نزدیک می کند و این همان گستره گشتاور است.

مسابقات WRC:

رالی یکی از پر چالش ترین رقابت های اتومبیلرانی است که با حداکثر سرعت ممکن در جاده های خاکی یا آسفالت شده مدام در حال تعویض دنده اند این رقابت ها ترکیب پیچیده ای از توان و گشتاور را طلب می کنند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل