تکنولوژی مقالات

7 قسمتی که در زمان پر شدن آیفونتان باید پاک کنید

7 قسمتی که در زمان پر شدن آیفونتان باید پاک کنید

یکی از انتقاداتی که امسال به اپل وارد شد، وجود آیفون‌هایی با حافظه ۱۶ گیگابایتی است. حتما می‌دانید که نمی‌توان با استفاده از کارت حافظه، حافظه داخلی آیفون‌ها را بیشتر کرد. به همین دلیل کاربران آیفون‌های ۱۶ گیگابایتی اکثرا با پیغام پر شدن آیفون‌شان آشنایی دارند.

دو چیزی که به سرعت در آیفون شما تمام می‌شود، حافظه داخلی و باتری آیفون شماست. البته برای باتری می‌توان با استفاده از باتری‌های بک‌آپ و یا باتری کیس‌ها مشکل را تا حدود زیادی حل کرد اما در مورد حافظه داخلی چه؟

متاسفانه در سال ۲۰۱۶ هستیم و با حجیم شدن عکس‌ها و فیلم‌هایی که با آیفون می‌توان تهیه کرد، اپل همچنان آیفون های ۱۶ گیگابایتی به فروش می‌رساند. برای بسیاری خرید آیفون با حافظه داخلی بیشتر از ۱۶ گیگ، ممکن است کمی سخت باشد چراکه از نظر قیمتی مدل ۶۴ گیگابایتی صد دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۲۰۰ دلار گران‌تر از نسخه ۱۶ گیگ قیمت دارد. 

ذخیره کردن اطلاعاتتان روی فضای ابری یکی از کارهایی است که می‌توانید در مواقع پر شدن آیفونتان انجام دهید. اما در این صورت برای دسترسی به آن فایل‌ها و اطلاعات همواره باید به اینترنت وصل باشید و همچنین هزینه فضای ابری را هم پرداخت کنید. برای ما ایرانیان نیز به دلیل کندی اینترنت قطعا راه مناسبی به شمار نمی‌آید.

در نهایت تنها راهی که برایتان می‌ماند این است که برخی فایل‌ها را از روی آیفون خود پاک کنید. البته نگران نباشید، اگر هوشمندانه این کار را انجام دهید، به سختی متوجه پاک شدن فایل‌های خود خواهید شد. در ادامه با ما همراه باشید.

۱. عکس‌های بی استفاده را پاک کنید

پاک کردن عکس‌ها از روی آیفون‌تان یکی از ساده‌ترین راه ها برای خالی کردن فضای داخلی آیفون است. همچنین می‌توانید با انتقال عکس‌ها به فضای ابری مانند Google Photos یا کامپیوتر شخصی‌تان، آنها را همیشه در یک جا ذخیره کنید و در عوض با خیال راحت از روی آیفون پاک‌شان کنید. پیشنهاد ما به شما سرویس Google Photos است که به رایگان این امکان را فراهم می‌کند تا عکس‌ها را با رزولوشن اصلی و فیلم‌ها را با رزولوشن 1080p در فضای ابری ذخیره کنید.

اما اگر نمی‌خواهید از گوگل فوتوز و یا ذخیره عکس‌ها در کامپیوتر خود و پاک کردن آنها از گوشی‌تان استفاده کنید، هنوز هم عکس‌های زیادی در آیفون‌تان وجود دارد که به آنها نیازی ندارید. برای پاک کردن این عکس‌ها پیشنهاد می‌کنیم فولدر سلفی‌ها، اسکرین شات‌ها و Bursts را زیر و رو کنید چراکه عکس‌های زیادی خواهید دید که به آنها نیازی ندارید. 

اگر کاربر اپل واچ نیز هستید، احتمالا اسکرین‌شات‌های تصادفی زیادی هم با اپل واچ خود گرفتید که در آیفون‌تان ذخیره شده‌اند. آنها را هم با خیال راحت پاک کنید تا فضای بیشتری در آیفون داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید عکس‌هایی که توسط اینستاگرام در گوشی شما سیو شده‌اند را هم پاک کنید. در واقع پس از هربار انتشار عکسی در اینستاگرام، این اپلیکیشن در فولدری به نام Instagram عکس‌هایی که منتشر کرده‌اید را ذخیره می‌کند. از آنجایی که عکس‌های اینستاگرامی‌تان همیشه درون اینستاگرام در دسترس است، پیشنهاد می‌کنم این عکس‌هارا هم پاک کنید. همچنین می‌توانید از درون اپلیکیشن اینستاگرام قابلیت ذخیره این عکس‌ها در گالری‌تان را لغو کنید.

۲. «تازه پاک شده» ها را هم پاک کنید!

یکی از ویژگی‌های iOS که از نسخه هشتم آن به سیستم عامل اضافه شد، فولدر Recently Deleted در گالری عکس‌های شماست. در واقع هر زمان که شما عکسی را در گوشی خود پاک می‌کنید، آن عکس ها پاک نشده بلکه به فولدر Recently Deleted منتقل می‌شود تا اگر سهوا آنها را پاک کردید،امکان بازگرداندن آنها را داشته باشید. البته بعد از سی روز از زمانی که شما یک عکس یا فیلم را در گالری پاک کرده‌اید، آنها از فولدر Recently Deleted هم به صورت خودکار پاک می‌شوند. اما پیشنهاد می‌کنیم بعد از پاک کردن عکس‌های اضافی که در مرحله قبل توضیح دادیم، بلافاصله به این فولدر بروید و برای همیشه از شر عکس‌های اضافی خود رها شوید.

۳. پروژه‌های iMovie را پاک کنید

اپلیکیشن iMovie و بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های ادیت فیلم، برای ساخت فیلم‌هایی زیبا و هیجان انگیز با موبایل لازم و ضروری هستند. همانند اپلیکیشن‌های ادیت فیلم در کامپیوترهای شخصی، این اپلیکیشن‌های موبایلی نیز برای ساخت هر فیلم یک پروژه ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از هربار تمام شدن یک پروژه در iMovie و ذخیره کردن فیلمی که ساخته‌اید، آن پروژه را از اپلیکیشن iMovie خود حذف کنید. پروژه‌های iMovie مخصوصا آنهایی که شامل تعداد زیادی ویدئو کلیپ و یا آهنگ هستند، می‌توانند فضای زیادی از آیفون شما اشغال کنند که با پاک کردنشان این فضا آزاد می‌شود.

۴. فیلم‌برداری ۴کی را هم لغو کنید

کاربران آیفون ۶اس و ۶اس پلاس می‌توانند با آیفون‌های خود ویدئوهایی با رزولوشن ۴کی بگیرند که جدای از کیفیت بسیار خوبشان، بسیار هم حجیم هستند.

در حالت پیش فرض فیلم‌برداری ۴کی در آیفون ۶اس شما فعال نیست اما اگر این قابلیت را فعال کردید و آیفون ۱۶ گیگابایتی هم دارید، پیشنهاد می‌کنیم دوباره آن را غیر فعال کنید. زیرا ویدئوهای ۴کی به سبب دارا بودن رزولوشنی ۴ برابر 1080p کیفیتی به مراتب بهتر و حجم بسیار بیشتری هم دارند.

البته که سخت است کیفیت را فدای حجم کنید اما در نظر داشته باشید که برای لذت بردن از نهایت کیفیت فیلم‌برداری آیفون ۶اس‌تان، باید صفحه نمایش ۴کی هم داشته باشید که آیفون به این صفحه نمایش مجهز نیست.

۵. موزیک‌های خود را هم پاک کنید

به شخصه هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم این اتفاق همه گیر شود اما در ایران خودمان هم کم کم شاهد این موضوع هستیم که مردم سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی را بیش از پیش استفاده می‌کنند. حتی بسیاری هستند که دیگر حساب‌های کاربری سرویس‌هایی مانند اپل موزیک و اسپاتیفای را خریداری می‌کنند تا به دنیای بی منتهای موسیقی دسترسی داشته باشند.

در چنین شرایطی که دیگر تقریبا همه در حال گوش دادن موسیقی به صورت آنلاین هستند، با خیال آسوده تری می‌توان حجم زیادی از موسیقی‌های ذخیره شده در گوشی را پاک کرد.

با استفاده از این سرویس‌ها، هر موزیکی که نیاز داشته باشید در فضای ابری ذخیره شده و به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین اگر حساب کاربری اسپاتیفای یا اپل موزیک را خریده باشید، می‌توانید موزیک‌های مورد علاقه‌تان را در گوشی ذخیره کنید تا به صورت آفلاین هم به آنها گوش دهید.

اگر شما‌هم یادتان نمی‌آید آخرین بار کی موزیک‌‌های ذخیره شده در گوشی‌تان را گوش دادید، زمان آن رسیده که آنها را پاک کنید تا فضای بیشتری در آیفونتان داشته باشید.

۶. اپلیکیشن‌های ایمیل خود را مدیریت کنید

تقریبا بسیاری از ما اپلیکیشن‌های مختلف مدیریت ایمیل را نصب و بررسی کرده‌ایم. اگر شما هم از این دسته هستید، بهتر است یک اپلیکیشن را برای مدیریت ایمیل‌های خود در نظر بگیرید زیرا این اپلیکیشن‌ها، ایمیل‌ها و اطلاعات آنها را همواره دانلود می‌کنند تا به صورت آفلاین بتوانند آنها را در اختیارتان بگذارند.

قطعا شما به چندین اپلیکیشن برای چک کردن ایمیل‌های خود احتیاج ندارید. پس با بالا و پایین کردن آنها، یکی را انتخاب کنید و همه ایمیل‌‌های خود را در آن وارد کنید. 

۷. از حقه فیلم‌های اجاره‌ای iTunes استفاده کنید

در کل نرم‌افزار معقوله عجیبی است! در ماه مارس یک بلاگر راهی کشف کرد که به واسطه آن می‌شد به صورت خودکار فضای زیادی از آیفون را خالی کرد.

این حقه نیازمند آن است که آیفون شما کمتر از یک گیگابایت فضای خالی داشته باشد. اگر این شرایط را دارید، به iTunes بروید و یکی از فیلم‌های حجیم را اجاره کنید. پس از چند دقیقه، ناگهان شاهد خواهید بود که حدود دو الی سه گیگابایت فضای گوشی شما خالی می‌شود.

، یکی از نویسندگان Mashable، تایید کرده‌است که با استفاده از این روش توانسته ۳ گیگابایت از فضای آیفون خود را خالی کند (عکس بالا متعلق به آیفون اوست).

اما دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟ هرچه باشد قطعا جادویی نیست. آیفون در این زمان بسیاری از فایل‌های قدیمی شامل کش‌ها، کوکی‌ها و هیستوری های مختلف را پاک می‌کند تا فضای آیفون خالی شده و فیلم بتواند دانلود شود.

یک راه دیگر: برای نسخه نهایی iOS 10 صبر کنید

iOS 10 که در فصل پاییز و همزمان با عرضه آیفون‌‌های جدید عرضه خواهدشد، لیست انبوهی از امکانات و تغییرات جدید را دارد. یکی از آن ویژگی‌ها، در مورد حافظه داخلی آیفون است. در واقع این سیستم عامل قادر خواهد بود تا اطلاعات اضافی موجود در خود را پاک کند. 

همچنین ویژگی Optimized Storage در این سیستم عامل تعبیه شده یکی از کارهای آن، پاک کردن موزیک‌هایی است که برای مدت طولانی به آنها گوش نداده‌اید. همچنین Optimized Storage می‌تواند عکس‌های موجود در دستگاهتان را با یک نسخه کم حجم تر جایگزین کند تا فضای داخلی بیشتری در دسترس داشته باشید.

در مجموع اپل بالاخره متوجه انتقادات وارد بر آیفون‌های ۱۶ گیگابایتی شده و گنجاندن ویژگی‌هایی مانند Optimized Storage برای رضایت بیشتر کاربران آیفون‌های ۱۶ گیگابایتی است.

علاوه بر این، اگر منتظر آیفون جدید هستید، باید خبر خوش به شما بدهیم که این بار آیفون در حافظه‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. با توجه به زمان عرضه آیفون‌های جدید، فکر می‌کنم از هم اکنون باید برای خرید آن پول کنار بگذارید.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل