تکنولوژی مقالات

اریک اشمیت: اینترنت فعلی، پایان خواهد یافت

اریک اشمیت: اینترنت فعلی، پایان خواهد یافت

اریک اشمیت: اینترنت فعلی، پایان خواهد یافت :

اریک اشمیت معتقد است روزگار اینترنت به گونه‌ای که آن را می‌شناسیم در آینده‌ی نزدیک به سر خواهد آمد و فناوری‌های نوین نحوه‌ی تعامل ما با این پدیده و حضور آن را متحول خواهند کرد.

طی جلسه‌ی پرسش و پاسخ انجمن اقتصاد جهانی که در داووس سوییس برگزار شد، از رئیس هیئت مدیره‌ی گوگل خواسته شد پیش‌بینی خود از آینده‌ی اینترنت و وب را ارائه کند.

من خیلی ساده به سوال شما به این گونه پاسخ می‌گویم که اینترنت ناپدید خواهد شد. تعداد آدرس‌های آی‌پی بسیار زیاد خواهد بود... دستگاه‌ها، حسگرها، چیزهایی که می‌پوشید، چیزهایی که بدون آنکه متوجه باشید در تعامل با آن‌ها هستید همگی بسیار گسترش خواهند یافت. بنابراین [اینترنت] بصورت دائم بخشی از حضور شما خواهد بود.

اریک اشمیت در گفته‌های خود به تکامل اینترنت اشاره می‌کند. وی برای روشن‌سازی منظور خود به ذکر نمونه‌ای مبهم در خصوص وارد شدن به یک اتاق می‌پردازد:

و با مجوز شما برای اجرای آن، به تعامل با هرآنچه که درون اتاق است خواهید پرداخت.

در تعبیر گفته‌ی اشمیت می‌توان واقعیت افزوده و دستگاهی نظیر هولولنز را تصور کرد یا اینکه تجهیزات موجود در اتاق را بخشی از اینترنت اشیا دانست. در هر صورت، اریک اشمیت آینده‌ی اینترنت را به گونه‌ای می‌بیند که این پدیده سهم کمتری در خودآگاه ما خواهد داشت و استفاده از آن به ناخودآگاه ما منتقل خواهد شد. البته تصور می‌کنیم تمام این رویا با کمی اختلال از سوی ISP کاربر آشفته شود.

اریک اشمیت همچنین فرصت با ارزشی را پیش روی بنگاه‌های فعال در حوزه‌ی فناوری می‌بیند که قادر هستند از چشم‌انداز در حال تحول آن بهره ببرند. واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، ابزارهای پوشیدنی و اینترنت اشیا همگی از عوامل مهم تاثیرگذار بر این عرصه هستند؛ نمونه‌هایی از حضور اینترنت که با آنچه پیش‌تر از این فناوری شناخته‌ایم تفاوت اساسی دارد.

دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ آینده‌ی اینترنت به چه شکل دچار تغییر و تحول خواهد شد؟

منبع : maximumpc

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل