تکنولوژی

جدول تعرفه‌های جدید ADSL و WiFi / تغییر قیمتها از اول مرداد

جدول تعرفه‌های جدید ADSL و WiFi / تغییر قیمتها از اول مرداد

fd3ba9f727da68244fa2dedb48b2ab46

جدول تعرفه‌های جدید اینترنت مبتنی بر فناوری ADSL و WiFi براساس آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شد. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۳۷ خود، تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL و اینترنت مبتنی بر فناوری WiFi را بررسی و تصویب کرد. براین اساس تعرفه خدمات دسترسی به اینترنت (ADSL و WiFi) به صورت غیر حجمی به شرح زیر تعیین شد:

2139023

در صورت اتمام یکی از حجمهای ترافیک بین‌الملل و یا ترافیک داخلی خریداری شده توسط مشترک، ارائه کننده خدمت موظف به ادامه ارائه خدمت برای حجم ترافیک باقیمانده تا پایان دوره، به مشترک خواهد بود. در همین حال در صورتی که ارائه کننده خدمت امکان تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین‌الملل را نداشته باشد حداکثر تا تاریخ اول بهمن ماه موظف است این امکان را در راستای الزامات حاکم بر شبکه ملی اطلاعات فراهم کند و تا آن زمان موظف است برای رعایت حقوق مشترکان به میزان حداقل یک سوم سقف حجم ترافیک داخلی جدول فوق به سقف حجم ترافیک بین‌الملل اضافه کند. همچنین در صورت ارائه خدمات به صورت حجمی، ارائه کننده خدمت می‌تواند به صورت ثابت ماهانه حداکثر مبالغی به عنوان هزینه برقراری و نگهداری ماهانه مطابق با جدول زیر از مشترکان خود دریافت کند، در اینصورت علاوه بر این مبلغ، هزینه ۲ گیگابایت اینترنت به عنوان حداقل مصرف از مشترک دریافت می شود.

2139024

سقف تعرفه حجم ترافیک مازاد بر حداقل مصرف نرخ بیت اعلام شده به صورت پلکانی و مطابق با جدول زیر تعیین می شود:

2139025

محاسبه ۲۵ درصد ترافیک اضافی برای مشترکان طبق این مصوبه تعرفه های تعیین شده برای حجم ترافیک دریافتی است و با توجه به ماهیت نامتقارن خدمات ADSL، ارائه کننده خدمات موظف شده در محاسبه ترافیک مشترکان برای مجموع دریافت و ارسال، به میزان بیست و پنج درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکان لحاظ کند. در همین حال ارائه کننده خدمات موظف به انجام تعهدات تا پایان قرارداد، براساس قراردادهای موجود خود با مشترکین است. تغییر قراردادهای موجود مشترکان براساس تعرفه‌های جدید اجباری نبوده و تنها در صورت تمایل مشترکان، ارائه کننده خدمات می‌تواند قراردادهای موجود را به‌روزرسانی کند. در صورت اتمام حجم خریداری شده و عدم اقدام مشترک برای خرید حجم اضافی، ارائه کننده خدمت باید اتصال مشترک را تا پایان زمان قرار داد حفظ کند، مگر اینکه در قرارداد به نحو دیگری با مشترک به توافق رسیده باشد. ارائه دهنده خدمات باید در بسته های تعرفه‌ای خود نرخ بیت (سرعت) و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه و در قرارداد مشترکان لحاظ کند. همچنین در صورت درخواست مشترک برای راه اندازی تجهیزات انتهایی (مودم) از سوی ارائه کننده خدمت، هزینه آن به عهده مشترک است که در این صورت سقف تعرفه راه اندازی خدمت، ۱۵۰ هزار ریال بوده و در صورت درخواست مشترک، ارائه کننده خدمات موظف به نصب و راه اندازی تجهیزات انتهایی مشترکان خواهد بود. تعرفه رانژه ۷ هزار تومان شد تعرفه دایر کردن (رانژه) خطوط مشترکان حداکثر مبلغ هفتاد هزار ریال و تعرفه تخلیه خطوط حداکثر مبلغ پنجاه هزار ریال تعیین شد که شرکت مخابرات ایران موظف است بر اساس مقررات ارایه امکانات پایه‌ای نسبت به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکان اقدام کند. در صورتی که ارائه کننده خدمات، مبالغ دایری و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می تواند حداکثر مبلغ ۱۲۰ هزار ریال برای هزینه های دایری و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه اندازی اتصال از مشترکان خود دریافت کند. طبق این مصوبه ارائه کنندگان خدمات موظف به راه‌اندازی سامانه اندازه‌گیری سرعت و کیفیت خط در شبکه خود و نیز شبکه اینترنت با امکان رهگیری سوابق اندازه‌گیری مشتریان در بازه های زمانی سه ماهه و ایجاد دسترسی برخط برای سازمان شده اند. برای حفظ شرایط رقابتی، کف همه مبالغ تعرفه های این مصوبه، به میزان ۶۰ درصد تعیین می‌شود. تمامی ارائه کنندگان خدمات اینترنت با هماهنگی رگولاتوری مجاز به ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری WiFi به صورت برون ساختمانی هستند. در صورت ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری WiFi به صورت برون ساختمانی، هزینه تجهیزات لازم از جمله آنتن و مودم به عهده مشترک و مستقل از هزینه خدمت خواهد بود. این مصوبه از اول مرداد ۹۵ اجرایی می شود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل