فیلم Assassin's Creed توانایی گرفتن جایزه اسکار را هم دارد

فیلم Assassin's Creed توانایی گرفتن جایزه اسکار را هم دارد
حتماً در خبرهای شنیده اید که شرکت یوبی سافت قصد دارد با همکاری کمپانی های فیلم سازی دیگر اقدام به ساخت فیلم سینمایی با تم بازی محبوب Assassin's Creed نماید. در همین زمینه چندی پیش یکی از مدیران اسبق شرکت مصاحبه ای داشته و از امید به موفقیت بسیار بالای این فیلم گفته و حتی احتمال داده که فیلم مذکور می‌تواند برنده جوایزی مانند اسکار شود. ایده ساخت فیلم ها از روی بازی ها رایانه ای همواره جزء ایده هایی بوده که سرنوشتی مجهول داشته اند. گاهاً دیده ایم فیلم هایی که با الهام از شخصیت های داستانی بازیهای کامپیوتری ساخته شده اند بسیار پر طرفدار و عالی از آب در آمده اند و برعکس این اتفاق با 180 درجه اختلاف نیز به وقوع پیوسته یعنی با وجود داستانی قدرتمند، حال به هر دلیلی، نتیجه فیلم چندان جالب از آب در نیامده است. در همین زمینه یک نمونه خوب می‌تواند فیلم Warcraft باشد که با وجود ساخته شدن در امریکا، قسمت اعظم پیشرفت و درآمد زایی خود را در چین بدست آورد. البته اگر شما از طرفداران شاهزاده ایرانی باشید هم حتماً فیلم "شاهزاده ایرانی: شن های روان" را تماشا کرده اید که به ضّم بسیاری، پروژه ای ناموفق بوده است. در همین زمینه آقای جین جولین بارنوت، مدیر عامل اسبق Ubisoft Motion Pictures معتقد است که فیلم هایی که از روی بازی های ویدئویی ساخته می‌شوند در صورتی که مانند همان تم داستانی بازی به کار خود ادامه دهند می‌توانند به موفقیت های زیادی برسند و روزی شاهد این باشیم که به جوایزی مانند اسکار برسند. ایشان در مصاحبه ای که در همین زمینه با وبسایت GameSpot انجام داده اند، اعلام کرده اند که مراحل ساخت چند فیلم از روی بازی های ویدئویی مربوط به این شرکت در حال اقدام است که می‌تواند افراد زیادی را تحت تأثیر خود قرار دهد:
چند مورد از این پروژه ها مرا بسیار متحیّر کرده اند. خلاقیت تیم سازنده، طراحی تولید، انتخاب های هنرمندانه و اصلیتی که در این مجموعه هاست به واقع عالیست. بله من معتقدم که روزی خواهد رسید که ما ببینیم یک فیلم که از روی بازی های ویدئویی ساخته شده است بتواند به یکی از جوایز اسکار برسد.
چندی پیش یکی از اساتید دانشگاه ویرجینیا امریکا نیز در مقاله ای به بررسی علل شکست قریب به اتفاق فیلم هایی که از روی بازی های ویدئویی ساخته می‌شوند پرداخته بود. در آن مقاله دلیل اصلی این عدم توفیق دور کردن گیمر ها از قلب و روح اکشن بازی در فیلم اعلام شده بود و به صورت کلی، هیجان و احساسی که فرد بیینده در هنگام تماشای فیلم بدست می‌آورد در بُعد شدت، بسیار کمتر از زمانی است که همان فرد خود با دستگاهش بازی می‌کند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل