مقالات نرم افزار و اپلیکیشن

11 برنامه ای که حتما باید روی ویندوزتان داشته باشید

11 برنامه ای که حتما باید روی ویندوزتان داشته باشید

11 برنامه ای که حتما باید روی ویندوزتان داشته باشید

نرم افزار ها یکی از اجزای مهم سیستم شما هستند . زمانی که یک سیستم نوع خریداری می کنید یا ویندوزتان را عوض یا دوباره نصب می کنید اول چیز بعد از آن ، نصب نرم افزار های مهم و کاربردی است . در حالی که مقدار زیادی نرم افزار کاربردی و خوب برای ویندوز وجود دارند ، دانستن اینکه کدامیک از آنها مهم ترند و باید در ابتدا نصب شوند و بیشتر به کارمان می آیند ، به روند کار ما بسیار کمک می کند .

حال ما برای شما لیستی شامل 11 برنامه که مورد نیاز هستند همراه با کاربرد هایشان در ادامه ی این پست ذکر می کنیم .

  1. 1. مرورگر اینترنت : گوگل کروم

گوگل کروم مرورگری بی نقص و پر سرعت می باشد که طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده است. موتور این مرورگر وب‌کیت (WebKit) نام دارد و تا به حال شرکت گوگل نسخه های متعددی را جهت بهبود کیفیت ، نسبت به نسخه های پیشین منتشر کرده است. نرم افزار گوگل کروم از مزایایی چون استفاده آسان ، سرعت بالا ، امنیت ، داشتن تم های متفاوت و قابلیت جابجایی و تنظیم زبانه(Tab) های باز شده بهره مند می باشد. از دیگر قابلیت های این مرورگر می توان به قابلیت تهیه ی لیست سیاه از سایت های مخرب و بدون کاربرد و همچنین وب گردی به صورت ناشناس در اینترنت اشاره کرد که باعث می شود کاربر با مرور وب سایت ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم وجود خواهند داشت. همچنین شما می توانید از حالت ناشناس این نرم افزار برای رفتن به آدرس های اینترنتی که تمایل ندارید در بخش History ثبت گردند استفاده کنید.

اگر از این نرم افزار استفاده می کنید ، برای یافتن یک کلمه دیگر نیاز نیست به سایت گوگل بروید بلکه شما می توانید در هر صفحه ای که باشید تنها با نوشتن کلمه مورد نظر در بخش omnibox نتایج به دست آمده توسط گوگل را ملاحظه کنید. بد نیست بدانید که این نرم افزار به دو بخش Web Store جهت به دست آوردن آنلاین هزاران تم ، نرم افزار و… از فروشگاه های اینترنتی و همچنین بخش مترجم جهت استفاده از مترجم گوگل در خود نرم افزار ، مجهز می باشد. به گفته ی مدیران گوگل این مرورگر بسیار سریعتر و قابل ‌اطمینان تر از هر مرورگر دیگر تا به امروز است.

  1. 2. فضای ذخیره ابری : دراپ باکس

Dropbox نام سرویس دهنده فضای مجازی می باشد که به شما اجازه می دهد عکس ها و اسناد خود را بر روی اینترنت ذخیره کرده و هر زمان که بخواهید به آن ها دسترسی داشته باشید. حتی می توانید اسناد و عکس های خود را برای سایر افراد به اشتراک بگذارید. قدرت Dropbox در حفظ امنیت فایل ها و اسناد شما بسیار بالا می باشد و می توانید به راحتی به آن اعتماد کنید. این نرم افزار 2 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد.

  1. 3. پخش آنلاین موزیک : اسپاتیفای

Spotify ابزاری برای دسترسی به دنیای موسیقی است که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از ایمیل فیس بوک خود و یا ایجاد یک اکانت در سایت Spotify (برای ساخت اکانت تنها کافیست تا با یک IP غیر ایرانی به اینترنت دسترسی داشته باشید) قادر باشند برترین موسیقی های دنیا را به صورت آنلاین گوش دهند. رابط کاربری این برنامه به شیوه ای طراحی شده است تا به راحتی برای تمام کاربران قابل استفاده باشد. در واقع اسپاتیفای یک سرویس پخش آهنگ است که نصب نرم افزار Spotify، امکان اتصال به دیتابیس آن -که حاوی آهنگ هایی از هنرمندان سرتاسر جهان است- را فراهم می کند. امکان گوش دادن به استریم های آنلاین میلیون ها عنوان موسیقی، جستجوی پیشرفته (براساس نام خواننده، آلبوم، سبک موسیقی و...)، به اشتراک گذاری و امکان دسته بندی آهنگ ها در پلی لیست های دلخواه، تعدادی از برترین ویژگی های این نرم افزار محسوب می شوند.

  1. 4. آفیس : لایبر آفیس

LibreOffice نرم افزاری رایگان جهت جایگزین کردن آن با Microsoft Office می باشد.افرادی که با سیستم عامل لینوکس کار می کنند با نرم افزار قدرتمند OpenOffice آشنایی کامل دارند، نرم افزاری که مانند Microsoft Officeویندوز عمل می کند. پس از گذشت مدتی سازندگان OpenOffice تصمیم گرفتند که در این نرم افزار تغییراتی ایجاد کنند که موجب ساخت شاخه ای از OpenOffice به نام LibreOfficeشد.

این نرم افزار آزاد , قدرتمند , پایدار و در کل آراسته و بسیار قدرتمند عمل می کند اما شاید از نظر خیلی افراد هنوز از معادل تجاری خود عقب تر باشد ولی می تواند در بعضی موارد رقیبی برای Microsoft Office باشد.

  1. 5. ویرایشگر عکس : پینت دات نت

Paint.NET نام ابزاری رایگان و قوی برای ویرایش و دستکاری عکس در ویندوز می باشد. پشتیبانی از لایه های عکس ، قابلیت بازگردانی نامحدود و اعمال جلوه های ویژه از قابلیت های این نرم افزار می باشد. طیف گسترده ای از امکانات این ابزار را به ابزارای قدرتمند تبدیل کرده است.

این ابزار توسط کارشناس ارشد و مربی مایکروسافت طراحی شده است و در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان مایکروسافت روی این پروژه کار می کنند. Paint.NET را می توان یک جایگزین قدرتمند برای paint ویندوز به شمار آورد که امکاناتی فرار از آن در اختیار شما می گذارد. زبان برنامه نویسی این نرم افزار سی شارپ و سی پلاس پلاس می باشد. ابزارهای متعدد این ابزار گاهی شما را از نرم افزارهای پیچیده و سنگینی نظیر فتوشاپ و ... بی نیاز می کند زیرا این ابزار کمترین فشار را روی منابع سیستمی شما وارد می کند.رابط کاربری ساده ، بصری و نوآورانه این نرم افزار شما را عاشق خودش خواهد کرد !

  1. 6. امنیتی : آنتی ویروس رایگان پاندا

Panda Free Antivirus 18.00 یک برنامه آنتی ویروس رایگان برای حفاظت از کامپیوتر در مقابل هرگونه حملات ویروسی است. این نرم افزار قسمت های مختلف سیستم را کنترل می کند تا حفاظت بیشتری از کامپیوترتان داشته باشد. پردازش مدوم سیستم و اسکن زماندار سیستم از ویژگی های نرم افزار پاندا می باشد. علاوه بر اینها نرم افزارهای مخرب و همچنین کرم های خطرناک که قصد نفوذ داشته باشند را توسط این برنامه شناسایی شده و قرنطینه می شوند. این نرم افزار با ارائه به ۲۰ زبان زنده دنیا می تواند توسط هوش جمعی خود سیستم شما را همواره امن نگه دارد. هم اکنون می توانید آنتی ویروس Panda Free Antivirus را دانلود نمایید.

  1. 7. پخش کننده رسانه : وی ال سی

VLC Media Player  امروزه با پیشرفت فناوری و تولید فیلم ها با کیفیت فوق العاده تماشای فیلم ها به تفریحی برای افراد تبدیل شده است. فیلم هایی که کیفیت فوق العاده دارند و در فرمت های مختلف به کاربران عرضه می شوند. اکثر کاربران و افراد برای تماشای فیلم های خود به رایانه های شخصی روی می آورند. این کاربران اغلب برای تماشای هریک از فرمت های مختلف فیلم ها می بایست نرم افزاری جداگانه نصب کنند که بیشتر این ابزار ها حجم زیادی از حافظه را اشغال کرده و در یک کلام نرم افزار های سنگینی به شمار می روند.

VLC Media Player نام نرم افزاری با حجم بسیار کمتر از نرم افزاری های مشابه می تواند ۹۹ درصد فیلم هایی را که کاربران اغلب تماشا می کنند را اجرا نماید. حجم پائین و محیط بسیار ساده نرم افزاری از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار محسوب می شود.

  1. 8. پاکساز سیستم/کنترل سیستم : سی سی کلینر

CCleaner نام نرم افزاری مشهور و کاربردی می باشد . این نرم افزار توانایی این را به کاربران خود می دهد که بدون تلف کردن وقت خود اقدام به پاک کردن Temporary Internet File و Cookies و History و... نمایید . همچنین شما می توانید اقدام به پاک نمودن رجیستری و تمیز نمودن آن کنید . این اقدام بسیار ساده ولی در عین حال پیشرفته و حرفه ای می باشد. این عمل باعث سریعترین شدن سرعت سیستم شما شده و لازم به ذکر است این نرم افزار به طور خودسر هیچ اطلاعاتی را پاک نمی کند و همه فرایندها طبق دستور و اجازه شما انجام خواهد شد . به تازگی قسمت به این نرم افزار اضافه شده است که می تواند برنامه های نصبی شما را نیز به طور کامل حذف کند و هیچ اطلاعاتی را در قسمت های مختلف سیستم باقی نگذارد . البته خود ویندوز بخشی به نام Add Or Remove Program دارد ،

  1. 9. عکس از صفحه(اسکرین شات) : شیر ایکس

ShareX  نرم افزار جدید و حرفه ای جهت عکس برداری و به عبارت دیگر ثبت اسکرین شات از محیط ویندوز به اشتراک گذاری سریع آن است. ایا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید از بخشی از محیط سیستم عامل خود یک تصویر با کیفیت بالا تهیه کرده و آن را در فضای وب با دوستان خود به اشتراک بگذارید؟ چنین تصاویری که از رابط کاربری سیستم عامل تهیه می شوند را اسکرین شات می نامند. سیستم عامل ویندوز به صورت پیش فرض قابلیت اسکرین شات را در خود جای داده است.

  1. 10. فشرده ساز و استخراج فایل : پی زیپ ( همچنین وین رار هم پیشنهاد می شود)

PeaZip نام یک نرم افزار بسیار قدرتمند جهت فشرده سازی و همچنین استخراج فایل های فشرده می باشد. این ابزار طیف زیادی از فرمت های فشرده را در بر میگیرد و دارای امکانات بی نظیر چون تنظیم حد فشرده اسزی ، توانایی رمزگذاری فایل های فشرده ، توانایی تقسیم و چگونگی ایجاد فایل های فشرده میباشد. این ابزار را می توان یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای فشرده ساز نام برد. این نرم افزار از فرمت های 7Z, 7-Zip sfx, ACE, ARJ, BZ2, CAB, CHM, CPIO, DEB, GZ, ISO, JAR, LHA/LZH, NSIS, OOo, PAQ/LPAQ, PEA, QUAD, RAR, RPM, split, TAR, Z, ZIP. پشتیبانی کاملی دارد و قابلیت استخرج 118 فرمت فایل فشرده را داراست.

  1. 11. پیام رسان : فرانز

Franz یک سرویس پیام‌رسان قدرتمند و رایگان است که ترکیبی جامع از برنامه‌ها و سرویسهای چت و ایمیل مانند اسلک، واتساپ، وی‌چت، هیپ‌چت، فیس‌بوک، تویئیتر، مسنجر، تلگرام، جیمیل، آتلوک، دینگ‌تاک،اسکایپ، مای اس‌ام‌اس و بسیاری دیگر از سرویسهای چت و گفتگوی آنلاین را در یک نرم افزار واحد جای داده است و به این ترتیب یک راهکار کاملا عملی برای حل مشکل ارتباط با افراد توسط سرویسهای مختلف را پیش روی شما قرار می‌دهد. این نرم افزار بستری را فراهم می‌کند تا با استفاده از زمینه‌های مشترک ارتباطی با افراد مختلف ایجاد ارتباط نموده و با دوستان، همکاران و اعضای تیم خود با استفاده از پیام رسانهای مورد علاقه آنها بدون نیاز به نصب برنامه‌های مربوط به هر سرویس بر روی سیستمتان گفتگو کنید و علاوه بر آن دردسرهای مدیریت پنجره‌های مختلف و زبانه‌های مرورگرهای اینترنتی را نیز نداشته باشید.

Franz گردش کاری ساده و واسط گرافیکی مدرن و کاربرپسندی دارد و این امکان را به شما می‌دهد تا به سادگی یک پروفایل از سرویس و اکانت مورد نظر ایجاد و در قالب یک زبانه مجزا به آن دسترسی پیدا کنید. فرانتس همچنین این قابلیت را دارد تا از یک سرویس به صورت هم‌زمان چند حساب مختلف را نیز ایجاد و راه اندازی کنید، به این ترتیب اگر چند اکانت جیمیل، تلگرام یا توییتر دارید می‌توانید از روی یک کامپیوتر به تمام آنها به صورت هم‌زمان متصل شده و تمام آنها را در یک پنجره واحد مدیریت کنید و به برقراری ارتباط با افراد مختلف بپردازید. این نرم افزار قابلیت اطلاع رسانی دریافت پیامها و اعلانات مربوط به هر سرویس را با توجه به تنظیمات پروفایل آنها نیز دارد و به محض دریافت یک پیام یا اعلان ویژه توسط یک بالن قرمز رنگ بر روی آیکن برنامه در نوار وظایف و شماره‌ای که نشانگر تعداد پیامها است به شما اطلاع‌رسانی می‌کند.

مرسی از اینکه با این پست با ما همراه بودید . امیدوارم این پست مفید باشه براتون . در نظرهاتون مشکلاتتون رو اعلام کنید

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل