مقالات شبکه های اجتماعی

ده راه برای تجزیه و تحلیل بهتر شبکه های اجتماعی

ده راه برای تجزیه و تحلیل بهتر شبکه های اجتماعی

ده راه برای تجزیه و تحلیل بهتر شبکه های اجتماعی

چگونه توانایی تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی را برای گسترش مخاطبان خود افزایش دهیم؟

این روزها اگر به دنبال گسترش مخاطبان خود هستند، باید تمام تلاش خود را برای جذب مخاطبان تان در شبکه های اجتماعی به کار گیرید. ده روش زیر به شما کمک می کند تا فعالیت خود در شبکه های اجتماعی را بهبود بخشید و مخاطبان خود را افزایش دهید:

  1. بررسی عملکرد فعالیت های گذشته

به منظور تعیین اینکه آیا پست های شما اثربخشی خوبی دارد یا خیر، باید در طول چند ماه گذشته، عملکرد پست های خود را بررسی کنید و میزان عملکرد متوسط را تعیین کنید. شما باید این کار را برای هر پلتفرم شبکه اجتماعی انجام دهید. البته اینکار در فیس بوک و توییتر نسبتا ساده است زیرا شما می توانید داده های مورد نیاز خود را به صورت فایل دانلود کنید. شما باید شاخص های اصلی هر پست همچون تعداد کلیک، تعداد اشتراک گذاری و... را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. میزان جذابیت هر پست را می توان از روی تعداد بازدید ها، لایک ها، اشتراک گذاری ها و کامنت ها متوجه شد.

  1. استفاده از داشبورد تعاملی

به جای اینکه از طریق ده ها صفحه گسترده مختلف از شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنید، می توانید از یک داشبورد تعاملی مانند Cyfe استفاده کنید. این داشبورد قادر است تمام داده های شبکه های اجتماعی را در داخل ویجت ها و زبانه مختلف که به راحتی قابل درک است، به نمایش در آورد. شما می توانید داشبورد را کاملا سفارشی کنید تا ویجت هایی را که شامل اینستاگرام است را فقط نشان دهد.

  1. استفاده از گوگل آنالاتیک برای تعیین بهترین شبکه اجتماعی

گوگل آنالایتیک می تواند به شما برای نظارت بیشتر بر ترافیک وبلاگ، سایت و یا شبکه های اجتماعی شما کمک کند. این به این معنی است که شما به راحتی می توانید تعیین کنید چه رسانه اجتماعی در افزایش ترافیک وبسایت، موثرتر عمل کرده است. شاخص هایی مانند زمان و میزان بازدهی در بالای صفحه گوگل آنالایتیک می تواند به شما کمک کند که بفهمید تا چقدر از این مخاطبان شانس تبدیل به مشتریان را داشته اند. شما ازطریق گوگل آنالایتیک حتی قادر به بررسی بک لینک ها نیز هستید و می توانید متوجه شوید که بازدیدکنندگان رسانه های اجتماعی شدما چقدر روی تبلیغ شما کلیک داشته اند.

  1. تعیین هدف ها

به منظور موفقیت استراتژی های شبکه های اجتماعی تان، باید بر اهداف کسب و کار خود متکی باشید. پست های شما در شبکه های اجتماعی به میزانی که با اهداف شما سازگارتر باشند، ترافیک سایت شما را افزایش داده و نرخ تبدیل مشتری را بالا خواهند برد.

  1. تعیین بهترین زمان برای ارسال پست

یکی دیگر از عوامل مهم و تعیین کننده برای موفقیت شبکه های اجتماعی شما، زمانبندی مناسب برای ارسال پست ها می باشد. شما باید زمان مطلوب ارسال پست در هر شبکه اجتماعی را در طول شبانه روز مشخص کنید  و بر این اساس پست گذاری کنید.

  1. ارسال مجدد محتوا های سبز

شما همیشه باید با این هدف محتوا تولید کنید که این محتوا برای مدت زیادی در نظر مخاطب مفید و کاربردی باشد و از تولید محتوای با عمر کوتاه جدا خودداری کنید. پست های سبز و درخشان خود را هر چند وقت یکبار مجدد به اشراک بگذارید چون ممکن است مخاطبان جدید شما آن ها را ندیده باشند و از وجود چنین محتوایی بی اطلاع باشند.

  1. ارتباط با اینفلوئنسرها

بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها بسیار رواج پیدا کرده است. سعی کنید محتوای خود را توسط افراد سرشناس و تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این افراد می توانند برای شما مه=خاطبان زیادی به همراه بیاورند و فروش و درآمد شما را افزایش دهند.

  1. نظارت بر عملکرد پست های فردی

شما باید به صورت دوره ای پست های خود را بررسی کنید تا متوجه بشوید مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند و بیشترین تعداد لایک را کدام محتوا به خود اختصاص داده است. با استفاده از این اطلاعات می توانید استراتژی محتوای خود را تغییر دهید تا محتوا های بهتر و موثرتری تولید کنید.

  1. استفاده موثر از #هشتگ ها

هنگام ایجاد محتوا حتما کلمات کلیدی خاص را به کار ببرید تا مخاطبان تان شما را در شبکه های اجتماعی راحت تر پیدا کنند. هشتگ ها در اینستاگرام و توییتر بسیار اهمیت دارند و باید برای پست های خود از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

  1. به روز رسانی مرتب اطلاعات مخاطبان تان

وسعت داده های تجزیه و تحلیل شده از رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید. اطلاعاتی همچون سن و جنسیت مخاطبان، موقعیت مکانی آن ها، دستگاه هایی که برای خواندن محتوای شما استفاده می کنند، علایق و عادات آن ها را از طریق گوگل آنالیتیک می توانید پیگری کنید. مردم در طول زمان همواره در حال تغییر هستند پس شما نیز باید پیوسته، اطلاعات خود درباره آن ها را به روز کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل