مقالات شبکه های اجتماعی

شش راه برای ردیابی و پیگیری رقبایتان در شبکه های اجتماعی

شش راه برای ردیابی و پیگیری رقبایتان در شبکه های اجتماعی

شش راه برای ردیابی و پیگیری رقبایتان در شبکه های اجتماعی

بر اساس تحقیقات انجام شده، حدود 69 درصد مردم از رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بازار اصلی رقابت کسب و کارها در حال حاضر در شبکه های اجتماعی می باشد. با استفاده از ابزارهای زیر می توانید رقبای تان در شبکه های اجتماعی را مورد پیگیری و بررسی قرار دهید:

  • در انتخاب رقبای خود با دقت عمل کنید.

شما فکر می کنید که می دانید رقبایتان چه کسانی هستند، اما شما ممکن است تمام آنچه را که باید مشاهده کنید، نبینید و در انتخاب رقبایتان اشتباه کنید. دو دسته رقبا وجود دارند. دسته اول رقبای مستقیم شما هستند یعنی دقیقا محصول یا خدمت مشابه شما را عرضه می کنند و دسته دیگر، رقبای غیر مستقیم شما هستند که در عرضه بعضی خدمات یا محصولات با شما هم پوشانی دارند و یا مخاطبان هدف شما یکی است و با یکدیگر هم پوشانی دارید. شما باید به صورت منظم رقبای هر دو دسته را بررسی کنید و بدانید هر کدام از آن ها چه ایده های جدید و یا استراتژی های جدیدی را به کار گرفته اند، از اشتباهات و موفقیت های آن ها درس بگیرید تا درک عمیق تری نسبت به کسب و کار تان پیدا کنید.

  • خط پایه خود را تعیین کنید.

پس شناسایی دقیق مجموعه رقبای تان( رقبای مستقیم و غیر مستقیم) نوبت به تعیین خط پایه می رسد. تجزیه و تحلیل کنید که در مواجه با هر یک از رقبا چه پست ها و کمپین هایی را می توانید اجرا کنید که باعث رونق کسب و کار و رشد مخاطبان تان شود. سپس هدف گذاری کنید. در هنگام هدف گذاری باید دقت کنید که هرچه هدف شما خاص تر باشد، امکان رسیدن به آن بیشتر خواهد شد. اگر تعامل با مخاطبان تان، لازمه رشد شما است، بنابراین کسانی را برای تعامل با مخاطبان تان استخدام کنید تا به سوالات، کامنت ها، نظرات آن ها پاسخ دهند.

  • بفهمید که افراد مختلف چه احساسی نسبت به شما دارند (مثبت یا منفی)؟

با مشاهده گفتگو ها در موضوع فعالیت خودتان در کانال های مختلف اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و... می توانید دریابید که افراد مختلف (مخاطبان تان) نسبت به شما و رقبای تان چه احساسی دارند و شما در چه جایگاهی نسبت به رقبا قرار گرفته اید. درک این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا تعامل با مخاطبان تان را بهبود بخشید.

  • یک پیام واضح و موثر ارسال کنید.

بهترین راه برای ارسال هدفمند پیام به مخاطبان تان، صحبت کردن پیرامون فعالیت کاری خودتان است (در جایی که هم شما حضور دارید و هم رقبایتان)، و از این طریق می توانید مخاطبان تان را به صورت غیرمستقیم با موضوعات مختلف در صنعت خود و برند خودتان آشنا کنید. به این شیوه تعامل غیر مستقیم می گویند.

  • از رویدادها و اخبار مربوط به حوزه فعالیت خود آگاه باشید.

مخاطبان شما برای کنار زدن رقبایتان در شبکه های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردارند. شما باید بدانید که کدام رویدادها برای مخاطبان شما با اهمیت است و از این رویدادها برای برقراری تعامل بیشتر با مخاطبان تان بهره ببرید. باید برای یافتن رویدادهایی که محبوب جامعه هدف تان است، زمان بگذارید و برای این کار یک تقویم برنامه ریزی محتوا داشته باشید.

  • برنامه تبلیغاتی استراتژیک داشته باشید.

مکان های زیادی برای صرف هزینه های تبلیغاتی اجتماعی شما وجود دارد. در مورد کانال های اجتماعی و کانال های تبلیغاتی که انتخاب می کنید و برای آن پول می پردازید، تمرکز کنید و تبلیغات رقبایتان در این کانال های اجتماعی بررسی کنید. اگر لازم است پول بیشتری بپردازید تا تبلیغات موثرتری نسبت به رقبایتان داشته باشید، این کار را انجام دهید. به طور پیوسته پست های تبلیغ شده رقبا در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید و تجزیه و تحلیل کنید که کدام پست های اجتماعی را به بهترین شکل انجام داده اند. بر اساس این اطلاعات می توانید تصمیم گیری های دقیق تری داشته باشید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل