پنج مرحله برای پیاده سازی موفقیت آمیز اینفلوئنسر مارکتینگ

پنج مرحله برای پیاده سازی موفقیت آمیز اینفلوئنسر مارکتینگ

پنج مرحله برای پیاده سازی موفقیت آمیز اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست. به طور مثال در سال های گذشته از نام و تصویر مارک تواین در دو برند سیگار در قرن نوزدهم استفاده شده است.

بازاریاب تاثیرگذار (اینفلوئنسر) کیست؟

با توجه به نظر رایان ویلیامز، خالق اقتصاد تاثیرگذار، یک فرد اینفلوئنسر کسی است که می تواند از طریق همکاری و مشارکت، و داشتن یک دید مشترک با افراد جامعه در افراد شور و شوق ایجاد کند و در کوتاه ترین زمان، یک ایده کوچک را به یک ایده بزرگ در جهان تغییر دهد. برای انجام این کار، افراد تاثیرگذار به طور منظم محتوای کانال های اجتماعی خود را به روز کرده و پست های مربوط به برند مورد نظر را به اشتراک می گذارند تا روی اندیشه ها و رفتار و اقدامات افراد مختلف اثر بگذارند. این شیوه بازاریابی برای برندهای B2B در حکم یک معدن طلاست زیرا هنگامی که یک شرکت B2B از طریق افراد تاثیرگذار به طور واقعی با مخاطبانش ارتباط برقرار می کند، تاثیر آن می تواند از سایر روش های بازاریابی، بسیار بیشتر باشد. این به یک دلیل کلیدی اتفاق می افتد؛ افراد تاثیرگذار برای برند مورد نظر اعتماد جهانی را ایجاد می کنند. معمولا خریداران و مصرف کنندگان به برندی که اعتماد داشته باشند، از آن خرید می کنند و این نیز در مورد برندهای B2B صادق است.

چگونه می توانید اینفلوئنسر مارکتینگ در حوزه B2B را آغاز کنید؟

 درگیر شدن و برقراری ارتباط با اینفلوئنسر ها کار دشواری است. پنج مرحله زیر می تواند به شما در شروع کار کمک کند، صرف نظر از اینکه بودجه شما چقدر باشد.:

  • داستانی را که می خواهید بگویید بسازید

برای استفاده از قدرت اینفلوئنسرها، اولین کاری که باید انجام بدهید این است که ارزش ها و پیام های خود برای انتقال به مخاطب را بسازید. این تقریبا شبیه یک داستان خیالی است و شامل روایت های شرکت شما می شود: چرا کسب و کارتان را راه اندازی کردید؟ چه طور شروع کردید؟ محصول و یا خدماتی که در حال فروش آن هستید چیست؟ و...

هنگام ساختن داستان نام تجاری خود، بسیار مهم است که مشتریان تان را در ذهن داشته باشید تا به آن ها نشان دهید که چقدر برای شما ارزش و اهمیت دارند.

  • تاثیرگذار ها را پیدا کنید

هنگامی که داستان منحصر به فرد خود با برند تان را ایجاد کردید، وقت آن رسیده تا افراد تاثیرگذار را پیدا کنید. این افراد کسانی هستند که پیام شما را در مقوله های کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، به اشتراک می گذارند. به طور مثال اگر محصول شما یک پلتفرم فروش اجتماعی است، به افرادی که در این موضوع متخصص هستند، نگاه کنید و تجربه فروش اجتماعی آن ها را بررسی کنید. یکی دیگر از راه های عالی برای پیدا کردن اینفلوئنسر های مرتبط با کسب و کارتان، این است که چه کسی بهتر توانسته است افراد را در شبکه های اجتماعی، بیشتر درگیر کند. در نهایت چیزی که در انتخاب اینفلوئنسر مناسب مهم است، این است که در ارسال پیام به مخاطبان هدف شما، تاثیرگذار باشد. نباید از ستارگان مشهور دنیا که هیچ تجربه ای در این حوزه ندارند، استفاده کرد.

  • یاد بگیرید قبل از اینکه بخواهید، گوش دهید

هنگامی که ارزش های برند خود را با افراد تاثیرگذار همسان کردید، محتوایی ایجاد کنید که توجه آن ها را جلب کند. ممکن است شما از قبل محتوایی را ایجاد کرده باشید اما با این محتوا با منافع اینفلوئنسرها در تضاد باشد. پس باید قبل از اقدام به نوشتن محتوا، با اینفلوئنسر ها به طور مفصل صحبت کنید. و از محتوایی استفاده کنید که برای اینفلوئنسرها جالب توجه است. در غیر این صورت ادامه همکاری شما دشوار خواهد بود.

  • بر ارزش افزوده تمرکز کنید

یک راه عالی برای ارتباط با اینفلوئنسرها، بدون صرف هزینه زیاد و افزایش در بودجه بازاریابی تان، درگیر کردن آن ها با رسانه ها و شبکه های اجتماعی است. با ذوق و علاقه به محتوا، اشتراک گذاری و نظر دادن به پست های مرتبط با کسب و کار خود و مخاطبان تان، آغاز کنید. شما همچنین می توانید از آن ها بخواهید تا بینش خود را با مشتریان و مخاطبان شما به اشتراک بگذارند. محتوای اینفوگرافیک و یا ویدئویی و همچنین نقل قول ها یکی از بهترین و اثرگذارترین شیوه های پست گذاری در شبکه های اجتماعی هستند.

  • فرهنگ اشتراک گذاری را ترویج دهید

هنگامی که با یک اینفلوئنسر ارتباط برقرار کردید، به اشتراک گذاری محتوای ایجاد شده توجه کنید. این به شما کمک می کند تا محتوای بیشتری را برای کسب و کارتان ایجاد کنید و در عین حال با یک شیوه بسیار انسانی، میزان نفوذ در صنعت تان را افزایش دهید.

به طور خلاصه استراتژی بازاریابی تاثیرگذار یا انفلوئنسر مارکتینگ را باید از نام تجاری خود شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که ارزش های تان روشن است و ماموریت شما را بیان می کند. هنگامی که این کار را کردید، به دنبال افرادی باشید که به طور جدی در مورد مسائل شرکت شما آگاهی دارند و می توانند توجه افراد را به کسب و کار شما جلب کنند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل