تکنولوژی مقالات

دو تا از مهمترین دکمه های مخفی ویندوز 10

دو تا از مهمترین دکمه های مخفی ویندوز 10

ویندوز 10 چیز های زیادی رو به شما میسپاره . این نیازمند تمرینه هم برای نسخه لمسی و هم نسخه عادی .

دکمه مخفی استارت

حتی وقتی که من از صفحه نمایش لمسی استفاده می کنم، من از گزینه Start Menu کاشی منوی استارت ویندوز 10 استفاده می کنم. ااین گیج کننده و پر از کاشی است که من نیاز ندارم .همیشه کلیزمان میبره تا بگردم و اونی که میخوام رو پیدا کنم .خوشبختانه راه حلی وجود داره تا از شر کاشی های شبکه ای وخلاص بشید و از منوی استارت کلاسیک ویندوز استفاده کنید .

به جای کلیک کردن در قسمت استارت ، راست کلیک کنید روی استارت تا لیستی از تنظیمات برای شما نمایش داده شود .

شما همچنین در نمایشگر لمسی میتوانید با لمس کردن طولانی استارت این منو را بیاورید یا اینکه از کلید ترکیبی Win + X استفاده کنید .

خوب حالا در این منوی ساده پیش رو امکانات مهم و کاربردی با دسترسی سریع را دارید ، رفتن به Menu برای دسترسی به مدیریت دستگاه ها Device manager ، مدیریت وظایف Task manager ، پنل کنترل دستگاه control panel و امکانات دیگر .

می تونید به جاهای مختلف ویندوز  مثل مدیریت فایل File Explorer یا تنظیمات کلی دستگاهSettings از این منوی مخفی سریع تر از منوی استارت پیش فرض دسترسی داشته باشید . آخرین گزینه در این منوی پنهان تمام پنجره های باز شما را مخفی یا اصطلاحا مینیمایز می کند تا دسکتاپ شما به نمایش درآید .

دکمه مخفی نمایش دسکتاپ Show Desktop

اگر شما نشان گر موس خودتون رو  به کرنر راست دسکتاپتون ببرید و کلیک چپ کنید می بینید که تمامی پنجره های باز روی صفحه مینیمایز شده و فقط دسکتاپتون نمایش داده میشه .دوباره کلیک کنید تا پنجره هاتون دوباره برگردن . نشان گرتون نیازه که دقیقا در قسمت کوچیک کرنر راست صفحه قرار بگیره تا این عمل انجام بشه . با راست کلیک کردن روی این بخش میتونید Peek at desktop را انتخاب کنید تا محیط دسکتاپ را ببینید در حالتی که پنجره هاتون مینیمایز نشده و با حرکت نشانگر از این قسمت دوباره پنجره ها نشان داده می شوند .

شما همچنین می توانید با رفتن به Settings   ، Personalization ، Taskbar و کلیک بر روی Use Peek  تا این حالت را فعال کنید .

اگر این مطلب مفید بود ، لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید..

سوالات و مشکلاتتون رو در بخش نظرات زیر این مطلب اعلام کنید .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل