مقالات

برندگان مسابقه عکاسی The Insight Astronomy Photographer Of 2017

برندگان مسابقه عکاسی The Insight Astronomy Photographer Of 2017

از برندگان رویداد عکاسی The Insight Astronomy Photographer Of 2017 تجلیل شد. عناوین برگزیدگان و جوایز نقدی در ۱۱ رشته از قبیل : اسطوره آسمان، مردم و فضا، ستارگان و سحابی ها و .. اهدا شد.

آرتم میرونوف، عکاس روس، در مجموع به عنوان نخست این رویداد نائل آمد. او با عکسی از سحابی Rho Ophiuchi سطحی جدید از هیجان را به ارمغان آورد و در بخش ستارگان و سحابی ها برنده شد. سحابی Rho Ophiuchi چهارصد سال نوری با ما فاصله دارد. او این تصویر را در طی سه شب در مزرعه‌ای در نامیبیا گرفته است.

دکتر مارک کوکولا، ستاره شناس و داور این رقابت، می گوید : مجموعه ای شگفت‌انگیز از رنگ و ساختار در این تصویر موجود است. این رشته یکی از محبوب ترین ها در بین عکاسان است ولی این تصویر به ما روزنه‌ی جدید و حسی پر از رمز و راز را در میان انبوهی از گرد و غبار کیهانی ، ابر ها و گاز ها انتقال داد. این نما با به تصویر کشیدن گوشه ای از کهکشان ما، به نحوی خیره کننده، یادآوی می‌کند که هنوز محل های بسیاری برای کشف کردن وجود دارند.

در این رقابت بیش‌از ۳۸۰۰ اثر از ۹۰ کشور مختلف دریافت شد. داوران ناچار بودند از میان فهرستی کوتاه از تصاویری بسیار تماشایی و شایسته تقدیر، یک اثر برنده، یک اثر دوم، و یک اثر بسیار محبوب را انتخاب کنند. مانند هرسال سطح کیفی تصاویر فراتر از انتظار بود.

کریس بریملی، داور مسابقه و سردبیر مجله Night بی‌بی‌سی می‌گوید : قضاوت در این مسابقه باعث افتخار است اما سخت تر از همیشه، چرا که کیفیت تصاویر بسیار بالا رفته است. این سطح از موضوعات جدید و آثار پیشگام در زمینه آسمان شب در این دوره از رقابت واقعا من را تحت تاثیر قرار داد.

در میان این همه تصاویر جذاب، تصویر زیر که از یک شفق در ایسلند توسط عکاس دانمارکی، پیتر بایتر، گرفته شده است، چشم ها را به خود خیره کرده بود. نام این تصویر "جهان ارواح" است.

یک عکاس روسی دیگر یه نام یوری زوزدنی، با این تصویر که"Wanderer in Patagonia" نام دارد، برنده رشته "مردم و فضا" شد. تصویری از یک ویرانه در پاتاگونیا که راه شیری آن‌را تذهیب کرده است.

در بخش اسطوره ی فضا ، هویتونگ یو از چین، با اثری به نام "در مسیری به سمت راه شیری" برنده شد. او یک تصویر با شکوه از کهکشان ما، از بین ساختمان "لاموست" در رصدخانه ملی چین گرفته است.

اولگ بریزگالوف اوکرانی، تصویری زیبا از M63 یا همان کهکشان آفتابگردان ثبت کرده است. کهکشانی کهکشان مارپیچی و غباری که ۲۷ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

الکساندر هارت، تصویری فراتر از انتظار از سیاره عطارد به کمک صفحه خورشیدی به ثبت رسانده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل