جلوگیری از هک wifi به روشهای سخت افزاری و نرم افزاری

جلوگیری از هک wifi به روشهای سخت افزاری و نرم افزاری

چه در حال بازی با Xbox Live باشید و چه در حال چت با دوستان از طریق اسکایپ، روتر Wi-Fi شما دروازه‌ای برای اتصال وایرلس شماست. این دروازه اتصال، اینترنتی که از طریق سیم فراهم شده است را به سیگنال‌های وایرلس تبدیل می‌کند.

آموزش جلوگیری از هک wifi به روشهای سخت افزاری و نرم افزاری
1- روش سخت افزاری:
در پشت بیشتر مودمهای وای فای موجود در بازار که معمولا قیمتی بیش از 100 هزارتومان دارند کلیدی وجود دارد که معمولاً زیر آن نوشته شده WPS و با فشار دادن آن شما و شرکت های سازنده انتظار دارید که امنیت پسورد و اطلاعاتتان بیشتر شود!! اما واقعیت این است که در سالهای اخیر هکرها توانستند امنیت WPS را از بین ببرند و رمزنگاری آن را بشکنند! مبنای بیشتر نرم افزارهای هک وای فای در دستان عوام این موضوع است! حال اگر شما WPS خود را خاموش کنید امنیت بیشتری خواهید داشت!


2- روش نرم افزاری:
در روش نرم افزاری شما باید از چند تکنیک استفاده کنید چون #امنیت شما 100 درصد نیست!


تکنیک های امن سازی رمز عب.ر:
1. استفاده از علائم بالای کیبرد مثل # @ ! - & % و...
2. از کلماتی که به شما و زندگی شخصی تان مربوط می شود استفاده نکنید!
3. از اعداد به هیچ وجه (مگر ترکیبی با حروف) استفاده نکنید!
4. سعی کنید طول پسورد بیشتر از 8 کاراکتر باشد
دقت کنید که با بدست آوردن رمز وای فایِ شما توسط یک هکر، تنها حجم اینترنت شما کم نمی شود! اطلاعات شما می توانند به سرقت روند

امن‌ترین روش رمزگذاری در حال حاضر WPA2-PSK است که با قرار دادن رمزگذاری مودم روی این حالت می‌توانید از نفوذ نرم‌افزارهای رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های موبایل جلوگیری کنید. در هنگام نوشتن این مقاله از چندین اپلیکیشن مختلف استفاده کردیم و هیچکدام موفق به اتصال بدون رمز عبور به مودمی که با الگوریتم WPA2-PSK رمزگذاری شده بود نشد.

ایجاد یک رمز اختصاصی برای ورود به مودم را فراموش نکنید
هنگامی که شما وارد صفحه تنظیمات مودم خود می شوید اولین کاری که می بایست انجام دهید تغییر پسورد مودم است. بعد از ورود به صفحه تنظیمات ، یک پسورد اختصاصی برای مودم خود قرار دهید ، فراموش نکنید بعد از تغییر دادن رمز حتما پسورد جدید را بالای دفترچه راهنمای مودم و یا جایی امن یادداشت کنید که اگر بار دیگر خواستید وارد صفحه تنظیمات مودم شوید به مشکل بر نخورید. اینکار از دسترسی دیگران به مودم شما جلوگیری کرده و امنیت شبکه وایرلس خانگی شما را افزایش میدهد. معمولا نام کاربری و پسورد پیش فرض در اکثر مودم ها admin / admin می باشد. برای تغییر پسورد مودم تان میتوانید وارد بخش Administration settings مودم شده و رمز را آنجا تغییر دهید.

البته این بستگی به برند مودم شما دارد اگر اولین بار است که مودم را راه اندازی میکنید در همان صفحه اول ، گزینه تغییر رمز برای شما نمایش داده میشود در غیر این صورت میتوانید بروی گزینه Setup در صفحه اول کلیک کرده و سپس رمز مودم را تغییر دهید.

غیر فعال کردن وای فای و بلوتوث هنگام خروج از خانه
اگر از وای فای خانه و یا محل کارتان استفاده میکنید حتما فراموش نکنید که هنگام خروج از محل ، وای فای گوشی و یا دستگاه خود را قطع کنید. با اینکار علاوه بر حفظ باتری گوشی ، حریم خصوصی شما نیز حفاظت خواهد شد.

چک کردن افراد استفاده کننده از وای فای با نرم افزار Who’s On My Wifi

 اگر شما نگران این هستید که فردی در حال استفاده از امواج وای فای شما است و میخواهید از این موضوع اطمینان کسب کنید، میتوانید از ابزارها و یا نرم افزارهایی برای فهمیدن این موضوع کمک بگیرید. نرم افزار Who’s On My Wifi یکی از نرم افزارهایی است که شما میتوانید دانلود و نصب کنید. این نرم افزار هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد که نسخه رایگان برای اینکار کفایت کرده و به شما کمک میکند لیست افرادی که از وای فای شما استفاده میکنند را مشاهده کنید.

Whos Is On My WiFi نرم افزاری بسیار کارآمد و مفید به منظور مدیریت شبکه بی سیم می باشد ، با استفاده از این نرم افزار می توانید یک مدیریت کامل بر روی شبکه بی سیم (وایرلس) داشته باشید یکی از دغدغه های کاربران این است که مطلع شوند شخص دیگری بر روی شبکه خصوصی آنها قرار ندارند بنابراین یکی از کاربردهای ویژه این نرم افزار آن است که به شما اطلاع خواهد داد که آیا کسی از وایرلس شما استفاده می کند یا نه ، این نرم افزار همچنین دقت بسیار بالایی در این امر داشته و هرگونه حقه را نیز شناسایی می کند بنابراین با نصب این نرم افزار می توانید با خیال راحت به شبکه امن خود متصل شوید

دانلود نرم افزار Who’s On My Wifi

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل