نقد و بررسی Apple Watch Series 3 اپل واچ سری سوم

نقد و بررسی Apple Watch Series 3 اپل واچ سری سوم

پس از رونمایی از آیفون جدید X (ایکس) در تاریخ 12 سپتامبر ، شرکت اپل از سری سوم ساعت های هوشمند اپل واچ (Apple Watch) رونمایی کرد ، و جالب اینجاست در روز اول رونمایی از ستایش بسیار زیادی برخوردار شد و بیشتر طرفداران اپل واچ ، این سری سوم از ساعت هوشمند اپل را خریداری کرده اند .

ساعت هوشمند Apple Watch Series 3 اپل واچ سری سوم ، همانند سری های قبل می باشد ، اندازه و ابعاد و طرح و مدل و ... سری سوم این ساعت هوشمند تقریبا همانند سری های قبل می باشد و زیاد تفاوتی در طرح و مدل وجود ندارد .

از تفاوت های فیزیکی ، می توانیم به ضخیم تر شدن ساعت بگوییم ، اپل واچ سری سوم (Apple Watch series 3) نسبت به سری های قبلی خود ، کمی ضخیم تر و حجم آن بیشتر می باشد اما این ویژگی باعث نمی شود که در مچ دست ، بسیار بزرگ بنظر برسد . شرکت اپل ، نسخه LTE با نقطه های کوچک در دایره قرمز را از این ساعت هوشمند ، طراحی کرده و به بازار عرضه کرده است . پشتیبانی LTE در این سری از اپل واچ ، جدید می باشد .

بیشتر طرفداران اپل واچ ، در سری سوم ، انتظار پیشرفت دوربین FaceTime را داشتند اما متاسفانه در نسخه سوم این ساعت هوشمند ، دوربین FaceTime بکار نرفته شده است ! شرکت اپل ، در این نسخه ، بیشتر تمرکز خود را می خواهد بر روی پشتیبانی LTE بکار ببرد و پشتیبانی LTE را در این سری گسترش دهد ، پس در سری سوم Apple Watch Series 3 دوربین FaceTime وجود ندارد !

شرکت اپل ، نسخه جداگانه ای بدون پشتیبانی LTE از سری سوم این ساعت هوشمند را عرضه نموده تا فراد با قیمت کمتری هم بتوانند سری سوم این ساعت هوشمند را خریداری کنند . همانطور که گفته شده ، سیستم عامل ساعت های هوشمند اپل واچ ، WatchOS می باشد که سیستم عامل سری سوم این اپل واچ ، WatchOS 4 می باشد که سری های قبلی یعنی سری دوم و اول از این ساعت هوشمند هم می توانند با آپدیت کردن سیستم عامل خود ، از WatchOS 4 برخوردار شوند .

با اینکه ، سری سوم ساعت هوشمند اپل واچ ، ضخیم تر شده است ، باتری آن هم بزرگ تر شده است اما این دلیل نمی شود که در مچ راحت قرار نگیرد و سنگین باشد ، اپل واچ سری سوم ، با توجه به کمی حجیم بودن باتری آن ، اصلا سنگین نبوده و می توان گفت وزن آن با سری های قبلی هیچ تفاوتی ندارد . نکته مثبتی که در باتری سری سوم اپل واچ بکار رفته شده است ، افزایش طول عمره باتری می باشد . در اپل واچ سری سوم ، طول عمر باتری آن نسبت به سری های قبلی کمی افزایش پیدا کرده است و همین ویژگی ، باعث شده امتیازات بسیاری را بدست آورد . عمر باتری این ساعت هوشمند ، حدود 30 ساعت تخمین زده شده است که در صورت روشن بودن GPS آن ، طول باتری حدود 20 ساعت کاهش پیدا می کند !

قابلیت SmartWatch هم در این سری بکار رفته شده است که تمام ابزار های ضروری را برای خریدار فراهم می کند ، ابزاری مانند حذف ایمیل ها ، پاسخ به پیامک ها ، ثبت اعلامیه ها و ... ! و به همین امر ، ساعت هوشمند اپل واچ سری سوم ، یکی از هوشمند ترین اسمارت واچ های دنیا می باشد با حجم بسیار کم و جسه کوچک !

ویژگی پشتیبانی از LTE یکی از بهترین نکات مثبت برای این سری از اپل واچ می باشد . معمولا در سری های قبلی ، شما برای پاسخ به تماس تلفنی ، پاسخ به پیامک و ... باید موبایل آیفون خودتان را همراه داشته باشید اما در نسخه LTE دیگر نیاز نیست موبایل آیفون خودتان را همراه خود بیاورید ، می توانید موبایل خودتان را در خانه قرار دهید و بدون دردسر ، از این ساعت هوشمند ، مانند یک موبایل هوشمند استفاده کنید و به کار های ضروری خودتان ، پاسخ دهید . معمولا در کار های روزمره مانند دوچرخه سواری و پیاده روی و ... آوردن موبایل همراه خود کمی دشوار است ، برای همین شرکت اپل پشتیبانی LTE را در این سری قرار داد تا دیگر نیاز به حمل آیفون همراه خود نباشد . نسخه LTE برای کسانی که همیشه آیفون و موبایل خودشان همراهشان می باشد ، بدرد نمی خورد و هزینه اضافه را برای خرید نسخه LTE خرج کرده اند . همچنین قابلیت شمارش ضربان قلب هم در این سری وجود دارد که شما می توانید بر ضربان خودتان نظارت کنید و از ضربان قلب خودتان باخبر شوید .

سخت افزار اپل واچ 3 ، بسیار قوی و با قابلیت های جدید می باشد و با توجه به داشتن WatchOS 4 قابلیت هایی مانند فشار سنج ، برنامه ریزی و ... به آن اضافه شده است . یکی از قابلیت های این ساعت هوشمند ، امکان قرار دادن برنامه ریزی و برنامه روزانه می باشد ، شما می توانید برای اپل واچ ، یک ساعت معینی را تعیین کنید که در این ساعت معین ، به شما هشدار دهد که کار مورد نظر خودتان را انجام دهید .

قابلیت ها و اصطلاحات بسیاری کوچکی هم در سری سوم اپل واچ وجود دارد که موقع استفاده از آن ، ممکن است متوجه آنها نشوید . یکی از قابلیت های کاربردی این ساعت هوشمند ، امکان آمار گیری از فعالیت های روز گذشته است ، شما می توانید هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید ، آمار فعالیت روز قبل خودتان را مشاهده کنید که این ویژگی جدید ، یکی از کاربردی ترین ویژگی های این ساعت می باشد . اما در سری های قبل این ساعت ، شما فقط می توانستید یک خلاصه کوچک از فعالیت های خودتان را دریافت کنید .

همچنین علاوه بر نسخه LTE نسخه نایک پلاس (Nike Plus) این ساعت هوشمند از طرف شرکت اپل منتشر شده است که مخصوص کسانی هستند که می خواهند کار های ورزشی و تناسب اندامی را انجام دهند . نسخه نایک پلاس ساعت Apple Watch Series 3 زیاد تفاوت قیمت بالایی با نسخه معمولی خود ندارد و تنها چند قابلیت جزئی کوچک به آن اضافه شده است . در نسخه نایک پلاس این ساعت ، آرم نایک در پشت دستبند آن وجود دارد که به سختی قابل دیدن می باشد .

شرکت اپل هر لحظه در حال توسعه و آپدیت نسخه LTE ساعت اپل واچ سری سوم می باشد و تا کنون حدود 2 آپدیت جدید برای سخت افزار این ساعت هوشمند ، منتشر شده است .

اگر از طرفداران سری های اپل واچ هستید و می خواهید نسخه بروز تری از این سری ساعت های هوشمند را داشته باشید ، بی شک می توانید به سراغ سری سوم از این ساعت هوشمند بروید . تا کنون نسخه LTE ساعت اپل واچ سری سوم ، بیشترین آمار فروش را داشته و بخاطر همین ویژگی پشتیبانی LTE باعث شده ، فروش این ساعت چند برابر شود .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل