اپلیکیشن اندروید آموزش کامپیوتر و موبایل

پنج راه برای آزاد کردن فضای اندروید

پنج راه برای آزاد کردن فضای اندروید

گوشی ها و تبلت های اندرویدی میتوانند با دانلود خودکار برنامه ها ، فایل های رسانه ای مانند موسیقی و فیلم و داده های حافظه نهان حافظه دستگاه ها که ممکن است تا چند گیگابایت فضای ذخیره سازی بیشتر نباشد را به راحتی دچار مشکل کنند.

هرچه فضای کمتری داشته باشید، میبایست زمان بیشتری صرف خالی کردن فضای داخلی کنید. اگر فضای ذخیره سازی بالا نیاز دارید باید یک گوشی یا تبلت با فضای ذخیره سازی بالا خرید نمایید.


استفاده از ابزار ذخیره سازی توکار اندروید:
نسخه های جدید اندروید دارای یک قالب ذخیره سازی است که دقیقا به شما نشان میدهد چه چیزی و چه نوع فایلی در دستگاه شما ذخیره شده است. برای پیدا کردن این صفحه به Setting یا تنظیمات دستگاه خود بروید. و به فضای ذخیره سازی بروید.
در اینجا شما میتوانید ببینید که چه مقدار فضا توسط برنامه ها و اطلاعات آن ها ، تصاویر و ویدیوها ، فایل های صوتی ، دانلود، داده های ذخیره شده و فایل های متفرقه مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. مساله این است که بسته به اینکه از چه نسخه از اندروید استفاده میکنید ممکن است این نوع تنطیمات برای شما کمی متفاوت باشد.

اندروید 8.0 اوریو:
گوگل روش متفاوتی برای تنظیمات ذخیره سازی اندروید Oreo ارایه کرده است.
درجایی که نوع فایل ها را مشاده میکنید میتوانید نوع گروه بندی آن فایل هم مشاهده کنید به عنوان مثال زمانی که گزینه "تصاویر و وتصاویر ویدئویی" را باز میکنید. فقط به شما نشان نمیدهد که کدام تصاویر و ویدئوها در فضای ذخیره سازی شما هستند بلکه برنامه مرتبط با آن را هم نشان میدهد.

       

حالا ، برای راحتی کار دکمه ای به نام خالی کردن فضا نیز در این اندروید تعبیه شده است.
انجام این کار لیستی از دانلود ها ، همچنین فایل های پشتیبان و ... را به شما نشان میدهد.

     

اگر انجام این کار برای شما کافی نیست ، پس زمان آن است که به طور دستی گزینه ها را امتحان کنید. با توجه به برنامه ها و نحوه ذخیره سازی داده ها ، برای مثال برنامه های مانند Google Play یا دیگر برنامه های پخش موسیقی میتوانند داده های زیادی را ذخیره کنند و برای نجات جان دستگاه خود میتوانید کمی داده آزاد کنید.

  


اندروید 7.0 نوقات و پایین تر:

زمانی که شما در منوی ذخیره سازی در هر نسخه از اندروید و پایین تر از اندروید 8 میروید. فقط میتوانید گزینه ای برای پاک کردن تمامی داده های برنامه ها میتوانید مشاهده کنید.

    

زمانی که با برنامه ها سروکار دارید، به خاطر داشته باشید که خود برنامه ، اطلاعات و حافظه نهان آن به طور کلی مورد استفاده توسط برنامه اضافه میشود. برای مثال اگر شما اپلیکیشن Spotify را نصب کرده اید و تعداد زیادی موسیقی ذخیره کرده اید فضای ذخیره این اپلیکیشن ممکن است بیشتر از یک گیگابایت استفاده شود. در حالی که خود اپلیکیشن ممکن است بیشتر از 30 مگابایت نباشد. شما میتوانید حافظه نهان Spotify را پاک کنید تا همه داده های این اپیکیشن حذف شود.

در عکس زیر برنامه پخش موسیقی گوگل تنها 40.66 مگابایت دارد. ولی 2.24GB ذخیره کرده است.
شمامیتوانید ببینید که یک اپلیکیشن چه مقدار از این فایل های داده و چه مقدار را تنها سایز خود اپلیکیشن است.


استفاده از اپلیکیشن مدیریت فایل Files Go:
ابزارهای مدیریت فایل اندروید برای اینکه ببینید چه مقدار از فضای شما توسط چه نوع فایلی اشغال شده است مفید است ولی برای آمار دقیق تر شما نیاز به اپلیکیشن مدیریت فایل حرفه ای دارید. اپلیکیشن Files Go یکی از این اپلیکیشن ها است که به صورت رایگان از گوگل پلی میتوانید دانلود کنید.

در ابتدا باید مجوز مدیریت فایل ها را به این اپلیکیشن بدهید.

  
این اپلیکیشن فایل های با حجم کم ، فایل های تکراری ، فایل های موقت ، دانلودها ، فایل های با حجم زیاد در اختیار شما قرار میدهد.

با استفاده از هریک از دسته بندی ها شما میتوانید فایل های مربوطه را نیز مشاهده کنید و این امکان را دارید که فایل ها را به صورت دسته بندی شده حذف کنید.

  

ولی کمی صبر کنید گزینه های بیشتری هم وجود دارد. با رفتن به تب Files میتوانید فایل ها را به طور دقیق تری مورد بررسی قرار دهید.


    

به عنوان مثال ورود به بخش عکس های ، دسته بندی آن را هم به شما نشان میدهد به طور مثال بخش Download و Camera ، هم چنین میتوانید فایل های بر اساس نام ، تاریخ و اندازه مرتب کنید.

  


استفاده از کارت حافظه یا همان SD Card:
بسیاری از دستگاه های اندرویدی هنوز هم دارای کارت حافظه microSD هستند. اگر گوشی یا تبلت شما کارت حافظه microSD داشته باشد. میتوایند یک کارت حافظه برای آن خریداری کنید تا فضای ذخیره بیشتری بدست آورید. فضای ذخیره سازی که میتوانید با ان موسیقی ، ویدئو ، تصاویر و دیگر فایل های رسانه ای را در آن ذخیره کنید.


انتقال فایل های ذخیره شده به کارت حافظه:
بسته به نوع گوشی و نسخه Android شما میتوانید برنامه های خود را نیز به کارت حافظه انتقال دهید تا فضای بیشتر را آزاد کنید.
کاربران اندروید 6 پس از فرمت کردن کارت حافظه میتوانند از کارت حافظه به عنوان فضای ذخیره سازی محلی دستگاه استفاده کنند.

  


به عنوان راه کار آخر شما میتوانید فایل های خود را به فضای ذخیره سازی ابری مانند دراپ باکس ، Google Photos ،Microsoft OneDrive و ... منتقل کنید

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل