تکنولوژی

گوگل چطور پول بدست می‌آورد؟ به همین سادگی.

گوگل چطور پول بدست می‌آورد؟ به همین سادگی.

ما هر روز از محصولات گوگل استفاده می‌کنیم، ممکن است گوگل، نقشه گوگل، یوتیوب، Gmail، آندروید یا گوگل جستجو باشد. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در واقع آن واقعا سخت است که حداقل یکی از این سرویس‌ها را استفاده کنیم حتی اگر ما تلاش کنیم و شرکت‌هایی ساخته

شوند تا ثابت کنند که مخالف با شکست مواجه شده‌اند ( RIP cyanogen ).

سوال اول: پول از کجا می‌آید ؟

اما اکثر ما هرگز به این خدمات پول نداده ایم. این چطور ممکن است ؟ آیا این کار برای گوگل بسیار آسان است که تمام این چیزها را که آن‌ها فقط به رایگان به آن‌ها می‌دهند ، ایجاد کند ؟ البته که نه. این یکی از موارد زیر است:

اگر برای آن پول نمی‌دهید، شما مشتری نیستید؛ شما محصول هستید. "اندرو لوییس"

بنابراین اینطور نیست که شما پول نمی‌دهید، این روشی است که شما در حال پرداخت آن هستید. گوگل در سال ۲۰۱۷ ۳۱.۹۱ میلیارد دلار به دست آورد که ۲۷.۲۷ دلار آن مربوط به تجارت تبلیغات آن است. این تقریبا ۸۵.۵ درصد از همه درآمد هستند. پس پاسخ سریع به سوال ما تبلیغات است.

پرسش بعدی: چگونه ؟

شرکت‌های تبلیغاتی گوگل به سه بخش اصلی تقسیم شده‌اند: ادوردز و AdSense، AdMob. ادوردز نرم‌افزاری است که در آن تبلیغ در صفحه وب گوگل نمایش داده خواهد شد و AdSense آگهی را در وب سایت‌های دیگر منتشر می‌کند. برای مثال اگر من یک وبلاگ آشپزی داشته باشم و می‌خواهم چند تبلیغ در آن قرار دهم، فقط مکانی را نشان خواهم داد که در آن می‌خواهم تبلیغات اجرا شوند و AdSense بقیه کارها را انجام دهند. AdMob مشابه AdSense ولی برای کاربردهای تلفن همراه است.

بسیار خوب، خوب است ، اما من هنوز نمی‌فهمم که نقش من در همه اینها چیست.

برای سادگی ما ادوردز را بررسی خواهیم کرد که بزرگ‌ترین جریان درآمد گوگل محسوب می‌شود. آنچه که موتور جستجو ابتدا انجام می‌دهد ( و به روز رسانی هر روز ) فرآیندی است به نام خزیدن وب که چیزی بیش از ایجاد نقشه وب و صادقانه است، این کار نسبتا آسان است. بنابراین هنگامی که شما به دنبال یک هتل ارزان‌قیمت در زوریخ ( alert spoiler ) هستید، شما در واقع کل وب را جستجو نمی‌کنید، گوگل تنها چیزهایی را که در حال حاضر شاخص شده و فکر می‌کند مرتبط با آن چیزی است که به دنبال آن هستید را نشان می‌دهد.

آن‌ها از چه چیزی خبر دارند ؟ و چگونه آن‌ها انتخاب می‌کنند که کدام نتایج یا تبلیغات بیش از دیگران را نشان دهند ؟

آها ! این بخش سختی است، قسمتی که شما در آن نقش دارید.

الگوریتمی که بیش از ۵ سال طول کشید تا توسعه یابد

برای پیش‌بینی آنچه که در جستجوی آن هستید ، از یک الگوریتم یادگیری ماشین استفاده می‌کنند که ورودی شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و پردازش زبان طبیعی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا مفهوم واقعی شما را درک کند. البته این الگوریتم باید آموزش داده شود و علاوه بر محتوای جمع‌آوری‌شده از خود وب سایت، اطلاعات شما همان چیزی است که با آن آموزش داده شده‌است. هم چنین برای دستور العمل نورمال نیز صدق می‌کند. یک مثال ساده این است که وقتی شما به دنبال چیزی جستجو می‌کنید و فورا روی دومین نتیجه کلیک می‌کنید، نشان می‌دهد که ممکن است بیشتر مرتبط با پرس و جوی جستجوی شما باشد و ممکن است نیاز باشد که در جستجوی آینده بیشتر نشان دهید.

جایی که واقعا آبدار می‌شود این است که تبلیغات و تبلیغات را نمایش می‌دهد. ببینید، در تلویزیون وجود ندارد که در آن شرکت‌ها باید مبلغ هنگفتی را برای تبلیغ خود پرداخت کنند تا به همه نشان داده شود حتی اگر اکثریت آن‌ها علاقه‌مند نباشند که چه چیزی می‌فروشند. آنچه گوگل پیشنهاد می‌دهد و آنچه که آن را از رقابت خارج می‌کند توانایی نمایش تبلیغات شخصی فقط برای افرادی است که واقعا به آن‌ها اهمیت می‌دهند. ممکن است مادربزرگ من ۱۰ آگهی در مورد iPhone " انقلابی " جدید ببیند و او هنوز هم قصد خرید آن را ندارد ، اما اگر تبلیغ مشابهی را به کسی نشان دهید که برای یک تلفن جدید در بازار است ، پس واضح است که بسیار موثرتر است .

برای تصمیم‌گیری در مورد این که کدام آگهی‌ها بالاتر از بقیه هستند، به غیر از درجه relativeness، هر بار که شما به دنبال چیزی بگردید ، یک مزایده تبلیغ انجام می‌شود. این مزایده بر پایه حراج Vickrey و به نام " حراج قیمت دوم " نامیده می‌شود. من به جزئیات و ریاضیات پشت این پیشنهاد نخواهم پرداخت، من فقط اشاره می‌کنم که این یک حراج واحد است، بالاترین پیشنهاد کننده برنده است، اما نشان می‌دهد که استراتژی غالب در یک مزایده Vickrey پیشنهاد قیمت واقعی محصول شما است ( در مقایسه با یک حراج معمولی که در چندین بار اتفاق می‌افتد ) و پیشنهاد کم‌ترین مقدار ممکن است ).

اجازه دهید مثالی برای شفاف‌سازی در نظر بگیریم. فرض کنید که من، باب و آلیس مالکان هتل‌ها هستند و ما می‌خواهیم در گوگل تبلیغ کنیم. همچنین فرض کنید که همه ما دارای همان کیفیت تبلیغ هستیم ( ما کمی در آن خواهیم بود ). اگر پیشنهاد پیشنهادی توسط گوگل ۱ دلار باشد و این همان قیمتی است که باب و آلیس پیشنهاد دادند، اما من ۲ دلار را پیشنهاد می‌کنم، تبلیغ من اول نشان داده خواهد شد، چون این دومین پیشنهاد عالی است.

خوب ، اما صراحتا این موضوع از تلویزیون خیلی متفاوت به نظر نمی‌رسد. منظورم این است که شما بهای تبلیغ خود را می‌دهید تا نشان داده شود اما هیچ ایده‌ای ندارید که آیا کاربر واقعا متوجه آن خواهد شد یا نه .

به همین دلیل است که گوگل هر کلیک را شارژ می‌کند ، تا زمانی که کسی بر روی آگهی شما کلیک نمی‌کند ، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. و این جایی است که کیفیت تبلیغ وارد می‌شود، متغیری که با تعداد کلیک تعیین می‌شود؛ کلیک بیشتر برابر با کیفیت بهتر است. این ارزش به ترتیب ظهور تبلیغ و معمولا گوگل demotes برای تبلیغات با کیفیت ضعیف اهمیت دارد.

اما در پایان روزی که ممکن است بپرسید، آیا تمام اینها مقدار پولی که گوگل به دست می‌آورد را توجیه می‌کنید ؟ بیایید کمی ریاضی سریع انجام دهیم. در ایالات‌متحده حدود ۴۵۰.۰۰۰ جستجو برای " هتل‌های ارزان‌قیمت " در ماه وجود دارد و پیشنهاد پیشنهادی ۳.۸. دلار است اگر نیمی از این جستجوها با کلیک روی آگهی شما پایان یابد ، پس این مبلغ ۸۵۵،۰۰۰ دلار در ماه است. و این فقط برای یک تبلیغ است. من می‌گفتم خیلی سود آور است .

نتیجه‌گیری

بنابراین برای جمع‌بندی، درآمد اصلی گوگل از کار تبلیغات خود می‌آید و آن به شدت متکی به داده‌های جمع‌آوری‌شده از کاربران آن است. ادوردز آگهی را در صفحه وب سایت Google's قرار می‌دهد در حالی که AdSense و AdMob به ترتیب تبلیغ در وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه را نمایش می‌دهند. هزینه‌های اعمال‌شده بر روی هر کلیک و برای تعیین ترتیبی که تبلیغ به نظر می‌رسد بین تبلیغ کنندگان انجام شده‌است و کیفیت تبلیغ نیز در نظر گرفته می‌شود. و این روشی است که گوگل به سادگی آن را کسب می‌کند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل