تکنولوژی سیستم عامل

هواوی به دنبال راه اندازی سیستم عامل جایگزین اندروید برای خود است

هواوی به دنبال راه اندازی سیستم عامل جایگزین اندروید برای خود است

آندروید ممکن است اولین سیستم‌عامل برای کسانی باشد که با iOS کار نمی‌کنند، اما این ممکن است برای همیشه صادق نباشد. سامسونگ در حال توسعه سیستم عامل خود به نام Tizen است که برای بعضی از گوشی های این شرکت در حال عرضه است. حالا نوبت Huawei است براساس گزارشی از روزنامه صبح چین جنوبی، Huawei در حال کار بر روی یک جایگزین آندروید است.

چند دلیل وجود دارد که یک جایگزین Android ممکن است برای Huawei مهم باشد. برای شروع، تنش‌های تجاری و امنیتی بین ایالات‌متحده و چین در معرض تهدید از دست دادن مجوز اندروید از گوگل قرار گرفتند. Huawei، یک شرکت چینی دیگر، ممکن است تحت همان تهدید باشد.

البته، حتی بدون تنش‌های آمریکا و چین، دلایل بسیاری وجود دارد که Huawei ممکن است بخواهند فن‌آوری خود را کشف کنند. به عنوان مثال، شرکت ممکن است به دنبال کاهش وابستگی خود به سایر شرکت‌ها به طور کلی باشد - همانطور که در تجارت پردازنده موبایل انجام شده‌است. در حالی که هنوز هم از پردازشگرهای شخص ثالث استفاده می‌کند، بسیاری از وسایل آن از چیپ هایی استفاده می‌کنند که توسط خود شرکت ساخته شده‌اند .

براساس این گزارش، طرح راه‌اندازی یک سیستم عملیاتی جدید توسط بنیانگذار Huawei رن Zhengfei آغاز شد و در مورد یک سناریوی " بدترین حالت " آغاز شد. حتی اگر در حال توسعه سیستم‌عامل خود باشد، ممکن است که برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل همچنان در دسترس باشند - هر چند که این کار به خود سیستم بستگی دارد.

این شرکت هنوز درباره سیستم‌عامل جدید صحبت نمی‌کند. براساس بیانیه‌ای از سوی این شرکت، " هیچ برنامه‌ای برای انتشار سیستم‌عامل خود در آینده نزدیک وجود ندارد ."

این اولین باری نیست که گزارش‌ها مربوط به ساخت سیستم‌عامل Huawei را شنیده‌ایم. در سال ۲۰۱۲، گزارش شد که شرکت در حال توسعه یک سیستم‌عامل است در صورتی که دیگر نمی‌تواند از Android یا ویندوز موبایل استفاده کند. از آن زمان، تمرکز ( مایکروسافت ) از ویندوز موبایل جدا شده‌است، و واقعا تنها یک گزینه وجود دارد - اندروید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل