مقالات

آمازون قصد دارد تا 100،000 کارمند را دوباره آموزش دهد

آمازون قصد دارد تا 100،000 کارمند را دوباره آموزش دهد

آمازون قصد دارد تا 100،000 کارمند را دوباره آموزش دهد

به نقل از نیویورک (CNN Business) آمازون طی شش سال آینده 700 میلیون دلار برای کمک به بازنگری یک سوم نیروی کار ایالات متحده برای انطباق با یک اقتصاد که به طور فزاینده ای توسط اتوماسیون و تکنولوژی جدید متلاشی شده است، صرف خواهد کرد. 

جف بازوس رییس این شرکت بزرگ طی چند وقت پیش، سعی کرده با کم کردن حقوق کارکنان آمازون، سود بیشتری به دست آورد. این کار باعث خشم زیاد کارکنان این شرکت شد و بسیاری از آنان در کشور های مختلف اعتراضاتی به راه انداختند. 

بعد از جدا شدن جف و همسرش در یک اقدام تاریخی، بخشی از سهام از دست جف خارج و نفوز و قدرت او در شرکت کم شد. 

حال او به ترفند هایی نیاز دارند تا دوباره قدرت سابق خود را به دست آورد. جف این کار را با شاد نگه داشتن و افزایش پرسنل آمازون انجام میدهد. آموزش، که داوطلبانه است، برنامه های موجود و آمادگی های آمازون را گسترش می دهد. 

ایده این است که برای کمک به آمازون (AMZN) کارکنان به شغل های پیشرفته تر و یا حتی موقعیت های جدید در خارج از شرکت پیشرفت کنند. طبق گزارش، تا سال 2025 به 100000 کارگر در دسترس نیاز خواهد بود. 

وال استریت ژورنال برای نخستین بار این خبر را روز پنجشنبه منتشر کرد. طبق برنامه، کارگران می توانند از آموزش برای انتقال بین موقعیت هایی که ممکن است واجد شرایط نباشند استفاده کنند. برای مثال، کارگران انبار در مراکز تحویل می توانند برای نقش های فنی در IT آموزش ببینند و کارگران غیر فنی می توانند به عنوان مهندسان نرم افزار آموزش ببینند. 

بث گلتی، یکی از مدیران آمازون در وزارت امور خارجه، در بیانیه ای اعلام کرد: "در حالیکه بسیاری از کارکنان ما می خواهند در اینجا کار خود را بسازند، برای دیگران ممکن است یک گام به سمت آرزوهای مختلف باشد. "ما فکر می کنیم مهم است که در کارکنان خود سرمایه گذاری کنیم و برای به دست آوردن مهارت های جدید و ایجاد گزینه های حرفه ای تر برای خودمان تلاش کنیم." 

ابتکار آمازون به عنوان روبات و هوش مصنوعی پیشرفت می کند و قادر به جایگزینی کارهای انسانی است. براساس گزارش اخیر آکسفورد اقتصاد، یک پیش بینی جهانی و شرکت تحلیل کمی، انتظار می رود حدود 20 میلیون شغل تولیدی در سراسر جهان در دهه آینده جایگزین شود. این رقم به 8.5 درصد از نیروی کار تولیدی جهانی که توسط روباتها آواره شده است، به میزان 5. 5 درصد است این شرکت همچنان در معرض افزایش نارضایتی داخلی در میان برخی از کارگران تحقق یافته است. (در اول متن ذکر شد) 

به تازگی، طرح این شرکت برای پرداخت 800 میلیون دلار برای تسریع تحویل برای اعضای نخست، باعث ایجاد تنش میان شرکت و رهبر اتحادیه کارگران بزرگ شد. آنها گفتند که ابتکار حمل و نقل جدید می تواند خطراتی برای کارگران باشد و در تلاش برای حفظ تقاضا هستند. 

آمازون نیز در ماه آوریل مورد انتقاد قرار گرفت، پس از آنکه متوسط درآمد نیروی کار در جهان، از جمله دست اندرکاران بخش دوم، به مبلغ 28،446 دلار در سال 2017 میرسد. این شرکت در ماه اکتبر اعلام کرد که حداقل دستمزد خود را تا 15 دلار در هر ساعت برای کارمندان ایالات متحده افزایش خواهد داد. 

امیدواریم این ترفند ها و این افزایش درآمد ها بتواند بی اعتمادی و سردمزاجی کارکنان آمازون را کم کند...

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل