14 روش بهتر کردن مکالمه انگلیسی ( بدون نیاز به پارتنر! )

14 روش بهتر کردن مکالمه انگلیسی ( بدون نیاز به پارتنر! )

امروز در این مطلب به شما یاد میدهیم که چگونه بدون نیاز به پارتنر و کلاس زبان، مهارت اسپیکینگ خودتون رو ارتقا دهید.

در اینجا 14 روش خانگی و ساده رو خدمتتون ارائه میکنم:

1. به زبان انگلیسی فکر کنید
گاهی اوقات مشکل در مورد صحبت کردن با زبان انگلیسی، خود زبان نیست، بلکه این است که چگونه در مورد آن فکر می کنید.
اگر شما به زبان مادری خود فکر می کنید و سپس سعی می کنید به زبان انگلیسی صحبت کنید، همیشه باید بین زبان ها ترجمه کنید. ترجمه یک چیز آسان برای انجام نیست! حتی افرادی که در دو یا چند زبان مسلط هستند، در تعویض بین زبان مشکل دارند.
راه حل این است که به انگلیسی فکر کنید.
شما می توانید در هر زمان و در هر مکان این کار را انجام دهید. هنگامی که در مورد روز خود فکر می کنید، سعی کنید از انگلیسی استفاده کنید یا زمانی که سعی می کنید تصمیم بگیرید که چه غذایی را سفارش دهید. 

حتی سعی کنید از یک فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید تا کلمات را جستجو کنید. به این ترتیب شما هرگز نباید از زبان مادری خود استفاده کنید و کلمات را ترجمه کنید. متوجه خواهید شد که وقتی به انگلیسی فکر میکنید، صحبت کردن برای شما آسانتر است.


2. با خودت صحبت کن
هر زمان که شما در منزل هستید (یا در جایی دیگر)، می توانید انگلیسی را با شخص مورد علاقه خودتان بهبود دهید: (با خودتان!)


اگر قبلا به زبان انگلیسی صحبت کرده اید، سعی کنید با افکار خود صحبت کنید. با صدای بلند بخوانید. تمرین تمرین است، و حتی اگر کسی اشتباهات خود را اصلاح نکرده باشد، فقط صدای سخن گفتن به شما کمک می کند که انگلیسی تر صحبت کنید.

3. از یک آینه استفاده کنید
هر زمان که بخواهید، چند دقیقه از روز خود را برای ایستادن در مقابل آینه و صحبت کردن قرار دهید. یک موضوع را انتخاب کنید، تایمر را برای دو یا سه دقیقه تنظیم کنید و فقط صحبت کنید.

نقطه ای از این تمرین این است که هنگام صحبت کردن، دهان، صورت و زبان بدن خود را تماشا کنید. همچنین باعث می شود احساس کنید که با کسی صحبت می کنید، بنابراین می توانید وانمود کنید که شما با یک دوست تحصیل کرده اید.

برای دو تا سه دقیقه صحبت کنید. توقف نکنید اگر به یک کلمه که نمی دانید گیر کرده اید، سعی کنید بیان خود را با روش دیگری بیان کنید. شما همیشه می توانید به دنبال چگونگی گفتن این کلمه بعد از پایان دو تا سه دقیقه باشید. این قطعا کمک خواهد کرد که شما در پیدا کردن انواع کلمات یا جملات که شما با آن مشکل دارید، تلاش کنید.

4. تمرکز بر زبان انگلیسی، نه گرامر
هنگامی که شما به زبان انگلیسی صحبت می کنید، چقدر متوقف می شوید؟

هرچه بیشتر متوقف شوید، کمتر اعتماد به نفس، شما را صدا می کند و اعتماد به نفستان پایین می آید. تمرین آینه را بالا ببرید و بدون توقف کردن در کل زمان، خود را به چالش بکشید.

این ممکن است به این معنی باشد که جملات شما از نظر دستوری کامل نخواهد بود و این درست است! اگر به جای صحیح به تمرکز روی روان صحبت کنید، هنوز هم خواهید فهمید و بهتر خواهید شد. شما می توانید قوانین گرامر و قوانین درست را همانطور که آنها را بهتر یاد می گیرید پر کنید.

5. از Twisters ها استفاده کنید
Twisters زبان، مجموعه ای از کلمات است که سریع گفتنشان سخت است. یک مثال این است: 

“The thirty-three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday". 

سعی کنید این چند بار بگویید! کار آسانی نیست.

بازی های ویدئویی مانند این به شما کمک می کند که موقعیت مناسب خود را برای دهان و زبان خود پیدا کنید و حتی می توانید به تلفظ خود کمک کنید. شما می توانید یک لیست از twisters زبان بزرگ را در سایت زیر پیدا کنید که البته مطلبی در این رابطه در سایت پیشگام آیتی به زودی قرار داده میشود.

6. گوش دهید و تکرار کنید
آیا شما تماشای تلویزیون یا فیلم های یوتیوب را به زبان انگلیسی تماشا می کنید؟ از آنها برای بهبود روحی خود استفاده کنید. قسمت کوچکی از نمایش را انتخاب کنید و خط به خط تکرار کنید. سعی کنید لحن، سرعت و حتی لهجه را مطابقت دهید (اگر بتوانید). مهم نیست که چند کلمه ای را از دست بدهید، مهم این است که صحبت کنید. سعی کنید صدایی درست مانند سخنرانان بومی در نمایش نشان دهید.

FluentU یک راه عالی برای تمرین گوش دادن و تکرار است. ( نحوه استفاده از این نرم افزار به زودی در پیشگام آیتی قرار میگیرد )

FluentU فیلم های ویدئویی مانند ویدیوهای موسیقی واقعی، تریلر فیلم ها، اخبار و مذاکرات الهام بخش را می گیرد و آنها را به درس های یادگیری زبان شخصی تبدیل می کند.

هر زمان که یک ویدیو را تماشا می کنید، همه ی کلمات گفتاری را که در آن روی صفحه نمایش شما وجود دارد، خواهید دید.

این باعث می شود گوش دادن و تکرار حتی ساده تر شود. هنگامی که شما یک چالش می خواهید، فقط زیرنویس را خاموش کنید!

اگر کلمه ای را که نمی دانید می بینید، بر روی کلمه ضربه بزنید تا تصویر، تعریف، نمونه ها و سایر فیلم هایی که در آن کلمه استفاده می شود را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، اگر روی کلمه "brought" ضربه بزنید، این را می بینید:

شما می توانید هر لغت ویدئویی با FluentU یاد بگیرند. 

برای دیدن نمونه های بیشتر برای کلمه ای که یاد می گیرید، انگشتتان را به چپ یا راست بکشید.

در FluentU، شما می توانید تصمیم بگیرید که چگونه یاد بگیرید. شما می توانید انتخاب کنید فیلم هایی را که برای تجربه یادگیری شخصی شما جالب هستند.

هرچه بیشتر به این زبان انگلیسی معتبر گوش کنید، بهتر است بدانید که طبیعی تر انگلیسی صحبت می کنید.

7. توجه به صداها و استرس ها داشته باشید.
انگلیسی از کلمات و جملات استفاده می کند. این بدین معنی است که وقتی انگلیسی صحبت می کنید، باید کلمات یا حروف خاصی (صداها) را به منظور تأکید یا تأکید بر کلمات و جملات معانی مختلف به کار ببرید.

در آن مکاتبی که بومی صحبت میکنید تاکید کنید. سعی کنید آن را برای بهبود استرس انگلیسی در سخنرانی خود تکرار کنید.

این نه تنها به شما کمک می کند به خوبی انگلیسی صحبت کنید، حتی ممکن است سوء تفاهم را نیز کاهش دهد. گاهی اوقات قرار دادن تنش بر روی هجایی غلط، کل کلمه را تغییر می دهد. به عنوان مثال، ADDRESS کلمه مشابه کلمه ADDRESS نیست. ADdress به یک مکان فیزیکی اشاره دارد که در آن کسی زندگی می کند و ADDRESS به معنای رسیدن به یک گروه از افراد است.

یاد بگیرید که تفاوت را بشنوید

8.  همراه آهنگ های انگلیسی بخوانید
آواز خواندن آهنگ های مورد علاقه ی انگلیسی شما به شما کمک می کند تا با انگلیسی بیشتر آشنا شوید. این یک روش یادگیری زبان سنتی است که توسط علم پشتیبانی می شود.

هنگامی که شما می توانید با Taylor Swift و Jason Mraz آواز بخوانید، می توانید مهارت های خود را با چیزی کمی سخت تر امتحان کنید: رپ!

رپ یک راه عالی برای تمرین انگلیسی است زیرا اغلب کلمات مانند جملات منظم سخن می گویند. با این حال، رپ استفاده از ریتم قوی تر و سریع تر است. برخی از کلمات ممکن است حساس نباشند، اما اگر بتوانید با رپ کار کنید، شما در راه رسیدن به روان شناسی هستید!

9. یادگیری فرم کلمات در کلمات جدید
با بعضی از تمرینات قبل از اینکه شما حتی دهان خود را باز کنید. با یادگیری اشکال مختلف هر کلمه ای که یاد می گیرید، صحبت کردن ساده تر می شود. شما باید این کار را زمانی انجام دهید که واژگان جدید را یاد می گیرید. به عنوان مثال، در فارسی اگر شما فقط کلمه نوشتن را آموختید، باید فرم هایی دیگر مانند "نوشته شده" و  "نویسنده"را نیز یاد بگیرید.

دانستن راه درست استفاده از یک کلمه در هر نوع جمله بسیار مهم است. این دانش به شما در صحبت کردن کمک خواهد کرد. شما نباید متوقف شوید و به کلمات مختلف فکر کنید - شما اتوماتیک وار دقیقا میدانید زمانی را که باید از آن کلمه در حین صحبت استفاده کنید.

10. یاد بگیرید عبارات را، نه کلمات را
ایده حتی بهتر برای بهبود زبان انگلیسی این است که عبارات کلمه را یاد بگیریم، نه فقط کلمات.

شما ممکن است از دستور زبان و واژگان صحیح استفاده کنید، اما هنوز صحبت از زبان مادری نیست.

به عنوان مثال، می توانید بگویید "how do you feel today" اما یک سخنران بومی می تواند بگوید "?how’re you doing" یا "?what’s up" عبارات می تواند مفید باشند.

11. یادداشت های رایج خود را یاد بگیرید
کمی وقت بگذارید تا متوجه شوید وقتی که در زبان مادری خود صحبت می کنید کدام کلمات و عبارات را شما بیشتر استفاده می کنید؟

یاد بگیرید چگونه می توانید عبارات و کلمات رایج خود را به زبان انگلیسی استفاده کنید. دانستن آنها به زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد که به زبان انگلیسی نیز صحبت کنید، همانطور که در زبان مادری خود صحبت می کنید.

12. آماده شدن برای شرایط خاص
آیا به دلیل خاصی به زبان انگلیسی صحبت می کنید؟ به عنوان مثال، آیا انگلیسی را یاد می گیرید تا بتوانید در یک شرکت انگلیسی زبان کار کنید؟ در این صورت، انگلیسی را تمرین کنید که به شما در مصاحبه کمک می کند. آیا شما انگلیسی را یاد می گیرید تا بتوانید دوستان خود را در امریکا بشناسید؟ سپس به نوع دیگری از زبان انگلیسی نیاز دارید.

قبل از رفتن به مکانی که در آن شما باید انگلیسی صحبت کنید، می توانید تمرین کنید چیزی را که شما ممکن است بگویید. اگر در حال آماده سازی برای رفتن به یک رستوران هستید، چه کلماتی می تواند در یک رستوران مکالمه داشته باشند؟ پاسخ به سوالاتی که پیشخدمت ممکن است از شما بپرسد. سعی کنید در مورد غذا و منوها صحبت کنید.

اگر آماده باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت

13. آرامش
شما می توانید بهترین دوست یا بدترین دشمن برای خود در حین مکالمه باشید! ما می دانیم که سخت است، اما نباید نگران باشید. فقط آرام باش!

اگر گیر کردید، یک نفس عمیق بکشید و دوباره شروع کنید.

انجام هر کاری که لازم باشد برای صحبت کردن با زبان انگلیسی، ضروری است.

14. داستان را از زبان خود به زبان انگلیسی بگویید
در اینجا یک راه سرگرم کننده برای تست اینکه چگونه زبان انگلیسی صحبت میکنید، این است که یک داستان را که واقعا به خوبی می شناسید را انتخاب کنید و آن را به زبان انگلیسی بنویسید.

به یاد داشته باشید به صحبت کردن به صورت روان تمرکز کنید. هر جمله ای را با خود ببر و ازش استفاده کن.

حتی اگر نتایج بد است، هنوز هم می توانید اعتماد به نفس و استعداد خود را در زمان زیاد ایجاد کنید.

خب الان که این مطلب را خواندید، دیگر میدانید که باید چکار کنید.

با آروزوی موفقیت ....

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل