آموزش کامپیوتر و موبایل

ارسال ایمیل به چندین ایمیل بدون نمایش فوروارد (Fwd:)

ارسال ایمیل به چندین ایمیل بدون نمایش فوروارد (Fwd:)

جی‌میل، یکی از سرویس‌های رایگان است که به کاربران فضای رایگان جهت ایمیل ارائه می‌دهد. نسخه آزمایشی گوگل در ۱ آوریل ۲۰۰۴ ارائه شد، به این صورت که هر کاربر می‌توانست با دریافت دعوت‌نامه از کاربری دیگر که دارای حساب جی‌میل بود دارای حساب ایمیل شود و از خدمات آن استفاده کند. این سرویس در ۷ فوریه ۲۰۰۷ برای عموم آزاد شد و نیازی به دعوت‌نامه برای عضویت نبود و در ۷ ژوئیه ۲۰۰۹ از حالت آزمایشی بیرون آمد، که در آن زمان دارای ۱۴۶ میلیون کاربر در هر ماه بود.

به منظور ارسال همزمان یک ایمیل برای چند نفر از طریق نسخه تحت وب جیمیل کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا به صفحه تحت وب جیمیل مراجعه کنید. و وارد حساب خود شوید.
از منوی سمت چپ صفحه بر روی گزینه Compose کلیک کنید. در این شرایط پنجره جدیدی در بخش زیرین و سمت راست صفحه نمایش کامپیوترتان نمایان می‌شود.


در قسمتی که با عنوان To مشخص شده قادر به اضافه کردن گیرنده‌ها مختلف ایمیل خواهید بود. برای انجام این کار کافیست که در فیلد کنار این گزینه، آدرس ایمیل این افراد را وارد کنید.
در بخش Subject موضوع ایمیل و در بخش زیرین آن متن اصلی ایمیل را تایپ کنید.
نهایتا با کلیک بر روی گزینه Send ایمیل مورد نظرتان برای تمام کاربران انتخاب شده ارسال می‌شود.


اما اگر دقت داشته باشید در کنار گزینه To دو گزینه Bcc و Cc ارائه شده است. شما می‌توانید کاربرانی که یک ایمیل مشابه را برایشان ارسال می‌کنید، به عنوان یک کاربر Cc یا Bcc انتخاب کنید. واژه Cc مخفف عبارت Carbon Copy و واژه Bcc مخفف عبارت Blind Carbon Copy است. اما تفاوت کاربری که به عنوان یک گیرنده ایمیل Cc انتخاب می‌شود با کاربری که به عنوان گیرنده Bcc انتخاب می‌شود چیست؟


"گیرنده‌های Cc یک کپی مشابه از ایمیل مد نظرتان را دریافت می‌کنند و قادر به مشاهده لیست ایمیل سایر دریافت کنندگان پیام مورد نظر هم خواهند بود" اما "گیرنده‌های Bcc ضمن دریافت کپی ایمیل مشابه مورد نظرتان قادر به مشاهده لیست ایمیل سایر دریافت کنندگان آن پیام نیستند"

در اینجا روی Bcc کلیک کنید و برای اینکه به یک لیست از Bcc ها بتوانید ایمیل ارسال کنید میبایست نخست مخاطبین (ایمیل ها) در این آدرس ایجاد کنید. و سپس در این لیست میتوانید مشاهده کنید و آنها را انتخاب کنید.

بنابراین حتما با در نظر گرفتن این موضوع نسبت به ارسال همزمان یک ایمیل برای چند نفر از طریق سایت جیمیل اقدام کنید. این موضوع در برخی از شرایط می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل