برنامه نویسی

گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد

گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد

GitHub چیست و چه کاربردی دارد؟

GitHub یک وب سایت خدماتی است که می شنویم حرفهای زیادی درباره آن وجود دارد ، اما بسیاری از مردم واقعاً نمی دانند چه کاری انجام می دهد. آیا می خواهید بدانید که GitHub چیست؟ پس با ما همراه باشید.

"Git" در GitHub

برای درک GitHub ، ابتدا باید درکی از Git داشته باشید. Git یک سیستم کنترل نسخه منبع باز است که توسط Linus Trovalds  همان شخصی که لینوکس را ایجاد کرده است ، راه اندازی شده است. Git شبیه سایر سیستم های کنترل است: برای مثال Subversion ، CVS و Mercurial.

بنابراین ، Git یک سیستم کنترل نسخه است ، اما این به چه معنی است؟ وقتی توسعه دهندگان چیزی را ایجاد می کنند (به عنوان مثال یک برنامه) ، آنها تغییرات مداوم در کد ایجاد می کنند ، نسخه های جدید را تا بعد از انتشار اولین نسخه رسمی (غیر بتا) منتشر می کنند.

سیستم های کنترل نسخه این نسخه ها را مستقیم نگه داشته و تغییرات را در یک سرور مرکزی ذخیره می کنند. این اجازه می دهد تا توسعه دهندگان به راحتی همکاری کنند ، زیرا می توانند نسخه جدیدی از نرم افزار را بارگیری کنند ، تغییراتی ایجاد کرده و جدیدترین نسخه را بارگذاری کنند. هر توسعه دهنده می تواند این تغییرات جدید را مشاهده کند ، آنها را بارگیری کند و به آن کمک کند.

به همین ترتیب ، افرادی که هیچ ارتباطی با توسعه یک پروژه ندارند هنوز می توانند پرونده ها را بارگیری کرده و از آنها استفاده کنند. اکثر کاربران لینوکس باید با این فرآیند آشنا باشند ، زیرا استفاده از Git ، Subversion یا روش مشابه دیگری برای بارگیری فایلهای مورد نیاز بسیار رایج است.

Git سیستم کنترل نسخه مورد نظر اکثر توسعه دهندگان است ، زیرا دارای مزایای متعدد نسبت به سایر سیستم های موجود است. این سیستم  فایل ها با کارایی بیشتری ذخیره می کند و یکپارچگی پرونده را بهتر می کند. اگر علاقه مند به دانستن جزئیات هستید ، صفحه Git Basics توضیح کاملی درباره نحوه عملکرد Git دارد.

"Hub" در GitHub

ما ثابت کرده ایم که Git یک سیستم کنترل نسخه است ، مشابه اما بهتر از بسیاری از گزینه های موجود. 

بنابراین ، چه چیزی GitHub را بسیار خاص می کند؟ 

Git ابزاری برای خط فرمان است ، اما مرکزی که همه چیز را در خود دارد GitHub.com است که در آن برنامه نویسان پروژه ها و شبکه های خود را با افراد متفکر اشتراک گذاری می کنند.

چند دلیل اصلی استفاده از GitHub به شرح زیر است:

(همچنین با چند اصطلاح هم آشنا خواهیم شد)

Repository

Repository (معمولاً به اختصار "repo") مکانی است که تمام پرونده های یک پروژه خاص در آن ذخیره می شوند. هر پروژه repo مخصوص به خود را دارد و شما می توانید با یک URL منحصر به فرد به آن دسترسی پیدا کنید.

Repo ها را چنگ بزنید

"Forking" زمانی است که شما یک پروژه جدید ایجاد می کنید که بر اساس پروژه دیگری است که در حال حاضر وجود دارد. این یک ویژگی شگفت انگیز است که به شدت توسعه برنامه ها و پروژه های دیگر را به شدت تشویق می کند. 

اگر پروژه ای در GitHub پیدا کردید که می خواهید در آن مشارکت کنید ، می توانید این repo را چنگ بزنید ، تغییراتی را که می خواهید انجام دهید و پروژه اصلاح شده را به عنوان یک repo جدید منتشر کنید. اگر Repository اصلی که برای ایجاد پروژه جدید خود تلاش کرده اید به روز شود ، می توانید به راحتی آنها را به Repo فعلی خود اضافه کنید.

Requests ها را Pull کنید

شما یک Repository را جعل کرده اید ، یک اصلاح بزرگ را برای این پروژه انجام داده اید و می خواهید آن را توسط توسعه دهندگان اصلی به رسمیت بشناسد - حتی ممکن است در پروژه رسمی گنجانده شود. شما می توانید این کار را با ایجاد درخواست pull انجام دهید. نویسندگان Repositoryاصلی می توانند کارهای شما را ببینند ، و سپس این موضوع را بپذیرند که آیا آن را در پروژه رسمی قبول کنند یا نه. 

هر زمان درخواست تقاضا را صادر کردید ، GitHub یک رسانه مناسب برای برقراری ارتباط و ارتباط با شما و نگهدارنده اصلی پروژه است.

شبکه اجتماعی

جنبه شبکه های اجتماعی GitHub احتمالاً قدرتمندترین ویژگی آن است که به پروژه ها اجازه می دهد رشد بیش از هر ویژگی دیگری را ارائه دهند. هر کاربر در GitHub مشخصات خود را دارد که مانند رزومه ای از انواع فعالیت هایش ، کار قبلی شما و مشارکت در سایر پروژه ها را از طریق درخواست ها نشان می دهد.

در مورد اصلاحات پروژه می توان به طور عمومی بحث کرد ، بنابراین انبوهی از متخصصان می توانند دانش را در پیشبرد یک پروژه به همکاری و مشارکت بگیرند. 

قبل از ظهور GitHub ، توسعه دهندگان علاقمند به مشارکت در یک پروژه معمولاً نیاز به یافتن وسایل ارتباط با نویسندگان - احتمالاً از طریق ایمیل - پیدا کرده و سپس آنها را متقاعد می کردند که به آنها می توان اعتماد کرد و سهم آنها مشروع است.

تغییرات

هنگامی که چندین نفر در یک پروژه همکاری می کنند ، پیگیری تجدید نظرها دشوار است - چه کسی چه چیزی ، چه زمانی و کجا را ذخیره کرده است. GitHub با پیگیری تمام تغییراتی که به Repository وارد شده است ، از این مشکل مراقبت می کند.

GitHub فقط برای توسعه دهندگان نیست

تمام این صحبتها در مورد ایده آل GitHub برای برنامه نویسان است. ممکن است شما باور داشته باشید که آنها تنها کسانی هستند که آن را مفید می دانند. 

اگرچه  کمتر رایج است ، اما در واقع می توانید از GitHub برای هر نوع پرونده استفاده کنید. اگر تیمی دارید که به طور مداوم در یک سند ورد تغییراتی ایجاد می کنند ، می توانید از GitHub به عنوان سیستم کنترل نسخه خود استفاده کنید. این عمل معمول نیست ، زیرا در اکثر موارد گزینه های بهتری وجود دارد ، اما باید GitHub را هم در نظر داشته باشید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل