مقالات امنیت و هک

3 ترفند برای افزایش امنیت در ویندوز 10

3 ترفند برای افزایش امنیت در ویندوز 10

3 ترفند برای افزایش امنیت در ویندوز 10

مایکروسافت امروز به یکی از غول‌های دنیای تکنولوژی بدل شده که به‌تازگی توانسته به ارزش ۱ تریلیون دلار دست یابد. همه این‌ها از صدقه سری یک محصول کلیدی به‌نام ویندوز هستند. این سیستم‌عامل باعث ایجاد تحولی در دنیا شد و صنعت کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها و حتی می‌توان گفت گوشی‌های هوشمند را تغییر داد. حالا به‌راحتی می‌توانیم کارهای بسیاری را به‌لطف ویندوز انجام دهیم. فرقی نمی‌کند که یک نویسنده باشید یا یک برنامه‌نویس حرفه‌ای، در هر صورت قادرید از مایکروسافت ویندوز برای انجام کارهای حرفه‌ای خود بهره ببرید. با این همه حتی این محصول انقلابی نیز خالی از اشکال نیست. ویندوز ۱۰ با تمام ویژگی‌های خوب و جذاب خود، امنیت چندان بالایی ندارد. با این حال شما می‌توانید با انجام یک‌سری کار ساده امنیت ویندوز خود را بالا ببرید و مانع از دست رفتن اطلاعات شخصی‌تان شوید. در ادامه با این ترفندها آشنا خواهیم شد. پس با ما در ادامه همراه باشید. 


1- از شر کورتانا خلاص شو!

بگذارید یک نصیحت دوستانه به شما بگوییم؛ اگر می‌خواهید اطلاعات شخصی‌تان توسط مدیران ارشد یا کارکنان مایکروسافت بررسی نشود، حتما اقدام به غیرفعال کردن دستیار صوتی این شرکت کنید. این دستیار صوتی به دسترسی‌های زیادی مثل موقعیت مکانی، میکروفون و حتی دوربین می‌تواند دسترسی داشته باشد. 

2- موقعیت مکانی را خاموش کن!

بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌ها به موقعیت مکانی شما نیاز دارند. حتی برخی از سایت‌ها نیز از شما این دسترسی را درخواست می‌کنند. اما زیر بار این حرف‌ها نروید! بهتر است موقعیت مکانی خود را خاموش کنید تا فقط با اجازه خودتان، برنامه‌ها به مکان شما پی ببرند. برای انجام این کار باید مسیر Settings > Privacy > Location را دنبال کنید.

3- لطفاً به‌جای یک پین، از یک پسورد استفاده کن!

برای این‌که بتوانید از اطلاعات شخصی‌تان محافظت کنید و اجازه ندهید هر کسی به آن‌ها دسترسی داشته باشد، باید عطای پین را به لقایش ببخشید و از پسورد استفاده کنید. توصیه می‌کنیم پسورد ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و کارکترهایی مثل @ یا حتی % باشد. البته اگر لپ‌تاپ‌تان از حس‌گر اثر انگشت بهره می‌برد، بهتر است از این قابلیت بهره ببرید و حتما یک پسورد به‌عنوان بک‌آپ تعیین کنید. 

خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل