مقالات برنامه نویسی

چگونه طراح UX بهتری شویم؟؟

چگونه طراح UX بهتری شویم؟؟

7 راهنمایی برای اینکه طراح  UX بهتری باشید.

1.مطالعه کنید.(فعالانه و روتین)

اولین قانون بسیار ساده و ارزان است،اما ارزش زیادی دارد زیرا یکی از مفید ترین کارهایی است که میتوانید به عنوان طراح انجام دهید.اگرچه یادگیری همراه با انجام کار و تمرین ضروری میباشد اما تمرین بدون آنکه دانش بنیادی داشته باشید زمان و تلاشتان را هدر میدهید.

برای مثال شما میتوانید با آزمون و خطا آشپزی را به خودتان یاد بدهید اما چند دستورالعمل به شما نتایج بهتری خواهد بخشید .نکته بسیار مفید پیدا کردن منابع است ومنابع خودتان را پیدا کنید ، روی آن ها وقت بگذارید و آنها را آزمایش کنید تا درستی آنها به خودتان اثبات شود و چند منبع قابل اعتماد مشخص کنید ،اینکار بهتر از آنست که هر منبعی که به آن برچسب UXخورده شده باشد را بخوانید.

2.درباره ی موضوع های مرتبط یاد بگیرید.

طراح بهتر شدن به معنی طرح کشیدن از روی زمینه های دیگر است . برای مثال روانشناسان میتوانند بهتان یاد بدهند که مردم چطور بین دنیای خودشان و محصولات دیجیتال حرکت می کنند.درک مدل های روانی مردم به شما کمک میکند تا برای کاربران خود طراحی بهتر داشته باشید درباره اهداف تجاری شرکت ها و دامنه ی فعالیت های انها اطلاعات بیشتری کسب کنید در یک تیم مشارکت داشته باشید.مناطقی فراتر از طرح مورد علاقتان را پیدا کنید و در مورد اها بیشتر بدانید .

3.تخصص خود را پیدا کنید.

اوایل که مشغول به یادگیری هستید سعی دارید تمام دانش اولیه را کامل یاد بگیرید هرچند درنهایت شما نیاز دارید که در یک زمینه طراحی تخصص پیداکنید  .پسص خیلی خوب است که در چهار چوب زمینه ک بطور اختصاصی در آن فهالیت دارید هشیار باشید .هر زمینه ای که به آن علاقه دارید ،در مورد آن اطلاعات جمع آوری کنید و وقت بیشتری را روی آن صرف کنید

4.با طراحان دیگر صحبت کنید.

صحبت کردن با طراحان دیگر درمورد کار و محیط کارشان یکی از بهترین روش ها برای بهبود مهارتتان است . میتوانید از تجربه ها و داستان هایشان استفاده کنید و شروع به کار کنید هر چه با تعداد بیشتری طراح صحبت کنید پیشرفت بیشتری هم خواهید داشت.

5.دنبال راه حل های بیشتر بگردید.

بهترین راه حل برای حل مشکلات طراحی به ندرت اجتناب ناپذیر است پس همیشه ارزشش را دارد که محدوده ای از راه حل های بلقوه را در نظر بگیریم .

یک روش هوشمندانه برای حل مشکلات پیدا کردن پروژه های مشابه در سایت های نمونه کار طراحی سایت میباشد .اینکار وقتی مفید است که شما دارید روی نمونه کار خود کار میکنید و این کار به شما نشان میده چرا طراحان این جریان را انتخاب کرده اند و آیا استدالال آنها به پروژه شما مربوط میباشد ؟ هنگامی که میخواهید طرح  خود را شروع کنید این کار به شما کمک میکند امکانات بیشتری را ببینید و همچنین در استراتژی های بعدی نیز بهتان کمک میکند.

6.دلیل کارتان را توضیح بدهید .

برقراری ارتباط متقابل کاربر محور ،مهارت واضحی است که شما به عنوان یک طراح UX به آن احتیاج دارید .

توضیح دادن راجع به اینکه چرا شما یک طرح را دربین دیگر طرح ها انتخاب کردید از راز های سری کاری است.به عنوان یک طراح تازه کار توضیح دادن راجع به هدف پشت طرح خود یک نکته مهم در نمونه کار های شماست.برای اینکه بیشتر موثر باشید سعی کنید برخی از تحقیقات کاربری که در طی پروژه جمع آوری کرده اید را بیان کنید.

7.دوره کنید.

تفکر راجع به پروژه تمام شده خود کاریست که شاید همه کار به اندازه آنکه اهمیتش را میدانیم ، آن را انجام ندهیم.

یک دوره ی سریع بروی پروژه تمام شده میتواند به شما کمک کند که مشکلات را بیاد آورید و در پروژه ی بعدی به راحتی از آن ها عبور کنید. بهتری راه برای انجام دادن اینکار اینست که ان ها را روی یک کاغذ بنویسید و آن ها را رسمی کنید .نیازی نیست خیلی طولانی باشد، یک لیست کوتاه از اشتباهاتتان کافی است ...

اگر با تیم کار میکنید اعضای تیم را در جریان بگذارید تا در آینده دچار اشتباهات مشابه نشوید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل