ترفند آموزش کامپیوتر و موبایل

چگونه اکانت دیسکورد را امن کنیم؟

چگونه اکانت دیسکورد را امن کنیم؟

دیسکورد نام یک نرم افزار یا پلتفرم پیام رسانی است که بیشتر مورد استفاده گیمرها یا کسانی که خیلی بازی می‌کنند قرار می‌گیرد. البته این به این معنا نیست که صرفا گیمرها امکان استفاده از آن را دارند، بلکه افراد مختلفی وجود دارند که از این پلتفرم و پیامرسان برای چت کردن، برقرار کردن تماس ویدیویی و صوتی استفاده می‌نمایند. این نرم افزار برای سیستم عامل‌های مختلف از جمله اندروید، IOS، ویندوز و لینوکس طراحی شده و حتی این نرم افزار را می‌توان از طریق مرورگر وب نیز استفاده کرد. 

حال کسانی که در این پیام رسان اکانت و حسابی دارند به دنبال راهی برای افزایش امنیت اکانت دیسکورد هستند. به همین جهت این مقاله را تهیه نمودیم تا راه‌های افزایش امنیت اکانت دیسکورد را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه امنیت حساب دیسکورد خود را افزایش دهیم؟

یکی از راه‌های افزایش امنیت اکانت دیسکورد این است که احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنیم.

افزایش امنیت اکانت یا حساب در هر پلتفرم و پیام‌رسانی از طریق احراز هویت دو مرحله‌ای از مهمترین کارهایی است که هرکس باید انجام دهد و پیام‌رسان دیسکورد نیز از این قائله مستثنی نبوده و آن را پشتیبانی می‌کند.

برنامه دیسکورد برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای یا «FA2»، از اپلیکیشن‌های « GoogleAuthenticator» یا « Authy» استفاده می‌کند تا کد موقت دوم را به شماره تلفن شخص صاحب حساب ارسال کند.

جهت فعال نمودن احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت اکانت دیسکورد، باید وارد SETTING (همان آیکون چرخ دنده در پایین صفحه سمت چپ) شد. 

 

پس از آن که وارد setting شدید باید وارد My Account شده و برروی گزینه Enable Two-Factor Auth کلیک کنید.


 
پس از کلیک کردن برروی گزینه Enable Two-Factor Auth، لازم است تا یکی از اپلیکیشن‌های مذکور یعنی « GoogleAuthenticator» یا « Authy» را داخل تلفن همراه خود نصب نمایید. هر یک را که نصب نمودید اجرا کرده و با زدن برروی گزینه Scan a Barcode، QR کدی که برروی صفحه برنامه دیسکورد وجود دارد را اسکن کنید. البته می‌توانید با زدن گزینه Enter a Provided Key، کدی که در حساب نوشته شده را به شکل دستی وارد کنید.


 
پس از اسکن کردن QR کد و یا وارد کردن کد داده شده، باید کد شش رقمی که برنامه به شما می‌دهد را در قسمت معین شده وارد نمایید تا برای افزایش امنیت اکانت دیسکورد، احراز هویت دو مرحله‌ای فعال گردد. 

حالا که احراز هویت دومرحله‌ای یا «FA2» فعال شد، این امکان را دارید که شماره همراه خود را وارد کنید تا تأیید هویت از طریق SMS انجام گیرد. راه دیگر آن است که کدهای پشتیبان برای تأیید هویت را دانلود کرده و هر زمان احتیاج داشتید از آنها برای تأیید هویت استفاده کنید.  

افزایش امنیت اکانت دیسکورد: چگونه می‌توان پسورد اکانت دیسکورد را امن کرد؟

مهم‌ترین چیز برای افزایش امنیت اکانت دیسکورد این است که برای اکانت دیسکورد خود یک رمز قوی انتخاب کنید. رمز عبوری قوی است که در اکانت‌ها و حساب‌های دیگر برنامه‌ها از آن استفاده نشده باشد. برای درج رمز عبور قوی پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش ساخت پسورد قوی  را مطالعه نمایید. 

برای آن که رمز عبور خود را در برنامه دیسکورد تغییر دهید باید مراحل زیر را طی کنید:

مانند مراحل پیشین ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید و سپس بر روی آیکون تنظیماتی که کنار نام خود پایین سمت چپ قرار داد کلیک نمایید. حال وارد قسمت My Accouny شده و گزینه آبی رنگ Edit را انتخاب کنید. 

حال مانند تصویر زیر بر روی گزینه Change Password کلیک کرده و سپس رمز خود را تغییر داده و رمز جدیدی جایگزین کنید. در نهایت برروی گزینه Save کلیک نمایید. 

چگونه تنظیمات حریم خصوصی برنامه دیسکورد را به روزرسانی کنیم؟

نرم افزار دیسکورد به منظور افزایش امنیت اکانت دیسکورد، ابزارهای حریم خصوصی کاربردی و مفیدی دارد که برای دسترسی یافتن به آن می‌توانید وارد قسمت تنظیمات شده و در سمت چپ گزینه Privacy & Safety را انتخاب کنید، مانند تصویر زیر: 

از طریق این صفحه شما این امکان را دارید که کنترل کنید چه کسی به شما پیام دهد، چه محتوایی برای شما ارسال کنند و موارد دیگر. از طریق این صفحه شما حتی قادر هستید با آمدن به قسمت پایین صفحه، گزینه Request Data را انتخاب کرده و کلیه اطلاعات خود را از دیسکورد دریافت نمایید.

قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای یا همان «FA2»، این امکان را به شما می‌دهد که امنیت حساب دیسکورد خود را افزایش دهید. همچین پسورد و رمز عبور خود را مدیریت کرده و با تنظیم کردن حریم خصوصی اکانت دیسکورد خود، آن را ایمن و مطمئن نمایید.  

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل