مقالات

بهترین سایت ها برای استیکینگ کدامند | معرفی پلتفرم‌ های غیرمتمرکز و متمرکز برتر

بهترین سایت ها برای استیکینگ کدامند | معرفی پلتفرم‌ های غیرمتمرکز و متمرکز برتر

بهترین سایت ها برای استیکینگ چطور انتخاب می‌شوند؟

استیکینگ ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد بدون اینکه دارایی‌های دیجیتال خود را به فروش برسانند یا به افشای کلیدهای خصوصی نیاز داشته باشند، از قفل کردن آنها سود به دست بیاورند. معامله‌گران با وثیقه کردن ارزهای دیجیتال در استخرهای تامین نقدینگی پروژه‌های مالی غیرمتمرکز با توجه به نوع پروژه و البته سایت یا صرافی، سودهای متفاوتی دریافت می‌کنند. بهترین سایت ها برای استیکینگ با توجه به دو معیار کلیدی، یعنی میزان سوددهی و اعتبار یا امنیت انتخاب می‌شوند. برای آشنایی با بعضی از بهترین سایت های استیکینگ این مطلب را دنبال کنید.

بهترین سایت های غیرمتمرکز برای استیکینگ ارز دیجیتال

استیکینگ ارز دیجیتال یکی از امکاناتی است که به لطف توسعه پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز ایجاد شده و دقیقا برای توسعه همین پروژه‌ها هم به کار برده می‌شود. فرایند استیکینگ و وثیقه یا قفل کردن ارزهای دیجیتال با استفاده از قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. در حال حاضر چند شبکه بلاک‌چین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند که سایت‌های متفاوتی برای استیکینگ دارند.

یونی‌سواپ

یونی‌سواپ یکی از اولین پلتفرم‌های DeFi است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است. این پروژه مالی غیرمتمرکز با هدف عمومی ساختن سرمایه‌گذاری در پروژه‌های DeFi طراحی شده و در شکوفایی بازار این پروژه‌ها بعد از سال ۲۰۲۰ نقش مهمی ایفا کرده است.

یونی‌سواپ یکی از بهترین سایت ها برای استیکینگ پروژه‌های اتریوم است. یکی از فورک‌های سخت این پروژه سوشی‌سواپ است که خودش یکی دیگر از پلتفرم‌های عمده استیکینگ محسوب می‌شود. یونی‌سواپ گزینه‌ای امن و سودآور برای سرمایه‌گذارانی است که باور دارند شبکه بلاک‌چین اتریوم بازدهی بیشتری در زمینه توسعه پروژه‌های DeFi دارد.

پنکیک‌سواپ

پنکیک‌سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز است که با الهام از یونی‌سواپ و نسخه جدیدتر آن سوشی‌سواپ راه‌اندازی شده است. اما پنکیک سواپ برای توسعه از شبکه بلاک‌چین هوشمند بایننس بهره گرفته است و لایه‌بندی نسبتا پیچیده‌تری از رقبای قدیمی‌تر خود دارد.

پنکیک‌سواپ با توکن‌های بومی کیک و سیروپ به سرمایه‌گذاران پروژه‌های DeFi بستر بلاک‌چین بایننس پاداش می‌دهد. استخرهای نقدینگی و کشت بازدهی در پنکیک‌سواپ با توجه به نوع پروژه‌ها میزان سود سالانه متفاوتی دارند و بعضی از آنها بازدهی بسیار بالایی دارند. پنکیک‌سواپ از بهترین سایت برای استیکینگ پروژه‌هایی است که در پلتفرم بایننس توسعه پیدا می‌کنند.

سرمایه‌گذاران پنکیک‌سواپ با استیکینگ ارز دیجیتال به بعضی از توکن‌های پروژه‌های غیرمتمرکز دسترسی پیدا می‌کنند که هنوز در هیچ بازار دیگری پیدا نمی‌شوند. نکته جذاب‌تر اینکه آنها می‌توانند این توکن‌ها را هم برای دریافت توکن سیروپ وثیقه کنند و در بلند مدت با رشد آنها، از سود سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های جدید DeFi و رشد آنها هم بهره‌مند بشوند.

 

دی‌فای سواپ

یکی از سایت‌های جدیدتر استیکینگ ارز دیجیتال دی‌فای سواپ است که با توکن بومی دی‌فای (DEFC) کار می‌کند. دی‌فای سواپ یکی از بهترین سایت ها برای استیکینگ ارز دیجیتال با بالاترین بازدهی و سود است. استخرهای تامین نقدینگی این پروژه سود سالانه بین ۳۵ تا ۷۵ درصد به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند که کمتر در سایت‌های دیگر دیده می‌شود.

دی‌فای سواپ برای دسترسی کاربران عمومی و بدون دانش تخصصی طراحی شده است. در این سایت بعضی از بهترین پروژه‌های مالی غیرمتمرکز از شبکه‌های اتریوم و بایننس ارائه می‌شوند. مدت زمان استیک ارز دیجیتال در این سایت یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله است. نیازی به گفتن نیست که هر چه زمان استیکینگ افزایش پیدا کند، میزان سود و بازدهی هم بیشتر می‌شود.

آکرو

آکرو (Aqru)، پلتفرم سهام خود را برای افراد تازه کار ساخته است، زیرا کار در این وب‌سایت، آسان است و عاری از اصطلاحات پیچیده می‌باشد. شما می‌توانید از طریق برنامه موبایل آکرو که رابط کاربری ساده‌ای دارد، به حساب استکینگ کریپتو خود دسترسی داشته باشید.

این پلتفرم بستری مناسب برای سپرده‌گذاری بر روی ارزهای فیات و توکن‌های دیجیتال را فراهم کرده است. البته بخشی از این پلتفرم به توکن‌های ارزشمند مانند بیت کوین و اتریوم و استیبل کوین‌ها، اختصاص دارد. جالب است بدانید که برای برداشت وجه از این پلتفرم، هنگام نقد کردن ارزهای فیات، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود.

یوهودلر

یوهودلر (YouHodler) یک پلتفرم سوئیسی است که در سال 2017 با هدف ساده سازی و افزایش دسترسی استیکینگ تاسیس شد. همچنین این پلتفرم، بیش از 150000 کاربر در سراسر جهان دارد. امنیت در یوهودلر، درجه یک است. با امکانات این پلتفرم، سرمایه‌گذاران می‌توانند از میان طیف وسیعی از گزینه‌های امنیتی، یک مورد را برای حفاظت از حساب‌های خود، استفاده کنند. علاوه بر این، یوهودلر، نوعی خاص از بیمه را ارائه می‌دهد. 

در این پلتفرم، سرمایه‌گذاران تا 15 درصد، سود کسب می‌کنند. البته بسته به دارایی شخص، نرخ سود نیز متفاوت است. یوهودلر به صورت هفتگی، سود را پرداخت می‌کند. از این رو، گزینه‌ای فوق العاده برای ذخیره هر موع دارایی دیجیتال است. 

بهترین صرافی‌ها و سایت ها برای استیکینگ

به غیر از پروژه‌های DeFi، بسیاری از پلتفرم‌های CeFi مانند صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های معاملاتی هم به کاربران امکان استیکینگ می‌دهند. در ادامه با بعضی از بهترین سایت برای استیکینگ ارز دیجیتال که متمرکز محسوب می‌شوند را مرور می‌کنید.

ایتورو

پلتفرم معاملاتی ایتورو (eToro) یک صرافی ارز دیجیتال رگوله است که به خاطر ارائه خدمات پیشرو محبوبیت زیادی بین کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال پیدا کرده است. از انواع استیبل‌کوین‌های مبتنی بر پول‌های رسمی گرفته تا خدمات وام ارز دیجیتال و استیکینگ در ایتورو با بازدهی رقابتی به معامله‌گران عرضه می‌شوند. کمتر خدماتی در دنیای مالی غیرمتمرکز ممکن است وجود داشته باشد که در سایت ایتورو در دسترس کاربران قرار نگرفته باشد.

ایتورو یکی از بهترین سایت ها برای استیکینگ به‌خصوص برای سرمایه‌گذاری امن و دریافت سود بالا محسوب می‌شود. کاربران آمریکایی و سطح برنز ایتورو می‌توانند با استیکینگ اتریوم و بایننس تا ماهانه ۷۵ درصد سود منفعل دریافت کنند. این رقم برای کاربرانی که سطح الماس ایتورو داشته باشند تا ۹۵ درصد هم می‌رسد که رقمی خیره‌کننده محسوب می‌شود.

بایننس

بایننس محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است که خدمات استیکینگ را هم در اختیار کاربران و معامله‌گران قرار می‌دهد. این پلتفرم یکی از اولین صرافی‌هایی بود که با ایجاد بخش لانچ‌پد امکان دسترسی به توکن‌های پروژه‌های DeFi را برای سرمایه‌گذاران علاقمند ایجاد کرد.

بایننس از بهترین سایت ها برای استیکینگ ارز دیجیتال است که بیشتر از ۱۰۰ ارز دیجیتال را به عنوان وثیقه قبول می‌کند. بعضی از پروژه‌های استیکینگ بایننس در مدت زمان ۱۰ روزه بیشتر از ۱۰۰ درصد سود به معامله‌گران ارائه می‌دهند که البته به سرعت هم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

استیکینگ در بایننس در دوره‌های ۱۰، ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه امکان‌پذیر است و تمام فرایندها از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. بایننس یکی از معتبرترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال است که هم از نظر امنیت هم میزان سوددهی گزینه‌ای جذاب برای معامله‌گران علاقمند به استیکینگ است.

بهترین سایت ها برای استیکینگ امن و سودآور

در این مطلب پنج سایت استیکینگ ارز دیجیتال که اعتبار بین‌المللی بسیار زیادی کسب کرده‌اند معرفی شد. پلتفرم‌های غیرمتمرکز استیکینگ معمولا بازدهی و انعطاف بیشتری دارند. تنها مشکلی که با آنها وجود دارد این است که در مقایسه با پلتفرم‌های متمرکز، معمولا پیچیده و سخت محسوب می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود استفاده از آنها برای کاربران غیرمتخصص تا حد زیادی دشوار باشد.

در مقابل بهترین سایت ها برای استیکینگ که ساختار متمرکز دارند، معمولا با مجوز یا اعتبار بالایی کار می‌کنند و به شکلی کاربر پسند و ساده طراحی شده‌اند. ایتورو و بایننس دو نمونه از این سایت‌ها هستند که البته به غیر از استیکینگ، مجموعه گسترده‌ای از خدمات به کاربران و معامله‌گران ارائه می‌دهند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل