نحوه دیلیت اکانت توییتر در پلتفرم‌های مختلف | ساده‌ترین روش‌ها

نحوه دیلیت اکانت توییتر در پلتفرم‌های مختلف | ساده‌ترین روش‌ها

دیلیت اکانت توییتر نیاز به تخصص بالایی ندارد

توییتر از جمله شبکه‌های اجتماعی است که تاثیرگذاری بالایی در جامعه دارد. این پلتفرم به‌نوعی آینه تمام‌نمای فرهنگ اجتماعی افرادی است که از آن استفاده می‌کنند. بااین‌حال به دلایل مختلف برخی از افراد تصمیم به ترک فضای توییتر می‌گیرند. آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر به این افراد کمک فراوانی می‌کند. این کار بدون تخصص به دانش بالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

دیلیت اکانت توییتر با روش‌های دائمی و موقت

توییتر به‌عنوان یک شبکه اجتماعی و یک سرویس میکروبلاگینگ آمریکایی، از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در کنار اینستاگرام و تلگرام بوده که میزبان طیف مختلفی از افراد است. با وجود محبوبیت این پلتفرم، افراد ممکن است به دلیل جذب‌شدن به شبکه‌های اجتماعی دیگر یا دلایل شخصی اقدام به حذف اکانت خود کنند.

حذف اکانت در توییتر در دو نوع موقتی یا دائمی ممکن است. در برخی موارد فعالیت‌ افراد در توییتر توسط این پلتفرم مخرب شناخته‌شده و خود توییتر اکانت آن‌ها را حذف می‌کند. در حذف موقت (Temporary Deactivate) فرد پس از مدتی به اطلاعات اکانت خود دسترسی پیدا می‌کند و فقط برای مدت زمانی محدود صفحه او بسته می‌شود. هرکدام از روش‌های نحوه دیلیت اکانت توییتر مراحل مختلفی دارند که لزوم آموزش آن را مشخص می‌کند.

 

دانلود اطلاعات پیش از دیلیت اکانت توییتر؛ یک مرحله مهم

نکته مهمی که بسیاری از افراد نسبت به آن بی‌تفاوت هستند؛ لزوم دانلود اطلاعات از توییتر پیش از حذف موقت یا دائم آن است. این داده‌ها شامل توییت‌ها، خاطرات و موارد دیگر است که با انجام یک روش ساده می‌توان آن‌ها را بارگیری کرد. برای سرعت بیشتر این کار از طریق سایت توییتر اقدام کنید.

برای دانلود اطلاعات خود، پیش از حذف حساب کاربریتان، باید پس از ورود به سایت توییتر به حساب خود وارد شوید. پس از آن با کلیک بر روی گزینه More  از منوی بازشده بر روی گزینه Settings and privacy کلیک کنید. سپس باید با رفتن به داخل تب Your Account گزینه Settings and support را انتخاب کرد. در انتها با انتخاب Request Archive از بخش  Settings and Privacy اطلاعات شما دانلود می‌شود. در صورت صحیح انجام‌دادن مراحل، بعد از مدت کوتاهی با ارسال ایمیلی حاوی اطلاعات حساب کاربریتان این مرحله پایان می‌یابد.

نحوه دیلیت‌‌ اکانت توییتر به‌صورت دائمی

آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر به دانش بالایی نیاز ندارد و صرفا با انجام دقیق مطالب ارائه‌شده به‌سادگی می‌توان اکانت توییتر را به‌صورت دائمی حذف کرد. پیش از حذف‌کردن اکانت باید توجه داشت که هیچ یک از اطلاعات موجود در توییتر، پس از حذف قابل بازیابی نیستند.

دیلیت اکانت‌ توییتر در کامپیوتر

توییتر امکان دیلیت اکانت را در پلتفرم‌های مختلف امکان‌پذیر کرده است. با وجود فراهم بودن انجام این فرایند بر روی تبلت و موبایل؛ اما به دلیل سرعت بالا و سادگی انجام آن در کامپیوتر، توصیه می‌شود برای حذف اکانت خود از این پلتفرم استفاده کنید. برای این کار ابتدا با استفاده از مرورگر سیستم خود، با باز کردن سایت توییتر وارد حساب کاربریتان شده و این مراحل را دنبال کرد:

  • از پنل کناری در صفحه اصلی توییتر، روی گزینه More ضربه بزنید

  • برای ورود به صفحه تنظیمات توییتر، در مرحله بعد روی گزینه Settings and privacy کلیک کرده و از داخل صفحه تنظیمات با انتخاب بخش  Your account روی گزینه Deactivate your account را انتخاب کنید

  • مرحله بعدی در نحوه دیلیت اکانت توییتر، مشاهده‌ شرایط غیر فعال کردن و حذف اکانت این اپلیکیشن است. برای تایید آن‌ها باید روی گزینه Deactive کلیک کنید. پس از تایید آن به صفحه Confirm your password هدایت می‌شوید که باید رمز عبور حساب کاربری خود را در کادر مربوطه وارد کرده تا دوباره گزینه Deactive انتخاب شود

حذف اکانت توییتر از طریق گوشی آیفون و اندروید

نحوه دیلیت اکانت توییتر در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS، مانند حذف آن از طریق سایت بسیار ساده است. در گوشی‌های مختلف با هر نوع مدلی، این مراحل یکسان بوده و فقط امکان دارد به دلیل به‌روزرسانی‌ها و تم گوشی، محیط کاربری آن متفاوت باشد. برای آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر مراحل زیر را قدم‌به‌قدم انجام دهید:

  • ابتدا بر روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت چپ بالای تصویر ضربه زده و سپس گزینه setting & privacy را انتخاب کنید

  • با باز شدن صفحه جدید بر روی account ضربه بزنید

  • با انتخاب گزینه account صفحه جدیدی باز می‌شود. در این صفحه به سمت پایین اسکرول کرده و روی deactive your account کلیک کنید

  • در مرحله بعدی در صفحه باز شده رمز عبور خود را وارد کرده و روی دکمه deactive ضربه بزنید

  • سرانجام در مرحله نهایی آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر، باید مجدد رمز عبور خود را وارد کرده و برای تایید درخواست، برای بار دوم گزینه deactive را انتخاب کنید

حذف موقتی اکانت توییتر چگونه انجام می‌شود؟

توییتر پلتفرمی است که هم بر روی سیستم‌های PC نصب می‌شود و هم می‌توان آن را بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف استفاده کرد. مراحل حذف موقت این اپلیکیشن در نسخه‌های مختلف مانند حذف دائم آن بوده و نکته مهم درباره دی‌اکتیو کردن اکانت توییتر، بازه زمانی مشخص برای بازیابی آن است.

در صورت دی‌اکتیو کردن (حذف موقت) اکانت توییتر، این پلتفرم فقط 30 روز زمان برای بازیابی آن می‌دهد؛ در غیر این صورت اکانت دی‌اکتیو شده به طور خودکار پس از این بازه، برای همیشه حذف شده و امکان بازیابی آن وجود ندارد.

اگر به هر دلیلی از دیلیت اکانت توییتر خود منصرف شدید، پیش از رسیدن به بازه 30 روزه می‌توانید از طریق سیستم‌های هوشمند یا سایت توییتر و با واردکردن Username و Password خود به‌راحتی حساب کاربری خود را لاگین کرده و از امکانات این اپلیکیشن بهره‌مند شوید.

پیش از دیلیت‌ اکانت توییتر به این نکات دقت کنید

بسیاری از کاربران باعجله و بدون توجه به عواقب حذف اکانت خود در توییتر، حساب کاربریشان را می‌بندند. پس از این اقدام به دلیل نیاز به اطلاعات یا پشیمانی به هر دلیل دیگر، اکانت جدیدی می‌سازند. در نظر داشته باشید که آشنایی با نحوه دیلیت اکانت توییتر زمانی برای شما مفید است که آخرین راهکار شما باشد.

بااین‌حال پیش از دیلیت اکانت حسابتان در توییتر، به این نکات دقت داشته باشید:

  • دانلود اطلاعات حساب توییتر، باید پیش از حذف اکانت صورت بگیرد. طبق نظر رسمی شرکت توییتر امکان ارسال اطلاعات به کاربران پس از حذف اکانت آن‌ها وجود ندارد
  • اگر قصد استفاده از ایمیل و Username موجود در اکانت فعلی را برای اکانت دیگری دارید، پیش از حذف حساب کاربری، حتما این دو مورد را تغییر دهید
  • اگر پس از دیلیت اکانت، اطلاعات خود را در موتورهای جست‌وجو دیدید، نگران نشوید. گوگل تا مدتی کش‌های توییتر را به نمایش می‌گذارد؛ اما اطلاعاتی برای نشان‌دادن در آن‌ها موجود نیست

دیلیت‌ اکانت توییتر به آسانی انجام می‌شود

همان‌طور که در آموزش نحوه دیلیت اکانت توییتر مشاهده کردید، حذف حساب کاربری در این پلتفرم بسیار آسان است و تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. از آن جایی که دی‌اکتیو کردن اکانت در توییتر دارای محدودیت زمانی است؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم به دور بودن از توییتر برای مدت طولانی دارید؛ به‌جای دی‌اکتیو یا حذف حساب، برنامه آن را برای مدتی از گوشی خود حذف کنید. بسیاری از افرادی که حساب‌های خود را در توییتر حذف کردند، پس از مدتی از این کار پیشمان شده‌اند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل