رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk | بهترین راه حل‌ها

رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk | بهترین راه حل‌ها

رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk با چند راهکار ساده

یکی از رایج‌ترین ارورهای نصب ویندوز، خطای Windows Cannot Be Installed to This Disk ‌است. این ارور مربوط به خطای درایوها است که از روش‌هایی مانند استفاده ازCommand Prompt می‌توانید به راحتی آن را رفع کنید. برای رفع این خطا چهار نوع روش وجود دارد که هرکدام بسته به بخش دوم توضیحات خطا، استفاده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است که برای رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk مجبور به تغییر حالت درایو از MBR به GPT یا برعکس باشید. در عین حال شاید مشکل از سمت UEFI سیستم شما باشد. برای آشنایی با روش حل این مشکل‌، در این مطلب با ما همراه باشید.

ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk چه خطایی است؟

رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk را می‌توان یکی از رایج‌ترین خطاهایی معرفی کرد که در هنگام نصب ویندوز با آن‌ها مواجه می‌شوید. توجه داشته باشید که این خطا معمولا دلایل بروز مختلفی دارد که دلیل آن معمولا در جمله دوم بعد از نمایش این عبارت از شما خواسته می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ممکن است اروری که با آن مواجه شده‌اید، این خطا باشد: The selected disk has an MBR partition table. On EFI systems, Windows can only be installed to GPT disks. در این صورت، باید به سراغ روش مخصوص رفع آن بروید. 

 

به طور کلی، می‌توان گفت که ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk مربوط به دیسک‌ها و درایو‌ها می‌شود. در نتیجه، باید با کمک روش‌های مختلف سعی در تغییر ساختار آن‌ها و رفع مشکل داشته باشید. در غیر این صورت، تلاش شما برای رفع این ارور بیهوده خواهد بود.

چگونگی حل خطای Windows Cannot Be Installed to This Disk

ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk را می‌توان یکی از رایج‌ترین خطاهای ویندوز دانست که می‌توانید همین حالا و به راحتی آن را رفع کنید. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره شد، چهار نوع روش رفع با توجه به نوع خطا برای آن وجود دارد. در ادامه با هرکدام از این راهکارها آشنا می‌شویم.

رفع ارور در صورت ارتباط با حالت UEFI ویندوز

یکی از خطاهایی که منجر به نمایش ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk می‌شود، خطای UEFI ویندوز است. این خطا معمولا زمانی رخ می‌دهد که با اروری مانند Windows cannot be installed to this disk this computer’s hardware  مواجه می‌شوید. این ارور معمولا زمانی نمایش داده می‌شود که دیسک شما از نوع GPT است و مادربورد با حالت UEFI سازگاری دارد.

به طور کلی، در سیستم‌های بایوس امکان اجرای دیسک GPT وجود ندارد. به همین خاطر، باید تنظیمات بایوس را روی UEFI قرار دهید. برای این منظور، باید زمانی که کامپیوتر خود را روشن می‌کنید، وارد تنظیمات بایوس خود شوید. در ادامه، باید وارد بخش BOOT شوید و تنظیمات حالت بوت را روی UEFI قرار دهید. برای این منظور، می‌توان از کلیدهای کیبورد استفاده کرد. بعد از ذخیره تنظیمات و خروج، می‌توانید وارد حالت بوت UEFI شوید و از طریق آن نصب ویندوز را انجام دهید.

خطای مربوط به فرمت درایو GPT 

یکی از خطاهایی که ممکن است در زمان نصب ویندوز با آن مواجه شوید و اجازه ادامه نصب را نداشته باشید، خطای مربوط به نوع حافظه است که معمولا از نوع GPT می‌باشد. اگر با چنین خطایی مواجه شده‌اید، به این معنی است که کامپیوتر شما روی حالت Legacy BIOS قرار دارد و باید با حالت MBR بوت شود. برای این منظور، باید درایو و دیسکی را که روی GPT قرار دارد، به MBR تغییر دهید. 

جهت رفع مشکل GPT و Windows Cannot Be Installed to This Disk، کافی است کامپیوتر خود را با سی‌دی ای فلش بوت کنید. برای این منظور، زمانی که کامپیوتر روشن شد، کلید F12 یا هر کلید دیگری که باعث اجرا شدن Setup می‌شود را ران کنید. در ادامه، با نگه داشتن کلید ترکیبی Shift + F10، پنجره CMD برای شما باز می‌شود. با وارد کردن عبارت diskpart و کلیک روی گزینه اینتر عباراتی برای شما نمایش داده خواهد شد. در ادامه، باید عبارت list disk را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

با نگارش عبارت list disk، هارددیسک و درایوهای سیستم برای شما نمایش داده خواهد شد. اگر تنها یک هارد درایو داشته باشید، عبارت disk 0 برای شما نمایش داده خواهد شد. در جدولی که جلوی نام هارد قرار دارد، نام دو عبارت dyn و GPT دیده می‌شود. اگر نام ستاره زیر جی پی تی وجود داشت، به این معنی است که هارد شما از این نوع می‌باشد.

برای رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk از طریق وجود مشکل GPT، باید عبارت select disk <disk_number>  را وارد کنید. در ادامه و با نگارش کلمه clean آن دیسک برای شما پاک‌سازی خواهد شد. بعد از فرمت کامل، امکان تغییر حالت دیسک را از GPT به MBR خواهید داشت. برای این منظور، کافی است عبارت convert MBR را وارد کنید.

ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk به دلیل فرمت MBR دیسک

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تا با ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk مواجه شوید، مشکل فرمت MBR دیسک است. این مشکل به دلیل پارتیشن‌بندی رخ می‌دهد که باید فرمت را از MBR به GPT تغییر دهید. برای انجام این کار، تمام اطلاعات روی هارد شما پاک می‌شود. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حتما از اطلاعات آن بکاپ بگیرید. برای تبدیل فرمت دیسک می‌توانید دقیقا مراحلی را دنبال کنید که در بخش تبدیل فرمت از GPT به MBR به آن اشاره شده بود.

روش دومی برای رفع ‌Cannot Be Installed to This Disk با مضمون پارتیشن MBR وجود دارد. برای این منظور، می‌توانید وارد تنظیمات بایوس و بخش بوت شوید. در ادامه، باید تنظیمات را از UEFI به LEGACY تغییر دهید تا بتوانید ویندوز را نصب کنید.

اگر روی سیستم شما ویندوز نصب است و می‌توانید به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید، می‌توانید برای رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk با خطای نوع پارتیشن دیسک، به سراغ تنظیمات DISK MANAGEMENT بروید. با ورود به این بخش، امکان اضافه کردن و حذف پارتیشن‌های مختلف را خواهید داشت. همچنین می‌توانید در صورت نیاز، فرمت درایو‌ها را هم تغییر دهید. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم از ویندوز نصب شده روی سیستم خود دارید، از این روش برای تغییر فرمت پارتیشن از MBR به GPT و برعکس استفاده کنید. 

رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk در چند گام ساده

رفع ارور Windows Cannot Be Installed to This Disk معمولا مربوط به نوع تنظیمات بوت در بایوس و همچنین نوع فرمت پارتیشن‌ها می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اگر تنظیمات بوت UEFI را انتخاب کرده باشید، امکان نصب ویندوز روی MBR را نخواهید داشت. برای رفع این مشکل، می‌توانید از طریق بایوس، CMD و DISK MANAGEMENT سیستم خود اقدام کنید. البته توصیه می‌کنیم این کار را با دقت و حوصله انجام دهید. چرا که یک اشتباه کوچک ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات و حتی سوختن هارد شما شود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل