بازی

شکست اژدها در کستل کراش | چطور اژدها را شکست دهیم؟

شکست اژدها در کستل کراش | چطور اژدها را شکست دهیم؟

کستل کراش؛ یک شاهکار منحصربه‌فرد

بازی کستل کراش در سال 2008 روی کنسول Xbox360 عرضه شد. یک بازی زیبا، از لحاظ هنری بی‌نظیر و با گیم‌پلی روان و جالب که در نوع خود عالی است. به‌دلیل قابلیت Co-Op (بازی تیمی با چندنفر) دو تا چهار نفره، این بازی در زمان خود، به موفقیتی مثال زدنی رسید. خلاقیتی که در طراحی بصری این بازی به‌کار رفته بود، شهرت آن را چندین برابر کرد. کستل کراش یک بازی فوق‌العاده در سبک Beat’em Up (بزن و بکش) است که می‌توان گفت از لحاظ سبک،  شباهت‌های زیادی به بازی Streets of Rage دارد. یکی از مراحل دشوار این بازی، کشتن اژدها است. در این مطلب به آموزش شکست اژدها در کستل کراش می‌پردازیم.

کستل کراش و قابلیت بازی چندنفره

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های کستل کراش، وجود قابلیت بازی چندنفره به‌همراه دوستان است. شاید بتوانید کستل کراش را به تنهایی بازی کنید اما لذت بازی موقعی چندبرابر می‌شود که آن را به همراه دوستان و آشنایانتان بازی کنید. همچنین سازندگان بازی با قراردادن قابلیت‌های جالب و خنده‌داری تلاش کرده‌اند تا این قابلیت را چندین برابر جذاب‌تر کنند. به‌طور مثال در برخی مراحل بازی حیواناتی وجود دارند که شما می‌توانید با سوار شدن روی آن‌ها، سریع‌تر به دشمنان ضربه بزنید و آن‌ها را بکشید. اما این حیوانات فقط برای یک بازیکن جا دارند و این مسئله که چه‌کسی روی آن‌ها سوار شود، می‌تواند به بحث و رقابت بین شما و دوستتان شود.

قابلیت ارتقا و افزایش قدرت

یکی دیگر از ویژگی جذاب بازی کستل کراش، وجود قابلیت ارتقا و افزایش قدرت کاراکتر است. شما با رد کردن هر مرحله و رسیدن به Checkpoint ها، یک امتیاز دریافت می‌کنید که برای افزایش قدرت شما طراحی شده است. شما با استفاده از این امتیازها می‌توانید وارد منوی ارتقای قدرت‌های خود شده و هریک از چهار قابلیت خود (قدرت فیزیکی، قدرت ضربه، سپر و قدرت حیوان خانگی) را تقویت کنید.

 

مراحل خاص بازی

برخی از مراحل کستل کراش ساختار خاص و گاهی اوقات پیچیده‌ای دارند. برای عبور از برخی از این مراحل مثل مرحله آتش‌فشان یا حتی مرحله شکست اژدها در کستل کراش، نیاز دارید که چندین بار تلاش کنید تا در آخر بتوانید موفق به رفتن به مرحله بعدی شوید.

مرحله آتشفشان

مرحله آتشفشان در بازی کستل کراش که مرحله خاصی هم محسوب می‌شود، یک مرحله به نسبت دشوار است. شما در این مرحله ضمن اینکه باید سربازهای شیطانی را بکشید، باید مراقب فوران کردن مواد مذاب از درون سوراخ‌های زمین هم باشید. چیزی که این مرحله را خاص می‌کند وجود تله‌های آن است. گاهی اوقات هنگام مبارزه با سربازهای شیطانی، می‌توانید تله‌هایی را ببینید که مانع رسیدن شما به انتهای مرحله می‌شوند.

 

مرحله نبرد در کارخانه

یکی دیگر از مراحل جذاب و جالب بازی کستل کراش، مرحله نبرد در کارخانه است. چیزی که این مرحله را خاص کرده، طراحی جذاب و گاها خنده‌دار دشمن‌ها است. محیط کارخانه، توجهی که جزئیات شده و سلاح‌های پرتابی دشمن‌ها همه و همه در جذاب بودن این مرحله نقش دارند. منحصربه‌فرد بودن هر مرحله، از ویژگی‌های شاهکار این بازی است. به‌طور مثال، در دست گرفتن آچار و لوازم کارخانه توسط دشمن‌ها، جذابیت خاصی به مرحله کارخانه داده است. همچنین وجود تله‌های سخت برقی و تیغه‌های برنده، درجه سختی این مرحله را بالا برده است.

 

مرحله شکست اژدها در کستل کراش

و اما مرحله چالش‌برانگیز بازی کستل کراش؛ شکست اژدها. این مرحله یکی از خاص‌ترین مراحل این بازی به شمار می‌رود و در بیشتر انجمن‌ها و مقالات مربوط به بازی کستل کراش درباره آن صحبت شده است. روال مرحله به این شکل است که شما برای رسیدن به یک چرخ طلایی باید از شیب یک کوه عبور کرده و وارد یک غار شوید. اما قبل از رسیدن به دهانه غار دو هیولا جلوی شما سبز می‌شوند. یکی The Socket Poppet یا همان عروسک جوراب‌شکل و دیگری اژدها است.

هردوی این هیولاها در تلاش هستند که شما را از رسیدن به هدفتان منصرف کنند. چیزی که این مرحله را بسیار خاص می‌کند، حمله‌های دوطرفه توسط هیولاهاست. خیلی از بازیکنان ساعت‌ها صرف عبور از این مرحله می‌کنند اما به دلیل حمله‌های دوطرفه هیولاها، نمی‌توانند از آن عبور کنند. اما باید بدانید که شکست اژدها در کستل کراش اصلا کار سختی نیست و با یک ترفند ساده می‌توان از این مرحله عبور کرد. در ادامه، چگونگی شکست اژدها در کستل کراش را بررسی می‌کنیم.

چطور اژدها را در کستل کراش شکست دهیم؟

شکست دادن اژدها در کستل کراش همیشه یکی از چالش‌های بزرگ بازیکنان این بازی بوده است. این مرحله به‌دلیل کدنویسی اشتباه و عدم رفع آن طی سال‌های زیاد، دارای یک باگ بزرگ است و همیشه برای بازیکنانی که اولین بار است می‌خواهند از این مرحله عبور کنند، گیج کننده است. اما نگران نباشید چون این باگ هیچ اختلالی در روند تمام کردن بازی یا ردکردن این مرحله ایجاد نمی‌کند؛ صرفا یک راه حل ساده دارد که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

برای شکست دادن اژدها در کستل کراش باید ابتدا اجازه دهید اژدها و The Sock Puppet (عروسک جوراب‌ شکل) از پشت کوه بیرون بیایند. سپس مشاهده می‌کنید که هر دوی آن‌ها از دوطرف کوه به شما حمله‌ور می‌شوند و سمتتان سنگ و آتش پرتاب می‌کنند.

بهترین راه برای در امان ماندن از این حمله‌ها، ماندن در ابتدای سراشیبی کوهی است که در تصویر مشاهده می‌کنید. به دلیل محدود بودن شعاع دید این دو هیولا و نحوه کدنویسی آن‌ها توسط شرکت توسعه‌دهنده بازی، امکان آسیب یا به اصطلاح دمیج خوردن در این نقطه از کوه وجود ندارد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید به اژدها نزدیک شوید یا تلاش کنید به او ضربه بزنید. چراکه به‌دلیل وجود باگ در هیت‌باکس اژدها، ضربات شما به او برخورد نمی‌کنند.

در این مرحله صبر می‌کنیم تا اژدها مشت خود را بالا بیاورد. پس از آن، یک سرباز از زیر مشت اژدها بیرون می‌آید و به سمت شما حرکت می‌کند. این سرباز کلید شما برای کشتن اژدها است.

پس از اینکه سرباز کمی نزدیک شد، به سمت آن حرکت کنید و شروع به ضربه زدن کنید. توجه داشته باشید که سرباز نباید خیلی از اژدها دور شود و سعی کنید همیشه او را نزدیک هیت‌باکس اژدها نگه دارید. همانطور که مشاهده می‌کنید با ضربه زدن به سرباز، از خون اژدها هم کم می‌شود.

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، فاصله شما با اژدها و مشت او باید کمترین مقدار ممکن باشد تا با ضربه زدن به سرباز و کشتن او، اژدها هم ضربه ببیند. این کار را پشت سر هم با هر بار اسپاون شدن یک سرباز جدید تکرار کنید. تا جایی که خون اژدها به کمتر از پنجاه درصد برسد.

پس از رسیدن خون اژدها به نصف، می‌توانید با استفاده از تکامل کاراکتر خود ضربه‌های سنگین تری به اژدها وارد کنید و زودتر او را بکشید. در این قسمت مشاهده می‌کنید که با قابلیت تکامل کاراکتر، امکان ضربه مستقیم به اژدها و بدون نیاز به سربازها وجود دارد. این به این معنی است که در این قسمت دیگر باگی وجود ندارد و شما می‌توانید بدون کشتن سربازها، مستقیما به سراغ اژدها و کشتن او بروید. ضربه‌ها را پشت سر هم تکرار کنید تا اژدها نابود شود.

پس از اینکه اژدها را کشتید، می‌توانید به سمت شیب کوه حرکت کنید و مطمئن باشید که تمامی خطرها از بین رفته‌اند. پس از بالا رفتن از شیب کوه مشاهده می‌کنید که The Sock Puppet یا همان هیولای دوم هم فرار کرده و به پشت کوه می‌رود. در این حالت می‌توانید کاملا مطمئن شوید که هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

 

پس از ورود به غار و رسیدن به بالای کوه، مشاهده می‌کنید که مرحله تمام می‌شود و شما به هدف خود یعنی حلقه طلایی می‌رسید.

 

پس از مشاهده این صحنه می‌توانید کاملا مطمئن شوید که مرحله جنگ با اژدها تمام شده و مرحله بعدی بازی به‌زودی شروع خواهد شد.

شکست اژدها در کستل کراش آنچنان دشوار نیست

کستل کراش، با المان‌های جذابی که در خود دارد، یک بازی خاص و جذاب است. خیلی از مراحل این بازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما برای عبور از آن‌ها مجبور به چندین بار تکرار و تلاش باشید. اما همانطور که دیدید این مراحل راه حل و ترفند خاص خود را دارند و به راحتی قابل عبور هستند. ما در این مطلب تلاش کردیم به شما راه حل شکست اژدها در کستل کراش را آموزش دهیم تا دیگر درگیر عبور از این مرحله نباشید.


سوالات متداول
سوال:

چگونه اژدها را در کستل کرشرز شکست دهیم؟

پاسخ: اژدها یک موجود قدرتمند در کستل کرشرز است که می تواند به راحتی قلعه شما را از بین ببرد. برای شکست دادن اژدها، باید از نیروهایی استفاده کنید که سریع، قدرتمند و استراتژیک باشند.

سوال:

بهترین استراتژی برای شکست اژدها در کستل کرشرز چیست؟

پاسخ: بهترین استراتژی برای شکست اژدها استفاده از ترکیبی از نیروهای سریع و قدرتمند است. این امر به شما کمک می کند تا اژدها را به سرعت از بین ببرید.

سوال:

چگونه می توان اژدها را در سریع ترین زمان ممکن شکست داد؟

پاسخ: برای شکست دادن اژدها در سریع ترین زمان ممکن، باید از نیروهایی استفاده کنید که آسیب زیادی وارد می کنند. این امر به شما کمک می کند تا اژدها را قبل از اینکه بتواند به قلعه شما آسیب زیادی وارد کند، از بین ببرید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل