تکنولوژی مقالات

آشنایی با وب سایت آمارگیری الکسا

آشنایی با وب سایت آمارگیری الکسا

الکسا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون می‌باشد. الکسا در آوریل سال 1996 کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود و می‌توان گفت امتیاز الکسا بعد از پیج رنک گوگل، برای صاحبان سایت‌ها اهمیت زیادی دارد.

وبسایت الکسا در سال 1996 توسط دو کارآفرین وب به نام‌های Brewster Kahle و Bruce Gilliat تاسیس شد. نام این وبسایت برای ادعای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است. این شرکت دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد.

همچنین الکسا برای مدیران وبسایت‌ها امکانات فراوانی به صورت رایگان قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و... همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف 1 روزه تا 2 ساله به مدیریت وبسایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وبسایت خود داشته باشند. الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند آمار آنها را به دست می‌آورد.

در سال 1998 این شرکت نسخه‌ای 2 ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانه Library of Congress تحویل داد.

در سال 1999 الکسا با ارزش 250 میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد. آمازون الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال 2002 الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در سال ژانویه 2003 نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست.

در می سال 2006 آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر 2006 بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد. در 27 نوامبر 2008 الکسا اعلام کرد باتوجه به اینکه موتور جستجو این سایت مناسب نبوده است سرویس را قطع خواهد کرد که این اتفاق در 29 ژانویه 2009 رخ داد و از این پس تیم شرکت به طور تخصصی به رتبه بندی سایت‌ها اقدام کرده است.

تقلب رتبه الکسا :

در ایران بعضی از دارندگان وبسایت ها برای آنکه رتبه خود را در الکسا کاهش دهند دست به اقدامات غیر اخلاقی میزنند از جمله این کار ها استفاده از وب سایت های پاپ آپ است این کار باعث کاهش موقتی رنک الکسا میشود اما در صورتی که حق عضویت خود را به این وبسایت ها پرداخت نکنید رنک شما به طرز وحشتناکی بالا میرود .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل