تکنولوژی مقالات

نکات سئو در سال 2015

نکات سئو در سال 2015

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر در سال 2015

نکته های سال 2015 برای سئو ( بهینه سازی وب سایت برای جستجو گر ها ) که یک شرکت طراحی سایت باید از آنها آگاه باشد.

اگر تجارت شما از نوع تجارت سالم است برای بقای تجارت خود همیشه بهینه سازی موتور جستجوگر را در لیست اولویت های خود بگنجانید. بهینه سازی موتور جستجوگر برای وب سایت کاریست فنی، پیچیده، وقت گیر وپرخطر. این صنعت پر است از مدعیانی که ادعای تخصص در این زمینه را دارند اما دانش اندکشان میتواند تهدیدی خطرناک باشد. حقیقت این است که حتی اگر بطور تفریحی وارد این حرفه شوید عاقبت تلخی در انتظار شما خواهد بود.

گوگل برای وخیم تر کردن اوضاع قوانین را دائما تغییر میدهد. همیشه انبوهی ازبرنامه ها برای بروزرسانی ها وجود دارد که علیرغم اسم ظاهر فریبشان تاثیر مهیبی بر صاحبان شبکه های ارتباط جهانی میگذارد. صرفنظر از ترس موجود مساله زمان نیز مطرح است. وقت گذاشتن برای مطالعه این مقاله به اندازه کافی دشوار است. نصب، برنامه ریزی و اجرای عملیات بهینه سازی موتور جستجوگر به مانند یک مانعی است که فایق آمدن بر آن غیرممکن بنظر میرسد.

بنابراین اصلا چرا باید به بهینه سازی موتور جستجوگر برای وب سایت اهمیت داد؟

دلیل اصلی بهینه سازی موتور جستجوگر برای وب سایت از آنجا نشات میگیرد که 30 تا 60 درصد از ترافیک وب سایت ها به موتورهای جستجو برمیگردد. از اینرو شاید گمان کنید نیازی نیست که خودتان را به دردسر بیاندازید چرا که تصور میکنید قبلا وظیفه تان را به نحو احسنت انجام داده اید. درحالیکه کاملا اشتباه میکنید.

اگر به کلید واژه های موجود در مجموعه برنامه های سازنده سایت اینترنتی گوگل خود نگاهی بیاندازید متوجه میشوید که 30 تا 50 درصد از کلید واژه ای استفاده شده برای یافتن وب سایت شما اسامی برندها، اسامی محصولات یا شرکت ها هستند. این جستجوها نیز توسط افرادی انجام شده از قبل شما را می شناخته اند. اما افرادی که شما را نمیشناسند و بدنبال محصولاتی هستند که شما میفروشید درحال حاضرنمی توانند وب سایت شما را پیدا کنند. این فرصتی است که در اختیار شما قرار داده شده است.

اگر فردی قصد داشته باشد یک شرکت یا محصولی را با وارد کردن اسم آن جستجو کند گوگل او را به سمت آنچه بدنبالش است هدایت میکند. هوش افراد با محدودیت هایی مواجه است هرچند که آنها اسم شرکت شما را بدانند کاملا از کالایی که شما میفروشید آگاه نیستند. اینجاست که بهینه سازی موتور جستجوگر برای وب سایت مطرح میشود.

آیا هنوزبه ادله بیشتری برای قانع شدن نیاز دارید؟

حقیقت این است که رقبای شما همانند شما بدلیل پیچیدگی های ظاهری بهینه سازی موتور جستجوگر برای وب سایت آنرا نادیده میگیرند. آنها نیز مانند شما درباره ی پیچیدگی، زمان و خطر بهینه سازی موتور جستجوگر برای وب سایت تردید دارند. البته میتوانید امیدوار باشید که آنها هنوز این مقاله را مطالعه نکرده باشند وهنوز از این راز که 70 درصد بهینه سازی موتور جستجوگر برای وب سایت کاریست بسیارآسان و آنطور که بنظر میرسد پیچیده نیست، آگاه نشده باشند.

هدف ما این است که به شما راهنمایی برسانیم تا بتوانید انبوهی از مردم را جذب محصولات خود کنید.

واقعیت بهینه سازی موتور جستجوگر برای وب سایت چیست؟

درحقیقت بهینه سازی وب سایت برای  موتور جستجوگر یعنی کمک به گوگل تا محتوای وب سایت شما را بهتر درک کند. بعبارت دیگر هدف راهنمایی، هدایت و کمک به گوگل است نه تغییر آن.

درست است که گوگل محتوای سایت ها و ارتباط تمامی صفحات وب سایت را درک میکند اما حقیقت این است که به مقداری کمک دستی احتیاج دارد. خوشبختانه کمک به گوگل کار چندان دشواری نیست.

کمک به گوگل تضمین میکند که موتور جستجوگر دیگرنیازی به کلید واژه های ناکارآمد، انبوهی از کلید واژه ها، هک و فنون حقه ندارد. اگر شما هریک از این موارد را از مشاور بهینه سازی وب سایت برای  موتورجستجوگر خود شنیدید هرچه سریعتر مشاور خود را عوض کنید.

درک موقیعت فعلی شما و تحلیل های گوگل :

قبل از انجام هرکاری برای بهبود وضعیت موتور جستجوگر خود شما باید یک تصویر کلی ازمجموعه فعالیت های خود داشته باشید. در ذیل تعدادی از راههای سریع و آسان برای انجام آن ارائه شده است:

1- حساب آنالیزهای گوگل خود را بازکنید.

2- بر روی گزینشگر ترتیب داده ها در قسمت بالای سمت راست interface کلیک کنید و سال اولین تاریخ را به آخرین سال تغییردهید. مثلا 12 دسامبر 2014 را به 12 دسامبر 2013 تغییر دهید. سپس روی گزینه Apply کلیک کنید.

3- روی مستطیل All Sessions درقسمت سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید، یکبار روی Organic Traffic کلیک کرده سپس روی Apply کلیک کنید.

4- اکنون روی مربع سیاه-سفید و کوچکی که پایین گزینشگر تاریخ( در قسمت سمت بالا) ظاهر شده است کلیک کنید و slider را به بالای Higher Precision بکشید.

5- دکمه فاصله زمانی (interval) درقسمت بالا، سمت راست نمودار هفته را تغییر دهید تا تلفیق آن آسانتر شود.

در این قسمت نمودار شما شبیه به عکس زیر شود.

این کار دربرابر نسبت تقریبی بازدید کنندگانی که از منابع اصلی جذب میشوند هیچ است.

  1. روی جهت رو به پایین سمت راست مستطیل All Sessions کلیک کرده و گزینه Remove را انتخاب کنید، به اینترتیب فقط ترافیک ارگانیک(اصلی) قابل مشاهده میشود.
  2. روی Select a metric کنار دکمه Sessions بالای نمودار کلیک کنید و گزینه Page/Session را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار باید عکس زیر را مشاده کنید.

در مثال بالا میتوانید ببنید که کمیت یا مقدار ترافیک از اواسط آگوست افزایش یافته است اما کیفیت ترافیک ( که با تعداد صفحات هر جلسه اندازه گیری میشود) بطور قابل توجه ای افت داشته است.

طرز نگاه شما به این مساله به نمودار، سابقه جدید و تفسیر شما از رخدادها برمیگردد اما درعین حال تصویری از وضعیت موجود به شما میدهد. اطلاعات بدست آمده از این تصویر فراتراز یک نمایش لحظه ای و مختصر است.

سازنده سایت اینترنتی Tool Datas( داده ابزارها) گوگل :

اگر با کارشناس سایت اینترنتی حساب ابزارهای(tools)  گوگل خود آشنایی چندانی ندارید ارزشش را دارد که ده تا پانزده دقیقه وقت بگذارید تا پیشنهادات آنها را بررسی کنید. در این زمینه توصیه بیشتری نمیتوان کرد. از نقطه نظر کنترل سلامت بهینه سازی وب سایت برای  موتورجستجوگر توصیه میشود نگاهی به پیشرفت های زبان برنامه نویسی، Crawl Errors و Crawl Stats و از همه مهم تر جستارهای جستجو نگاهی بیاندازید.

از تمام آنچه در اینجا ارائه شد و گرایش های به نمایش درآمده در داده های تحلیلی خود اکنون باید تصویر مناسبی از موقعیت کنونی خود بدست آورده باشید. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر هستید Screaming frog  بعنوان یک ابزار تشخیصی خوب پیشنهاد میشود. اگر سایت بزرگ و پیچده ای داریدBotify  برای شما بهتراست.

ترکیب داده ها و استفاده بهینه از آن :

درجریان تحلیل گوگل درمی یابید ازنقطه نظر بهینه سازی وب سایت برای  موتور جستجوگر ازلحاظ کمیت و کیفیت و همچنین کیفیت بازدید کنندگان درچه وضعیتی قرار دارید. اما این تحلیل فقط به شما فعالیت های کنونی تان را نشان میدهد بعبارت دیگر: افرادی که سایت شما را سرچ کرده و روی لینک های شما کلیک میکنند را نشان میدهد.

ازطرف دیگر سازنده ابزار و داده های جستجوی گوگل به شما از آنچه انجام نشده است تصویر بهتری ارائه میدهد. تصویری از کلید واژه های موجود در لیست جستجو را نشان میدهد که روی آنها کلیک نشده است. بررسی علت آن توسط یک کارشناس هزینه چندانی ندارد.

برای مثال اگر کلید واژه مورد نظرتان که احساس میکنید کاملا مرتبط است را ببینید که در یک ماه اخیر بیش از 2000 بار تکرار شده است اما تنها دوبار روی آنرا کلیک شده وضعیت خود را زیر متوسط ارزیابی میکنید.

بخاطر داشته باشید که موقعیت متوسط با امتیاز 14 به این معنی است که اندکی پایین تر از صفحه دوم نتایج قرار دارید. بدون درنظر گرفتن صفحه دوم نتایج  به این فکر کنید که چطورشده که از دو، سه لیست اول دورتر شدید به این ترتیب دلیل کاهش تعداد کلیک ها را خواهید فهمید.

اکنون از آنچه یافته اید یک تصویر کلی دارید. اما سایر اصطلاحات چطور؟دوست دارید چه چیزی را بیابید؟

یکی از رایج ترین اشتباهات در زمینه بهینه سازی وب سایت برای  موتور جستجوگر در سطوح مختلف همین مساله است.

در بسیاری از تجارت ها تصور میشود بررسی کلید واژه ها اهمیت چندانی ندارد. آنها تصور میکنند مردم میدانند برای یافتن آنچه آنها میفروشند باید چه اصطلاحاتی را جستجو کنند. همچنین تصور آنها این است که گوگل محتوای سایت آنها را بخوبی درک میکند. این تصور کاملا اشتباه است.

برای شروع بهتراست تعداد کمی از بدیهی ترین کلید واژه ها که ناگهانی به ذهن خطور میکنند را به برنامه ریز کلید واژه ی گوگل بدهید. اطلاعات موجود در قسمت Ad group ideas را نادیده بگیرید و مستقیما به قسمت Keyword  ideas رجوع کنید. بجای استفاده ازواسطه های خصمانه  توصیه میشود داده ها را بعنوان صفحه گسترده(spreadsheet) دانلود کنید، از این طریق علاوه بردستیابی به جزییات بیشتر میتوانید داده ها را تقسیم، فشرده، طبقه بندی و گزارش کنید.

از آنجا میتوانید تمام ستون های بی ربط را پاک کرده و کار خود را ازطریق لیست آغازکنید و همانطور که پیش میروید کلید واژه های بی ربط را پاک کنید.

دراین مرحله است که به مشکل خود فایق امده و میتوانید تمرکز خود را به آنچه میخواهید معطوف کنید. البته تعداد جستجوهای گزارش شده برای یک کلید واژه مهم است اما سطح رقابت نیز از اهمیت برخوردار است. بدیهی است که کلید واژه ها با آمار بالای جستجو اما رقابت کمتربهتر هستند.

من به شخصه ترجیح میدهم هردوی آنها را به راحتی با افزودن یک ستون که مربع تعداد جستجوها را بر سطح رقابت تقسیم میکند فاکتوربگیرم:

( تعداد جستجو × تعداد جستجو) ÷ رقابت

جایگزین های بسیاری دیگری برای این فرمول پایه وجود دارد اما این فرمول را بدلیل سادگی و آسانی ترجیح میدهم. به محض افزودن این ستون داده ها را به ترتیب ارزش از بزرگترین تا کوچکترین طبقه بندی کرده و بعد از این تنها به ده تا پانزده کلید واژه نیاز دارم تا بیشترین ایده برای کار کردن را به من بدهد.

این روش برای بررسی کلید واژه روشی موثر است  چرا که لیستی از کلید واژه ها را به شما ارائه میدهد که هم شما و هم گوگل آنرا به محتوای سایت خود مرتبط میدانید،اما چندان استفاده نمیشود. بعلاوه ارتباط در بهینه سازی وب سایت برای  موتور جستجوگر مفهوم مهمی است.

هدف از بررسی کلید واژه در بهینه سازی وب سایت برای  موتورجستجوگر این است که از هماهنگی مشتریان، وب سایت و گوگل و تنظیم محتوای سایت مطمئن شویم. سایر منابع برای الهام و ایده پردازی عبارتند از هدف رقابت،گرایش های گوگل و البته پیشنهادهای گوگل. اگر نمدانید این چیزها را کجا پیدا کنید احتمالا میدانید کجا باید بدنبال آنها بگردید!

اگر تمایل دارید برای درک موقعیت فعلی موتور جستجو سایت خود بیشتر تفحص کنید، بدنبال تعدادی کلید واژه بهتر که بتازگی کشف کردید بگردید و ببینید در مقایسه با رقبا چه رتبه ای کسب میکنید. توجه داشته باشید الزامی است که از نتایج شخصی شده گوگل اجتناب کنید همچنین از حالت ناشناس یا محرنامه ی مرورگر خود  یا مرورگری که معمولا از آن استفاده نمیکنید استفاده نکنید.

امیدوارم مرورگر شما اینترنت explorer باشد. اگر آنچه می یابید جالب نیست نا امید نشوید زیرا همه چیز در بهینه سازی وب سایت برای  موتور جستجوگر قابل بازسازی است.

جمع بندی :

اکنون باید یک تصویر کلی از وضعیت کنونی ترافیک موتور جستجوگر و لیست کلید واژه هایی که بازدید کننده ندارند و شما شدیدا خواهان آنها هستید، داشته باشید.

آنچه باقی می ماند نحوه استفاده از این کلید واژه هاست. اما قبل از پرداختن به آن اجازه دهید مروری سریع به مطالب قبلی داشته باشیم.

اگر از در دو سال گذشته تحولات رخ داده در بهینه سازی وب سایت برای  موتور جستجوگر را دنبال کرده باشید احتمالا از اسامی برنامه های بروزرسانی شده گوگل مانند پنگوئن، پاندا، Hummingbird، Phantom، Pirate و غیره مطلع هستید.

هدف، پرداختن به جزییات تکنیکی فعالیت های گوگل نیست اما مهم است آنچه که گوگل سعی دارد انجام بدهد را دریابیم. گوگل بخوبی میداند افرادی که سعی دارند فهرست راهنمای آنرا دستکاری کنند مشکل جدی با گوگل دارند. در پاسخ به این اقدام گوگل سعی میکند تا آثار این تغییرات را از بین ببرد. آنها نمیخواهند مردم با نتایج بد مواجه شده و گزینه های دیگر را درنظر بگیرند. آیا تابحال مرورگر بینگ را امتحان کرده اید؟

این مساله بسیار مهم است. بخاطر می آورید درابتدا اشاره شده که 70 درصد بهینه سازی وب سایت برای  موتورجستجوگر ساده است؟ این قانون همچنان پابرجاست. بعنوان مثال اگر لیستی از کلید واژه ها دارید که میدانید به محصولات شما مرتبط است همه آنچه نیاز دارید این است که برای آنها یک محتوای معرکه خلق کنید.

یک قانون ساده وجود دارد که باید بطور ثابت و بدون هیچ استثنایی دنبال شود. این قانون عبارت است از: محتوایی که خلق میکنید نه تنها باید کیفیت خوبی داشته و ارجینال باشد بلکه صرفا باید برای بازدید کنندگان انسانی نوشه شود نه اسپایدر موتور جستجوگر.

بعبارت دیگر اگر برای کلید واژه ای مانند " گزینش سرویس HR یک تجارت کوچک" یک محتوای بی نظیر خلق میکنید بنابراین مقاله ی شما درصورت خوانده شدن با صدای بلند نه تنها باید کاملا تاثیرگذار باشد بلکه برای شخصی که آنرا مطالعه میکند نیز ارزشمند باشد.

این فرایند بسیار ساده است:

      1- انتخاب کلید واژه.

      2- خلق محتوایی تاثیرگذار.

دست نگهدارید. آیا این کار واقعا ساده است؟

متاسفانه آن 30 درصد باقیمانده به چیزی بیشتر از خلق محتوای بی نظیر و انتظار کشیدن برای بازدید کنندگان است. این سی درصد باقیمانده شامل مواردی مانند کمک به گوگل برای درک محتوای صفحات و سایت، لینک های ورودی، مالکیت صفحه، حق مالکیت، الگوهای استفاده، فاکتورهای spam، مسائل قانونی و غیره است.

اما دراغلب موارد درباره گوگل یک حقیقت نادیده گرفته میشود: درحقیقت گوگل بسیار تلاش میکند تا محتوای سایت شما و چکیده آنرا دریابد. اگر هنوز بهینه سازی وب سایت برای  موتورجستجوگر در سایت خود را اجرا نکرده اید و همچنان از سوی گوگل ترافیک دریافت میکنید دلیلش تنها تلاشهای گوگل است.

حتی بدون آن سی درصد مابقی با خلق یک محتوای مناسب برای بازدیدکنندگان و با استفاده از زبان و اصطلاحات دقیق و پرکاربرد میان مشتریان بالقوه میتوانید عملکرد موفقی داشته باشید.

هنگامیکه لیست بایدهای خود را تغییر میدهید و آنرا با پروسه خلق محتوا عجین کنید اکنون آماده اید که به کاوش آن سی درصد مابقی بهینه سازی وب سایت برای  موتور جستجوگر بپردازید.

تا زمانیکه آماده نیستید سعی کنید موقعیت فعلی خودتان را بهتر درک کنید، به جستجوی فرصت ها بپردازید، لیستی از کلید واژه های خوب تهیه کنید، برای آن کلید واژه ها محتوای خوبی خلق کنید و سال 2015 را با یک موتور جستجوگر واقعی، سالم و اندکی هوشمند آغاز کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل