تکنولوژی معرفی سایت

نکاتی درباره ی تجارت آنلاین

نکاتی درباره ی تجارت آنلاین

امروزه اینترنت ابزاری مهم برای دسترسی به مشتری و تبلیغ برندهای مختلف محسوب میشود. درصنعت تجارت برای یافتن بهترین روش ارائه ی محصولات به بازار و ارائه خدمات تجاری از طریق وب سایت ها و شبکه های اجتماعی زمان زیادی صرف میشود. اما اغلب آنها در ایجاد روابط سازنده ی آنلاین با مشتریان و همکاران خود شکست میخورند.

یک رابطه محکم و استوار آنلاین صرفا با وارد شدن به این عرصه ایجاد نمیشود. برقراری روابط استوار دریچه ای است بسوی شکل گیری مشارکت و همکاری های راهبردی که شما را به سمت ایجاد فرصت های مناسب هدایت میکند. شکل گیری روابط آنلاین میتواند فرصت های شغلی ایجاد کند. در اینجا به دوازده نکته اشاره میشود که میتوانید از آنها برای شکل گیری روابط آنلاین درزمینه ی خلق یک تجارت موفق استفاده کنید.

استراتژیک یا راهبردی بودن

احتمالا در اختصاص زمان به شبکه آنلاین با محدودیت روبرو هستید بنابراین باید از ثانیه ها نیز نهایت استفاده را ببرید. بنابراین برای نتیجه گیری بهتر باید قبل از هر اقدامی هدف خود را تعیین کرده و برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کنید. آگاهی از هدف و مقصد مساوی است با حرکت روبه جلو وپیشرفت.

همسوسازی

اگر قصد راه اندازی یک برند جدید دارید شروع فعالیت آنلاین به شیوه ای که همسو با علایق شما باشد موفقیت بیشتری بهمراه دارد. درابتدا باید پایگاهی برای افراد علاقمند به محصولاتتان درنظر بگیرید و بهترین روش برای انجام اینکار شرکت درگفتگوهای همراستا با علایق حرفه ای است. فعالیت آنلاین حتی برای مدت زمان محدود بواسطه ی تعامل با دیگران به شیوه ی طبیعی موجب پیشبرد اهداف شما میشود.

یافتن افراد بانفوذ

یکی از بهترین راهها برای جذب سریع جمع کثیری از هواداران آشنایی با افراد بانفوذ است. این دسته از افراد هواداران آنلاین بسیاری دارند، آشنایی با این افراد به آشنایی هواداران آنها با شما منجر میشود. ابزارهایی برای شناسایی افراد معتبرو فعال در حوزه ی تخصصی شما وجود دارند، با کمک این ابزارها میتوانید به افراد بانفوذ دسترسی پیدا کنید.

پیوستن به گفتگوهای آنلاین

یکی از بهترین راهها برای حضور آنلاین مشارکت به شیوه های طبیعی است. بحث هایی که عناوین جالب دارند را یافته و در آنها شرکت کنید. شرکت در این بحث ها میتواند علایق شخصی را نیز شامل شود.

بعنوان مثال اگر مشغول تماشای یک رویداد بزرگ ورزشی و یا مراسم اهدای جوایز هستید به بحث های توییتری بپیوندید. بدین ترتیب میتوانید با افراد بسیاری آشنا شده و با استفاده از این پایگاه براحتی به هدف خود دست یابید.

جذب سرمایه

همزمان با پیگیری فعالیت های سایر افراد فعال در زمینه تخصصی خود شاید گهگاهی متوجه علاقه عده ای به فعالیت خود شده باشید. از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرید. بعنوان مثال اگر از یک تیم ورزشی را حمایت میکنید زمان برگزاری یک بازی بزرگ بهترین زمان برای تگ کردن اشخاص علاقمند در پست های شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب آغازگر بحثی هستید که میتواند به روابط کاری طولانی مدت منجرشود.

اشتراک گذاری اطلاعات راهبردی

همه ما تمایل به پیگیری فعالیت های سایتی داریم که اطلاعات ارزشمندی در اختیارمان میگذارد. بجای معرفی چندین باره ی محصولات جدید، پست های جالب را دوباره توییت کنید یا اینکه یک وبلاگ شخصی پر از این پست ها ی جالب راه اندازی کنید. اگر این وبلاگ را به شبکه اجتماعی متصل کنید متوجه افزایش اشتراک گذاری و توییت میشوید.

هواداران مناسب

بهنگام ساخت پایگاه هواداران به کیفیت، بیشتر از کمیت توجه کنید. داشتن هواداران بسیار لزوما به این معنی نیست که تک تک آنها به پست های شما توجه میکنند. جذب هواداران علاقمند ارزش بیشتری دارد. این دسته از افراد علاقمند را فالو کنید درعوض آنها نیز شما را فالو میکنند.

مباحثه ی پایدار

بهنگام پست وبلاگ و اشتراک گذاری لینک آن بصورت آنلاین، یافتن روش مناسب برای جذب بازدید کننده بسیارمهم است. دریافت دوره ای لیست ایمیل ها روش مناسبی برای جمع آوری اسامی مشتریان برای ارسال خبرنامه ها و فروشهای ویژه است. با افزودن هر پست به وبلاگ، شما خوانندگان آنرا به فالو کردن خود در شبکه اجتماعی و اشتراک گذاری مطالب در شبکه های خودشان ترغیب میکنید.

نفرستادن ایمیل های spam

دراغلب موارد برندها، هواداران و مشترکین ایمیل را با ایمیل های بیش از حد spam فراری میدهند. بجای خسته کردن مصرف کنندگان با بازاریابی بیش ازحد تمرکز خود را به فراهم کردن اطلاعات مفید و جالب معطوف کنید. طبیعی است که هواداران شما درصورت جذاب بودن مضمون پست ها تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارند.

ایجاد شبکه ازطریق وبلاگ

وبلاگ شما یکی از بهترین ابزارهای شبکه سازی است که دراختیار دارید البته اگر درست استفاده شود. وبلاگ هایی که بنظرتان جالب می آیند را مطالعه کنید و اطلاعات بدست آورده را با سایرین به اشتراک بگذارید. ازسایر افراد حرفه ای تقاضا کنید به شما وبلاگ پیشنهاد کنند و شما نیز خدمات خود در وبلاگ های مرتبط را به آنها ارائه دهید.

لینک های پشتیبان به رتبه بندی سرچ کمک کرده و شما را به افراد بیشتری معرفی میکنند.

اشتراک گذاری و حمایت

درصورت یافتن سایت هایی که درحوزه فعالیت شما مشغول هستند، آنها را در سایت های شبکه های اجتماعی مختلف حمایت کنید. مهارت های آنها را درLinkedln تایید کنید و مضمون وبلاگهای آنها را به اشتراک گذاشته و هر پستی که به نظرتان جالب بود را دوباره توییت کنید. شاید آنها هم بهنگام نیاز شما را حمایت کردند.

پیگیری آفلاین

درست است که روابط آنلاین به پیشرفت تجارت شما کمک میکنند اما کلید موفقیت در شکل گیری روابط ماندگار، برقراری روابط آفلاین است. در کنفرانس ها، خود را به رابط های شبکه های اجتماعی معرفی کنید و یا اگرمتوجه شدید یک هوادار  آنلاین در شهر است او را به یک فنجان قهوه دعوت کنید.

اگر یکی ازهواداران  آنلاین را در مراسمی که در شهر شما برگزار میشود ملاقات کردید به نزد او بروید و دوستان و همکاران خود را نیز دعوت کنید. این شخص حتما از حمایت شما قدردانی کرده و آنرا بخاطر می سپارد.

حرفه ای ها زمان زیادی در شبکه های اجتماعی صرف میکنند بنابراین از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. با برقراری روابط صحیح میتوانید فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی را به زندگی عادی خود ( جایگاه اصلی ایجاد تفاوت) پیوند دهید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل