تکنولوژی

اولین گوشی VAIO Phone معرفی شد

اولین گوشی VAIO Phone معرفی شد

سونی و پاناسونیک در گذشته دور با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشتند و حالا وایو پس از جدایی از سونی اولین گوشی هوشمند خود را با ظاهر و مشخصاتی دقیقاً شبیه به یک گوشی از پاناسونیک معرفی کرده است! آیا وایو شانسی برای رقابت در بازار اسمارت‌فون‌ها دارد؟
پس از مدت‌ها شایعه و حتی انتشار تصاویر جعبه اولین گوشی هوشمند وایو این شرکت که از سونی جدا شده حالا یک گوشی شاید برای رقابت با سری اکسپریا رونمایی کرده است. این گوشی VAIO Phone نام دارد و قرار است ۸ روز دیگر در ژاپن عرضه شود.

در نگاه اول شاید لبه‌های پلاستیکی و پنل شیشه‌ای در پشت و جلو شما را به یاد نکسوس ۴ بیندازد اما جالب اینجاست که بدانید وایوفون دقیقاً چه از نظر مشخصات و چه ظاهر شبیه به گوشی جدید پاناسونیک Eluga U2 است. همان‌طور که می‌بینید به جز لوگو هیچ تفاوتی میان ظاهر این دو گوشی وجود ندارد و به همین دلیل تصور می‌کنیم شاید نوعی شراکت میان این دو شرکت انجام شده باشد.
به هر حال از ظاهر که بگذریم وایو به هیچ عنوان قصد رقابت با پرچم‌داران را نداشته و وایوفون را به عنوان یک میان‌رده وارد بازار خواهد کرد. هیچ خبری از دوربین فوق‌العاده و یا صفحه‌نمایش خیره‌کننده نیست. وایوفون با صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با وضوح نه‌چندان جذاب ۷۲۰p اچ‌دی ارائه کرده و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را هم برای آن انتخاب کرده است. پردازنده ۱.۲ گیگاهرتزی (احتمالآً اسنپ‌دراگون ۴۱۰) و دو گیگابایت رم هم احتمالاً برای انجام بازی‌های نه‌چندان سنگین مناسب خواهد بود. این گوشی قرار است با قیمت حدودی ۴۲۰ دلار در ژاپن عرضه شود.

حالا بیایید این‌بار نگاهی به مشخصات Eluga U2 پاناسونیک بیندازیم: صفحه‌نمایش ۵ اینچی ۱۰۸۰p، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، ۲ گیگابایت رم، پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۱۰. به این ترتیب نه‌تنها با یک گوشی هم‌شکل مواجهیم بلکه به جز وضوح بهتر در گوشی پاناسونیک مشخصات فنی هم یکسان هستند. جالب این‌جاست که پاناسونیک گوشی خود را با قیمت پایین‌تر حدوداً ۳۰۰ دلار به فروش خواهد رساند. با این اوصاف آیا وایو توان رقابت حتی در کشور خودش را دارد؟

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل