تکنولوژی مقالات

وب سایت و اسامی اولیه بعضی از برترین شرکت‌ها در زمینه فناوری

وب سایت و اسامی اولیه بعضی از برترین شرکت‌ها در زمینه فناوری

فناوری در حوزه‌های مختلف در چندسال اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته و سرعت این پیش رفت به خصوص در حوزة رایانه و اینترنت تا حدی است که ما شیوه انجام برخی کار ها به شیوه‌ای ساده و قدیمی آن‌ها را از یاد برده ایم. 

شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری به خصوص شرکت‌هایی که از یک رابطه کاربری گرافیکی بهره میبرند از همان ابتدا با قدرت امروزی خود فعال نبوده اند. در این مطلب قرار است به بررسی اولین ظاهرسازی های نرم افزاری شرکت‌هایی مطرح در حوزه اینترنت و فناوری اطلاعات بپردازیم. 

یاهو 

 روند پیشرفت وب سایت یاهو اگرچه در طی مدت زمان‌های متوالی بسیار پرپیچ‌وخم و گاهی نیز با افت و خیز هایی همراه بوده است، اما این وب‌سایت همچنان یکی از مطرح‌ترین وب سایت‌ها برای انجام جستجوهای اینترنتی و همچنین گشت و گذار در محتوای مرتبط با زندگی عادی مردم است.

این سایت که امروزه بسیار کاربر پسند میباشد و برای کشور های مناطق مختلف محتوایی متفاوت عرضه می‌کند، متناسب با کشوری که شما در آن سکنی گزیده اید اطلاعات مربوط به حوالی محل زندگی خود و همچنین اخبار اختصاصی کشور شما را نمایش میدهد.  

در ابتدا رابطه کاربری این وب سایت تنها از چند لینک ساده بدون هیچ گونه ظاهرسازی ساخته شده بود. این سایت از همان ابتدا هدف خود را ارائه محتوای مرتبط با اخبار و همچنین زندگی روزمره مردم تعیین کرده بود و در زمره انگشت شمار وبسایت های مطرح در اینترنت در هنگام ظهور پدیده اینترنت بود. اولین نمایه یاهو بر روی اینترنت را در زیر مشاهده میکنید.

اپل

در طرف دیگر شرکت Apple از همان ابتدا دارای سازه‌های ساده و ابتدایی و جذاب بود. البته اپل از اولین وبسایت های ایجاد شده نبود و طراحان فرصت داشتند تا بر خلاف یاهو بر روی ساختار آن بخوبی کار کنند. ظاهر نسبتاً زیبایی نسبت به سایر شرکت ها برتری هایی نیز داشت.

البته  طراحان وب سایت Apple در اصل همان طراحان وبسایت شرکت آتاری، از مطرح‌ترین شرکت‌های بازی سازی آن زمان بودند که در همان زمان از همکاران اپل و جابز محسوب میشدند. 

توییتر

توییتر در طی زمان تغییر کمی را در ظاهر شاهد بوده. این وبسایت اگرچه هنوز هم دارای حفره های امنیتی بسیاری است اما از مطرح ترین وبسایت های خوزه خبر پراکنی میباشد که کاملا از طراحی مبتنی بر HTML و CSS بهره میبرد. 

فیسبوک

فیسبوک که در سال 2٬004 میلادی اولین بار توسط مارک زاکربرگ طراحی و پیاده‌سازی شد در ابتدا تنها فهرستی از دانش‌آموزان و اطلاعات شخصی آن‌ها در دانشگاه هاروارد بود که به کاربران این اجازه را می‌داد تا با دوستان خود و هم‌کلاسی‌هایشان ارتباط برقرار کنند. البته ظاهر آراسته ای متشکل از  HTML را به همراه تصویر GIF در ساختار خود داشت. 

الجی

این شرکت تولیدکننده لوازم خانگی که مرکز اصلی آن در کره بنیان گذاشته شده است در سال 1٬958 با نام تجاری GoldStar در صحنه تجارت وارد شد و نهایتا در سال 1995 وبسایت رسمی خود را با لوگوی تازه واردش تحت عنوان LG عمومی سازی کرد. 

آمازون

 بزاس، مدیر این شرکت در ابتدا مایل بود نام شرکت را کادابرا بگذارد. اما نهایتا با دیگر بنیان گذاران این شرکت بر سر نام امازون (رودی در جنوب آمریکا) به توافق رسید.

امازون در ابتدا تنها برای فروش و خرید کتاب طراحی شده بود و ساختار وبسایت ایمن و خوبی را نیز از همان ابتدا ارائه میکرد. احتمالا هنوز هم تاثیر گرایش بیشتر این وبسایت به فروش و کرایه کتاب را در ظاهر این وبسایت بخوبی مشاهده میکنید. 

گوگل

گوگل از همان ابتدای امر و از سال 1996 (حدود یک سال پس از عمومی شدن پدیده اینترنت در مراکز کاری و برخی منازل) هدف اصلی خود را خیلی واضح و مشخص مطرح کرده بود و آن هم تبدیل شدن به اولین و بزرگترین موتور جستجو بود. موتور جستجو با توجه به محدود بودن منابع در آن زمان از مفاهیم بسیار نا مفهوم بود و از جمله مباحثی بود که گوگل خود آن را معنا بخشید و سبب شد تا حتی فعل انگلیسی آن یعنی Google به معنای جستجو بر روی اینترنت در میان انگلیسی زبانان باب شود.

شایان ذکر است نام اولیه گوگل بکراب بوده است. اولین نمایه این شرکت را مشاهده میکنید که توسط سرگی برین و لری پیج از دانشگه استنفورد از درون منزل شخصی آنها طراحی و بنا نهاده شد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل