تکنولوژی

کروم بوک جیبی گوگل با نام کروم بیت

کروم بوک جیبی گوگل با نام کروم بیت

گوگل نوع جدیدی از دستگاه کروم را رونمایی کرده که به راحتی در جیب جای می‌گیرد. این گجت که Chromebit نام دارد در اصل یک کروم بوک است که در داخل یک دانگل جای گرفته است؛ این دانگل از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است که به عنوان یک کامپیوتر کوچک عمل می‌کند.

دانگل جدید گوگل شامل یک چیپ Rockchip 3288، دو گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه eMMC و پورت USB 2.0 بوده و از استانداردهای WiFi 802.11 ac و Bluetooth 4.0 پشتیبانی می‌کند. Chromebit با همکاری ایسوس ساخته شده و گوگل آن را معرفی کرده است که قابلیت این را دارد تا بوسیله‌ی درگاه HDMI به تلویزیون وصل شده و سیستم عامل Chrome OS را در تلویزیون اجرا کند.

گوگل قیمت ۱۰۰ دلاری را برای آن تعیین کرده و در تمامی تلویزیون‌هایی که دارای پورت HDMI هستند قابل اتصال است. سیستم عامل Chrome OS گوگل در تلویزیون هم اجرا می‌شود.

این دانگل در موارد زیر کاربرد دارد:

توسط این دانگل می‌توان سیستم عامل کامپیوتر شخصی را به Chrome OS ارتقا داد.

می‌توان از آن در پروژه‌های هنری یا توسط تلویزیون‌های ارزان صفحه نمایش‌های تعاملی را ساخت.

گوگل در معرفی این دانگل از یک فروشگاه استفاده کرده است؛ به عنوان مثال یک فروشنده می‌تواند توسط این دانگل و با اجرای سیستم عامل گوگل اطلاعات خود را نگه‌داری کند.

از آنجایی که Chromebit قابلیت این را دارد که به سمت کناری تلویزیون چرخانده شود، می‌تواند در قسمت‌های کناری و گوشه‌های تلویزیون قرار گیرد تا ضربه‌ای به آن وارد نشود. از دیگر امکانات این دستگاه می‌توان به کنترلر Smart Ready و پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای ARM Mali 760 اشاره کرد.

درست مانند Compute Stick برای استفاده از این محصول نیز تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به هر نمایشگر مجهز به پورت HDMI متصل کنید و سپس نمایشگر شما به یک کامپیوتر تبدیل می‌شود. این دانگل دارای سیستم عامل ابری کروم  است که در واقع یک مرورگر وب است.

همچنین برنامه‌هایی نظیر Spotify, Netflix, و Microsoft Office 365 در آن تعبیه شده است. گوگل وعده داده که کروم‌بیت به زودی اپلیکیشن‌های اندرویدی را هم اجرا خواهد کرد.

پیش از این دانگل‌های مشابهی هم تولید شده بودند اما به اندازه‌ی کروم‌بیت کامل و بی‌نقص نیستند. شرکت دل دانگل Wyse Cloud Connect را معرفی کرده بود؛ این دانگل که اندرویدی است، قیمتی معادل ۱۲۹ دلار را دارد، همچنین دل‌کلاد عملکرد مشابه کروم‌بیت را دارد.

دانگل شرکت گوگل فقط برای کسب و کارها مناسب بوده و مستقیما نمی‌توان آن را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کرد. بطور مشابه، دل دانگل دیگری را با نام دل‌کست معرفی کرده که همانند نمونه‌ی مشابه خود اندرویدی بوده ولی با قیمت ۸۰ دلار عرضه می‌شود. این دانگل فقط با تبلت شرکت دل قابل اجرا است.

اینتل نیز به زودی دانگل ۱۴۹ دلاری خود را معرفی خواهد کرد که رقیبی جدی برای کروم‌بیت به شمار می‌آید. این دانگل سیستم عامل ویندوز 8.1 را اجرا می‌کند. از آنجایی که کروم‌بیتِ گوگل دارای سیستم عامل Chrome OS است بسیار سبک بوده و سریع اجرا می‌شود، به همین دلیل حتی کامپیوترهای قدیمی و نمایشگرها قادر به اجرای آن هستند. 

منبع :gizmodo

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل