مقالات

زندگی نامه اتو فریتز میرهوف

زندگی نامه اتو فریتز میرهوف

زندگی نامه اتو فریتز میرهوف :

131 سال پیش اتو فریتز میرهوف پزشک و زیست شیمیدان سرشناس آلمانی متولد شد. بیشترین شهرت وی بخاطر کار روی متابولیسم عضلات بدن انسان است که به همین خاطر نیز در سال 1922 میلادی جایزه‌ی نوبل پزشکی به وی تعلق گرفته است.

12 آوریل سال 1884 اتو فریتز میرهوف در هانوفر واقع در امپراتوری پروس و در یک خانواده‌ی ثروتمند یهودی متولد شد. اتو فریتز بیشتر دوران کودکی خود را در شهر برلین سپری کرد و در آنجا تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان به پایان رساند. بعد از دوره‌ی دبیرستان بخاطر علاقه به رشته‌ی پزشکی تحصیلات را در این رشته ادامه داد. وی در دانشگاه‌های استراسبورگ و هایدلبرگ پزشکی خواند و سرانجام در سال 1909 فارغ التحصیل شد.

سال 1912 اتو فریتز میرهوف به دانشگاه کیل نقل مکان کرد و چند سال بعد در سال 1918 به رتبه‌ی استاد تمامی دانشگاه رسید. در طول این سال‌ها وی به شدت روی فرایند متابولیسم در عضلات انسان تحقیق می‌کرد و سرانجام توانست ارتباط میان مصرف اکسیژن و متابولیسم اسید لاکتیک را در عضلات کشف کند و همین کشف موجب شد تا بنیاد نوبل وی را در سال 1922 شایسته دریافت جایزه نوبل پزشکی بداند.

در واقع تحقیقات دکتر میرهوف موجب شناسایی واکنش‌های درون یاختی شد که گلیکولیز یا قندکافت نام دارد. گلیکولیز از واکنش‌های درون یاخته‌ای است که توسط آن یک قند شش کربنه عموما گلوکز به ترکیبات کربن‌‌دار کوچک‌تری شکسته می‌شود. بسیاری از میکروب های بی‌هوازی برای تامین انرژی مورد نیاز خود کاملا به واکنش‌های قندکافت وابسته‌‌اند.

با توجه به بررسی‌های توالی ژنی بسیاری از جانوران و حتی جو اولیه زمین فاقد اکسیژن بوده‌ است، پژوهشگران احتمال می‌دهند که قندکافت یکی از ابتدایی‌‌ترین مسیرهای تولید انرژی از مولکول‌های سوختی آلی در آن دوران بوده است.

دکتر اتو فریتز میرهوف در دوران روی کار آمدن حزب نازی در آلمان با مشکلات فراوانی بخاطر یهودی بودن مواجه شد و سرانجام سال 1938 به فرانسه و شهر پاریس رفت و بعد از حمله آلمان به فرانسه در سال 1940 به آمریکا مهاجرت کرد در آنجا در دانشگاه فیلادلفیا مشغول به کار شد.

دکتر میرهوف تا پایان عمر در آمریکا باقی ماند و در تاریخ 6 اکتبر سال 1951 در سن 67 سالگی دیده از جهان فروبست.

منبع : WIKIPEDIA

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل