تکنولوژی سخت افزار

شروع دوران جدید برای TSMC

شروع دوران جدید برای TSMC

TSMC، شرکتی که با شنیدن نام آن بی اختیار به یاد ریز تراشه ها می افتیم، در کنار کنفرانس خبری خود مربوط به درآمد شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی، اقدام به تشریح برخی از برنامه های زمان بندی شده خود برای به تولید رساندن تراشه هایی که به مراتب از فناوری ساخت کوچکتری برخوردار هستند نموده است.

به استناد این بیانات ما باید منتظر عرضه تراشه هایی باشیم که از فناوری 10 و 7 نانومتری بهره خواهند برد که به ترتیب در سال های 2016 و 2017 عرضه می شوند و از تکنولوژی ترانزیستورهای 3D FinFET برای به حداکثر رساندن کارایی و به حداقل رساندن مصرف بهره خواهند برد.

تمام این موارد در شرایطی بیان شده است که شرکت TSMC در این اواخر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و در عین حال ما تا کنون شاهد این موضوع نبوده ایم که شرکتی که جزو تولید کنندگان ریز تراشه ها به شمار می رود مانند، اینتل، سامسونگ، Globalfoundries  و خود TSMC فناوری ساخت ریزتراشه های خود را زودتر از دو سال به سرانجام برسانند.

همچنین باید یادآور شد که TSMC به تازگی و بعد از گذشت چهار سال که از معرفی فناوری ساخت 28 نانومتری می گذرد اقدام به مهاجرت از این فناوری سالخورده به فناوری 16 نانومتری کرده است آن هم در شرایطی که با انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه nVIDIA که یکی از مشتریان TSMC به شمار می رود قصد دارد تا تولید چیپ های خود را به Samsung واگذار کند و از طرف دیگر مهاجرت سامسونگ از تراشه های کوالکام به سوی تراشه های خود از مواردی است که باعث می شود کمی در گفته های TSMC مبنی بر نقشه راه جاه طلبانه خود مشکوک شویم!

در هر حال، TSMC بیان داشته است که سنگ های سر راه را به کناری گذاشته و فناوری 10 و 7 نانومتری را همان طور که وعده داده است به دستگاه های دیجیتال کاربران در زمان مقرر عرضه خواهد نمود. اگر گفته های TSMC به واقعیت مبدل شود ما شاهد جهشی بزرگ در عرضه تولید و ساخت ریز تراشه ها خواهیم بود که چند سالی هست رشدی به شدت کند را تجربه می نماید.

هرچه که باشد و هرچه که شود ما از پیشرفت فناوری استقبال خواهیم نمود!

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل